Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fortsetter og sende regninger til en død person og vil ikke si opp abonemang før dem nesten får snakket med den døde og da med to mnd oppsigelse. Håpløst å komme igjennom til kundeservice og tar over 1 time i kø, og så slenger dem bare på røret når vi prøver å forklare situasjonen. Møkkaselskap.
Selskapet er dyrt. Grinete kundebehandlere. Ufin oppførsel. Og et nett som ikke fungerer som det skal til prisen de opererer med.
Ettersom jeg ikke har noe valg, er jeg nødt til å bruke Telia Bredbånd. Først hadde vi en avtale med Get (som ble kjøpt opp av Telia). Man forventer kanskje bedre utvalg av produkter og bedre tibud ettersom Telia er en seriøs aktør, men det skjedde noe ingen så for seg. Prisen ble økt to ganger på kort tid, altså fra 300kr til 600kr, det tok over en time da jeg forsøkte å ringe kundeservice siste gang. Det var noen problemer med modemet jeg hadde hjemme, og jeg var nødt til å dra til Telia butikken selv for å bytte ettersom det er mer bærekraftig og billigere for Telia enn å sende i posten. Ok, tenkte jeg. Så kuttet de ut den Get box mini som var gratis å bruke, og nå har man kun et valg, og det er Telia BoX som koster 50kr til i måned. Så kom nytt modem som skulle være smart og bra, det koster også 50kr ekstra. T.o.m. å velge pakke med høyeste hastighet (over 1000kr), så får man ikke det inkludert i prisen. Videre -> utvikling og programvare som kom med Telia BoX. Oppdateringer kommer ikke jevnlig. De tok software av Get, byttet farger og that’s it. Treig boks, crasher ganske ofte, og det er ikke mye man får gjort med det. Telia sendte nemlig to tv bokser, men det ble ikke noe bedre. Jeg håper virkelig at de internt ser hva som er problematisk med deres bredbånd, og fikser det asap. Nå kom det Telenor med sitt 5g nett i område hvor jeg bor, og jeg vurderer faktisk å bytte til dem ettersom jeg vil holde meg unna Telia.
Hyggeligge folk pp kundeservice men lite kompetanse og på en uke har jeg kastet bort over 3 timer i telefon kø. Telia sendte tilslutt en tekniker hjem til meg for og se på problemet, og her var ingen problem, ringte sp telia ijenn 1,5 time kø, og de sa det var et kjent problem i området, så hvorfor da kaste bort min tid på å sende tekniker hjem til meg?
Dørselger lovte lavere pris og flere tjenester enn det som viste seg å være tilfelle. Håpløs treg korrespondanse med kundeservice, som ikke viser noe som helst tegn på å ønske rydde opp.
Jeg har prøvd flere ganger å kontakte kunde service og ventet mer enn 1/2 time men ikke noe svar . ringte til Ice net , fikk svar under ett minutter . Hva helvete skjer med Telias kundeservice ? Har ledelsen oversikt over hvor elendig er servicen dems?
Hei Vil bare orientere andre i tilfelle flere opplever lignende. Telia sendte meg nettopp 2 fakturaer som det ikke var noe grunnlag for. Når jeg endelig når gjennom på tlf kan kundebehandler med en gang se at fakturaene er feil, og sletter dem. Men man blir sittende igjen å undre seg over hvorfor disse meningsløse fakturaene ble sendt i utgangspunktet og hvorfor det skal være så tungvint å komme frem til noen som kan hjelpe.