Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Stabilt - Leverer avtalt hastighet ned og opp. - Litt lang ventetid på kundesenteret.
Ekstremt ustabilt nett, og ingenting som kan gjøres med det, selv om jeg bor svært sentralt (Storo). Latterlig lang ventetid på kundeservice.
Hvis jeg kunnet, skulle jeg gitt dem 0 stjerner. Fryktelig dårlig dekning, kan ikke strømme noe som helst. Roter bare, sender nye router i hytt og pine der den ene er dårligere enn den andre! Lite hjelp å få på kunderservice. Hvis en kommer gjennom på telefon da, uendelig lang ventetid på telefonen. Veldig (!) dyrt for det du får på trådløst bredbånd.
Er ikke fornøyd med TV fra Telia da jeg synes søker valg er vanskelig
På papiret ser løsningen, hastighet på 250mg ned og ca 200 mg opp. Ny smart ruter som man riktignok får med når går over til telia men må betale et "leie beløp" på ca 60 kr i måneden etter et visst antal gratis måneder. Okei ruter med en del gode løsninger og valgmuligheter for hvordan man vil ha den satt opp. Men for å få til dette må man manuelt koble på pc med ledning å logge in på ruter for å få best mulig sikkerthet og utbytte av telia Nye "råe" smart wifi ruter. Da ingen av appene som de har reklamert for fra dag en funker som de skal enda ca 1 lite pr siden. (smart wffi app, som man skal kunne styre alle innstillinger og passord foreldrekontroll osv ifra) hastigentsen ligger gjevne på ca 40 til 60mg ned når kablet meld inn om dette flere ganger, å med tv pakken ink tv boxn som ikke funker så kjører kanaler igjennom telia app på Apple tv. Bet i overkant 1300 i måneden, å føler ikke. Å verken få det vi betaler for , den hjelpen man trenger (Utrolig dårlig) el avslag på fakturaer når det avikker så mye fra det de lovet da vi søkte opp beste leverandør hit . Første besøk på bytt.no så k¨skal lese videre å se om det evt blir et bytte hær.
Jeg har hatt Telia trådløst internett en stund nå på 50 mbps. Kapasiteten på nettet er imidlertid så dårlig at nettet svært ofte ikke leverer mer enn 7-8 mbps. Til tider kan det også levere 60 mbps. En enorm og utålelig forskjell. Hvordan Telia da kan tilby oppgradering på sine pakker er da komplett uforståelig, da nettet ikke har kapasitet til å levere mer enn 7-8 mbps store deler av tiden. Det hjelper jo ikke det minste om jeg bestiller 100 mbps. Det skal ihvertfall ikke gjøre det, ellers er det svindel ute og går. Jeg har koplet meg direkte til routermodem med kabel, fordi trådløst er overføringen helt nede i 4 mbps. Telia vet om problemet fordi jeg har kontaktet dem før uten at det har hjulpet det minste. Dessverre er Telia eneste mulighet her, for både Telenor og Ice var enda verre. Jeg bor slett ikke usentralt til. Alt skal jo gå via pc for tiden. Da får Staten sørge for at folk har dekning for sitt internettbehov ved å presse tilbyderne på markedet.
Opplever at opptil 15-20% av pakkene droppes i Telia sitt nett. Da går ting i sirup, og brukeropplevelsen suger Responsen fra første hopp på veien ut mot "det store Internettet" er akseptabel, men problemene ligger på veien mot Telias grenseruter til (resten av) Internett. Altså i Telias trådfaste infrastruktur. Dette er skrekkelig dårlig!
Under svært få hendelser har jeg hatt den fulle hastigheten jeg betaler for ofte er det nede mellom 18-23 å koster for mye til hvor lite det faktisk funker Jeg vill ikke anbefale Telia på noe annet en tv
Kundeservicen er ubrukelig, de fakturerer for alle mulige småting de klarer å finne på og de har ingen prisliste eller totaloversikt over tillegg på nettsiden sin. Når du spør om informasjon får du vage svar tilbake som ikke forklarer hvorfor ting koster penger og hva de faktisk legger i forskjellige fakturaposter.
Blir jævlig dyrt 300+ tv pakke. Så håper jeg kan bytte til dere som jeg har vært årets beste selger for i 2003 eller 04. Så kjenner selskapet godt
Vi betaler for 750 Mbps, men får stort sett bare 50. De gjør alt de kan for å være ubehjelpelige på kundeservice og finner alle mulige unnskyldninger for ikke å ta ansvar.
Dårlig dekning i huset, selv om vi har fiber og mange meshbokser. Som er fornyet flere ganger.
Bytt leverandør. Dårlig service. Hadde GET før, aldri problemer. Nå helt elendig.
I dag er det tredje gang på en uke at Telia bredbånd faller ut. I dag morges kom en stolt sms fra Telia at bredbåndet var oppe og gikk igjen, et par timer senere... borte. Dette er ikke holdbart, og gjør spesielt hjemmekontor mye vanskeligere når man da blir avhengig av å bruke mobiltelefonen som internett forbindelse. Det er åpenbart at slike opplevelser blir tatt med i vurderingen når ny avtale om TV- og bredbåndstjenester skal forhandles.
Vi fikk et tilbud fra Telia i fjor som vi var fornøyd med. Etter 12 måneder, har Telia doblet prisen vår (TV og Internett til over 1700,-!) uten å gi beskjed eller å tilby forlengelse av avtalen. Helt sykt at man bare kan skru opp prisen sånn uten noen som helst form for dialog.
Dårlig kunde service. Det tar 30 minuter for man får anledningen til å snakke med kundeservice