Eidsiva Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Eidsiva er eneste leverandør i mitt område. Dyrere og dårligere oppsummerer enkelt utviklingen. De senere årene har det vært ustabilt og dårlig nett, noe som er ekstra surt ettersom de har foretatt noen heftige prisjusteringer (opp vel og merke) I fjor fikk kunder tilsendt ny ruter, og ble regelrett tvunget til å ta den i bruk. «…Hvis ikke mister du tilgangen på internett og tv» Hvor mange har kastet sin gamle router mon tro? Miljø? Jeg er ganske irritert over den holdningen Eidsiva har overfor kundene sine. «Gjør som vi sier, og ta det du får! - Vi vet at du ikke har alternativ leverandør»
Forferdelig tregt nett, har ringt kundeservice mange ganger men hva hjelper det når kundeservice er totalt fraværende… er helt feil å gi Eidsiva 1 stjerne, det riktige hadde vært å gitt minus 5 stjerner, synd det ikke går..
Jeg har i en lang tid slitt veldig med Internett hos Eidsiva Bredbånd, opplever svært elendig hastighet. Jeg har 500 / 500 MB/s, og i følge Speedtest.net har jeg rundt 20-50mb/s. Dette har vart lenge. Hos Eidsiva får jeg alltid til svar om jeg bruker kabel eller ikke. Nei jeg bruker ikke kabel, men Internetten skal fortsatt ikke være så dårlig fordi. Ellers har jeg fått tilsendt flere rutere av leverandøren, men hastigheten er fortsatt dårlig. Sjelden gang kan nettet mitt vist rundt 300 mb/s, sjeldent syn.
Hver gang bruker jeg en halv dag for å komme i kontakt. Feilmelding på innlogging min side. Lang ventetid på kundetelefon. Dårlig telefonlinje med skurr. Dette er likt hver gang. Kundebehandler må ringe tilbake for å få tydelig tale. Akkurat i dag virker det som nettet er delvis nede. Hvis jeg til slutt kommer i kontakt, er kundebehandleren ok. Det nytter ikke at det kommer opp beklagelser over at det er mange som ringer og at oops, noe gikk galt...
Ikke hatt Eidsiva lenge men herregud før ett ustabilt nett. Har 150/150 fiber. Apple-TV 5m fra sentral. Så ikke mulig att legge skylden på avstand. Her er det 100% garantert kapasitets problemer under populære tider på uken og døgnet som er utfordringen før Eidsiva. Tur man har Telia 4G som alternativ. Leser at mange har samme erfaring som meg.
Jeg fikk montert fiber i sommer (2021) med det dyreste abonnementet til kr 1299,- pr/mnd. Siden dag en har nettet gått i bølger, samt at det kutter i 2-3 minutter, før signalene kommer tilbake. Vi har skiftet router en gang allerede, samme resultat. Kontaktet igjen Eidsiva der vi ble enige om å teste router ved å koble direkte i pc. Alt ser bra ut og resultatet er: "du har ekstremt raskt internett". Det stemmer sikkert at hastigheten er bra, men det hjelper lite når signalet faller ut og det går i bølger. Eidsiva mener at problemet er på mitt eget wifi nett, det stemmer ikke. For å være helt ærlig så tror jeg Eidsiva er klar over dette, men de evner ikke å løse problemet. Jeg har virkelig prøvd og har hatt internett siden tidlig 90 tallet, så noen forutsetninger for å uttale meg har jeg. Det ser ut som jeg nå må bytte tilbake til Telenor analog som jeg hadde tidligere, det var alltid stabilt. Eidsiva bør forholde seg til sannheten, så kanskje de ikke mister så mange kunder fremover. Monopoltiden på fiberkabel i mitt område er nå over, så da er det vel bare å gå over til Telenor 5G. Jeg er nok redd at Eidsiva fiber innen kort tid er på historiens skraphaug sammen med Kodak og Blockbuster. Jeg anbefaler derfor ingen dette produktet.
Skulle koble opp kabel TV, men dekoderen fungerte ikke. Satt en time på telefon før jeg fikk kontakt med en kundebehandler. Etter mye krangling sendte de ny dekoder, men da den ankom i dag, fulgte det ikke med fjernkontroll... Ventet en time til på telefon i dag, før jeg fikk kontakt med en kundebehandler, som brukte knapt 20 sekunder på å sette inn en bestilling til fjernkontrollen. Dårligere service har jeg knapt vært borti....