Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Alltid ustabilt nett. Elendig kundeservice. Altfor dyrt.
De leverer ofte hastigheten jeg har bestilt. Men nytter ikke med hastigheter når bredbåndet ikke fungerer 10% av tida.
Helt siden vi har fått get brebånd har det vært ustabilt. Helt ærlig kan jeg si at det er nede minst 2ganger i måneden. Som regel er det nede for rundt 2-4timer også. Forventer ikke at det skal være feilfritt men når jeg betaler så mye og får så lite tilbake får jeg hodebry. Skal heldigvis flytte om noen måneder og da skal hvertfall ikke get brebånd følge med.
Nå har nettet vært borte i 12 timer!!! Ingen mer informasjon på deres nettsider, bortsett fra at de beklager ulempen dette kan medføre. Må jeg vente 12 timer til eller? Betaler også 600 kr i mnd for er nett som hele tiden faller ut, dårlig forbindelse, som er helt håpløst tullete da det virkelig skulle ha funka fint i min 18 kvadrats leilighet! Gruer meg til å si opp abonnement, da jeg har lest at de fleste får innkasso, selv om de har levert inn boksene de skal.
Fra vi fikk GET for nærmere 3 år siden har det vært brudd på kabelen far dag 1. Hvor mange ganger vi her ringt inn å klaget har vi ikke tall på. Opptil 10-15 ganger per dag var det brutt på linjen. Til slutt måtte vi skifte over til Canal digital parabol tv for å kunne se tv. GET sin internett ble oppgradert men forsatt er det mange brudd på linjen hver dag, opptil 8-15 brudd. Dette må vi betale nesten 700 Kr per måned. I sommer kom endelig GET på plass og målte linjen etter ca 2,5 år og det ble konstatert brudd på kabelen utenfor vår eiendom. Etter dette har vi ikke hært noe mer, GET har lovet å ringe tilbake noe de ikke har gjort, vi har skrevet skriftlig klage men ikke ende fått svar. For ca to uker var det en service bil fra GET som stoppet ved innkjørselen til vårt hus uten at de tok kontakt med oss. Saken er tidligere innklaget til Forbrukerrådet og vil bli klaget inn på ny da GET ikke har overholdt sin svarfrist på brevet vi sendte. Faktura er de veldig så flinke til å sende men å ta kontakt å informere og utføre reparasjon klarer de ikke de ikke. Verre kundeservice enn GET har vi ikke vært ute for noen gang. Vårt råd er hold dere unna GET. Dessverre er vi nødt å gi en stjerne da det ikke går an å gi 0 i denne omtalen. Saken blir nå klages inn til Tele og datatilsynet da fristen ikke er overholdt av GET.
Stabilt nett og får den hastigheten jeg betaler for. Gode varslingsrutiner på SMS ved feil/vedlikehold/oppgraderinger, og dem få gangene jeg har hatt behov for å kontakte kundeservice har jeg fått rask og god hjelp. Anbefales.
Bra: - Kundeservice. Fikk ny boks på dagen (ved oppmøte på lokalene til get, vel å merke) da den gamle streiket. Dårlig: - Generelt ustabilt nett. - Sjelden at hastigheten man har betalt for faktisk er reell. Dette er også noe andre leverandører synder på, men med get er dette (etter måling med Ookla) langt under det jeg forventer av en seriøs aktør. - TV-boks med kontroll er kludrete å bruke. Kunne med fordel ha vært mer brukervennlig i tastevalg/menystyring. Konklusjon: Den eneste grunnen til at husstanden har Get, er at borettslaget har inngått en avtale og gitt Get monopol. Jeg vil absolutt IKKE anbefale Get til andre.