Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Eidsiva Bredbånd
2.4
116 verifiserte omtaler

Eidsiva Bredbånd omtaler og erfaringer

Ingen trend

Eidsiva Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
116 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#62
Forferdelig
Eidsiva Bredbånd er rangert
#62 av 67 fiberleverandørerer
11%
Forferdelig
11% anbefaler Eidsiva Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 116 omtaler om Eidsiva Bredbånd

FILTRER OMTALER
8
5
13
22
68
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Eidsiva Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Pris er for dyr

Omtale av  Marielouise A

Dyrt synes jeg. Og dyrt å få gravd til fiber. Ønsker en bedre pris

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 09:24

Hei, Marielousie! Hvis du ringer oss på 612 00 612 og snakker med vår salgsavdeling, så går det an å fremforhandle en ny avtale. Mvh Eidsiva Bredbånd

Dårlig hastighet

Omtale av  Christin

Hastigheten er veldig dårlig til tider. Du bruker ofte veeeeeelig lang tid på å komme inn på feks VG. Kan umulig være 4 eller 5G.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 09:27

Hei, Christin! Her anbefaler jeg på det sterkeste at du ringer vår tekniske support på 612 00 612, så får vi feilsøkt og funnet ut hva som forårsaker dette. Du har helt rett i at det ikke er hverken 4G eller 5G, det er ikke trådløst i det hele tatt. Vi leverer stort sett en fysisk tilkobling via fiberoptisk kabel. I enkelte områder er det snakk om de gamle COAX-kablene, men disse er på vei til å fases helt ut. Mvh Eidsiva Bredbånd

Dyrt men bra

Omtale av  Øyvind S

Dyrt men bra. 1400/mnd ellernesten 17000/år er drøyt….

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 09:28

Hei, Øyvind! Takk for hyggelig tilbakemelding. Slå på tråden til 612 00 612, så kan det hende det er mulig å få ned prisen littt i bytte mot en 12 mnds bindingstid. Mvh Eidsiva Bredbånd

Mye surr

Omtale av  Stig

Eidsiva bredbånd/fiber er ikke spesielt bra. Detter ofte ut og ingen på "kundeservice" skjønner noe som helst. De vet ikke hva som er galt, og noen ganger klarer de faktisk å sende den som ringer til riktig avdeling, men det er så mye styr. Har hatt dette i Stange kommune siden høsten 2021 og det har vært mye tull med tv og/eller internett som ikke virker. Hver gang har problemet ligget internt hos Eidsiva. Jeg har hybrid fiber med tv og internett. Dette er da fiber som blir fordelt på leilighetene i blokka her, og det er stadig noe feil. Nå for tiden (omtrent 2 uker så langt) klarer de ikke å få til tv hos meg, men hos naboer fungerer det visstnok. Måtte bytte ruter fordi den gamle ikke fungerer.... men det gjorde den faktisk gjorde når montør kom for å bytte. Får beskjed om at de venter på noe selv (internt, Eidsiva må visstnok gi Eidsiva tillatelse for ett eller annet, som sier noe hvor absurd dette selskapet er). Jeg ville ikke valgt Eidsiva om det er andre muligheter.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 10:59

Hei, Stig! Takk for din tilbakemelding. Veldig synd å høre at du sitter igjen med denne opplevelsen. Her er det mye å ta tak i, høres det ut som. Det høres også ut som en noe spesiell situasjon. Det er vanskelig for meg å uttale meg noe om det her, så mitt beste tips er at du forsøker å ringe teknisk support igjen. Hvis det kan fikses så vil vi gjerne fikse det, vi avviser ikke noen sånn sett. Så ring gjerne 612 00 612 igjen og snakk med oss. Evt send oss en henvendelse fra skjemaet du finner på eidsiva.no Mvh Eidsiva Bredbånd

Dårlig erfaring med kundeservice og internettsignaler. Tv ok.

Omtale av  Heidi

Elendig dekning i flere rom. Får ikke hastighet som lovet. Ikke snakk om litt lavere hastighet, men flere 100 under. Ringt utallige ganger uten å få noe særlig hjelp, men heller bli beskylt for å ha feil tv, gammelt kjøleskap osv som forstyrrer signaler. Har helt nye hvitevarer og ny tv så er ikke det. Da mener de det står klesskap i veien. Dette er innebygd klesskap som har stått på samme plass i alle år og forrige eier hadde aldri problemer med internett signalene med annen leverandør. Fått tilsendt forsterker uten at dette bedret problemene. Måtte også betale for denne. Ønsket å få noen til å se på dette, men dette skulle de ha 3000 kr for. Mnd prisen bare øker og øker.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 11:08

Hei, Heidi! Takk for din tilbakemelding. I de aller fleste tilfeller skyldes lav hastighet at forholdene for det trådløse nettverket er utfordrende. Derfor ønsker vi alltid å utelukke dette før vi evt sender en montør på et kostbart oppdrag. Vi ønsker å utelukke sjansen for at vi sender montøren på en "bomtur" for å flytte på en ruter, plugge inn en ledning som ikke var kobla til e.l. Og i den sammenheng må vi informere om kostnadene for et montøroppdrag. Viser det seg å faktisk være en feil på selve linja, eller på utstyret vårt, så blir du selvfølgelig ikke fakturert for oppdraget. Men vi må likevel informere om det, at hvis det viser seg å være en feil som kunne løses over telefonen, så vil det koste kunden kr 3500,- (tidligere kr 3000,-). Så mitt tips, hvis du fortsatt opplever problemer og mener det skyldes en feil fra vår side, ring oss igjen på 612 00 612. Mvh Eidsiva Bredbånd

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Eidsiva - finn på noe annet å gjøre!

Omtale av  Geir

Forferdelig produkt og kundeservice. Styr unna! Kontakter kundeservice gang på gang, uten at det hjelper. Det virker som om routere og wifi-punkt rett og slett er av elendig kvalitet. De jeg snakker med på kundeservice, ser også ut som om de ikke vet hva de driver med. Kan ikke vente til å hå over til Telenor igjen, der det var null tull.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 11:15

Hei, Geir! Takk for din tilbakemelding. Forferdelig og elendig syns jeg var strengt, men vi tar det til oss. Produktet fiberbredbånd i seg selv er jo ikke et dårlig produkt, så det spørs om ikke det har skjedd noe spesielt her som har ført til at din opplevelse ikke ble som den burde vært. Når det gjelder Wi-Fi punkter, så har vi nå et produkt som heter Altibox Wi-Fi Overalt, som fungerer meget bra. I motsetning til de gamle AirTies som ikke sto helt til forventningene. Dersom du sitter med AirTies, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 612 00 612, så skal vi se på noen alternativer. Mvh Eidsiva Bredbånd

FOR DYRT!

Omtale av  Terje V

Bra kvalitet, men for dyrt. Ca kr 17000,- pr år inkl. TV-pakke. Alt for mye å betale for fattige pensjonister!

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 11:17

Hei, Terje! Takk for din tilbakemelding. Det høres ut som du betaler full pris for ditt abonnement. Da anbefaler jeg på det sterkeste at du ringer oss på 612 00 612 og snakker med salgsavdelingen vår, så går det an å be om et tilbud og en rabattert pris i 12 mnd. mot at du binder deg. Mvh Eidsiva Bredbånd

Utrolig dårlig service.

Omtale av  Robin B

Jeg kontaktet kundeservice pga. gjentatte utfall(varslet) over en periode på 2 mnd, og de sier at de kan ta nettet mitt så ofte de vil uten å kompensere for det. Dette synes jeg er ufattelig dårlig

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 11:20

Hei, Robin! Takk for din tilbakemelding. Så lenge det er snakk om vedlikehold av nettet så kan vi det, ja. Dersom det blir mange ganger over en kortere periode så burde vi nok vurdere å kompensere, men da må hver enkelt situasjon vurderes individuelt. Det pelier dog ikke å være nødvendig med gjentatte brudd, så hvis du føler det blir for mye, send oss gjerne en henvendelse på skjemaet du finner på eidsiva.no så vil mine kollegaer på saksbehandling ta en nøye vurdering av din sak. Mvh Eidsiva Bredbånd

Velger å bytte leverandør

Omtale av  Jens

Utrolig dårlige på å følge opp meg som eksisterende kunder som ikke har streaming fra samme leverandør. Har derfor valgt å bytte leverandør.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 13:17

Hei, Jens! Må innerømme jeg ikke helt forstår hva du mener her, men ta gjerne kontakt med oss på 612 00 612 så skal vi prøve så godt vi kan å hjelpe deg. Mvh Eidsiva Bredbånd

Dårlig og dyrt

Omtale av  Mons I. T

Dyrt og klarer ikke bevise at de klarer å levere det de lover av hastighet. Sure i kundeservice og mener du må ordne dette selv

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 13:20

Hei, Mons! Takk for din henvendelse. Det nærmeste vi kan komme å "bevise" at hastigheten er god, er at vi kan se på verdiene på linja. Styrken på lyset begge veier i fiberkabelen sier ofte litt om hva kunden opplever. Så skal det sies at i 19 av 20 tilfeller så er det andre ting som hemmer hastigheten, og da gjerne at forholdene for de trådløse singalene er begrenset. Så må jeg bare beklage hvis du har møtt på noen som fremstår som sure, det skal vi absolutt ikke gjøre. Anbefaler deg å prøve kundeservice igjen på 612 00 612, så får vi undersøkt nærmere. Mvh Eidsiva Bredbånd

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Pågående og utspikulerte

Omtale av  Gro

Jeg har hatt en pågående selger på døra 3 ganger for noen år siden og takket nei. I kveld dukket det opp en ny selger og spør etter min datter som nå er myndig for å selge inn fiber til henne. Ganske drøyt eller? Det kommer aldri fiber fra Eidsiva i mitt hus, det kan jeg love..

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 14:48

Hei, Gro! Takk for din tilbakemelding. Det hørtes ut som en noe kynisk måte å forsøke å selge på. Vi tar det til oss og tar lærdom av det. Mvh Eidsiva Bredbånd

Kunne fått mer for pengene

Omtale av  F

For dyrt. Betalte 739,- månedlig for internett med lavere hastighet.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 15:18

Hei, F! Takk for din tilbakemelding. Når det gjelder pris, så skal vi ligge omtrent på snittet av markedet ellers. Fiber er et kostbart produkt, og driftingen blir dyrere i takt med andre ting her i samfunnet. Så jeg er helt enig i at det begynner å bli dyrt, men det er det hos alle. Så kan det også være typ introduksjonstilbud diverse leverandører opererer med som gjør at prisen blir betydelig billigere det første året, og sammenligner man ordinærpriser med disse tilbudene så vil differansen se unormalt høy ut. Ring oss gjerne på 612 00 612 og be om et tilbud, så kan det være noe å hente. Mvh Eidsiva Bredbånd

Ikke verdt det

Omtale av  Chris

Priser som økes hele tiden, uten at det er noen grunn til det. Samtidig går selskapet med rekordoverskudd og gir ledelsen kjempebonus.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 15:44

Hei, Chris! Anbefaler at du ringer oss på 612 00 612 og ber om et tilbud, så kan det være du får redusert prisen litt mot at du binder deg i 12 mnd. Mvh Eidsiva Bredbånd

Priser seg ut.

Omtale av  Helge H

Prismessig altfor dyr, og nå legges prisen på igjen fra 1 mai og kan ikke se at Eidsiva lenger er aktuell leverandør.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
16.10.2024 08:34

Hei, Helge! Takk for din tilbakemelding. Våre priser skal, tross prisøkninger, ligge på nivå med markedet. Det som er vanskelig å konkurrere med er introduksjonstilbud, som typisk ligger så langt under ordinærpris at vi ikke klarer å matche det. Mvh Eidsiva Bredbånd

Middels bra

Omtale av  Hans G. E

Bra og stabil fiber men for dyrt. Altibox har det vært mye tull med når det gjelder stabilitet.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
15.10.2024 15:45

Hei, Hans! Det er forståelig at man syns det begynner å bli dyrt. Hvis du ikke er i binding allerede, så anbefaler jeg deg å ringe oss på 612 00 612 og be om et tilbud, så kan det være du får ned prisen litt. Mvh Eidsiva Bredbånd

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Griskheten råder

Omtale av  Tore B

Alt for dyre etter stabilitet og fart. For enkelt å dytte over alt på kunden med farten. Med nok en prisøkning igjen og denne gang på 10% så ble det sagt opp.

Svar fra Eidsiva Bredbånd
16.10.2024 08:41

Hei, Tore! Vi leverer stort sett bare bredbånd over fiberoptisk kabel med lysets hastighet. Dette er den raskeste og mest stabile typen tilkobling tilgjengelig. Hvis man opplever ustabilitet og lav fart, så kan det alltid løses. Som oftest er slike problemer relatert til Wi-Fi og forholdene for dette, og forholdene varierer stort fra bolig til bolig. Derfor er det helt nødvendig med et grundig feilsøk pr telefon i første omgang for å løse slike utfordringer. Mvh Eidsiva Bredbånd

Eidsiva Bredbånd

Har tilegnet profilen
Eidsiva Bredbånd deltar på Bytt.no

Eidsiva Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Eidsiva Bredbånd besvarer omtaler

Eidsiva Bredbånd har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Eidsiva Bredbånd ønsker tilbakemeldinger

Eidsiva Bredbånd benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR