HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bestilte 1000/1000, Selger garanterte stor hastighet, det gikk 1,5 år før Fiber var klar til bruk, skulle ha tatt 3 mnd. Når jeg måler så ligger det rundt 150-250 på nedlasting, men opp er det noe mere. Og dette skal være Fiber, har like god hastighet på Kabelnett.
Hei Stein Arild, Det var leit å høre at du har fått et slikt dårlig inntrykk av hastigheten på vårt nettverk. Ta gjerne kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no for et grundig feilsøk. Det er da viktig at du er hjemme og har utstyret tilgjengelig.
Det at lørdag kl 1430 nettet går ned og kundeservice er stengt. Betyr det en helg uten tilgang til nettet?
Heisann! Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 dersom du fortsatt opplever problemer på linjen din, så kan vi gjennomgå et feilsøk sammen. Du kan nå oss i helgen på chat, via vår hjemmeside mellom 10:00 til 15:00. Vennlig hilsen Richard | HomeNet
Lokker med "en gratis måned mot ett års binding". samme måned kommer prisøkningen. Og samtidig med den faller hastigheten. Målt hastighet er 0,5Mb/s. Og nå, ca ett år senere blir jeg oppringt med samme lokketilbud. Etterfulgt av ny prisøkning. Oppimot 40% prisøkning på 2 år. Hvis det skjer med hastigheten også som sist, har jeg ikke mere hastighet å miste. Ellers er det stortsett greie folk på kundeservice men det går tregt. Var en gang etter et lynnedslag uten nett i en halv måned uten noen form for kompensasjon. Hilsen lei snart ekskunde.
Hei Andreas. Takk for ærlig tilbakemelding, vi vil alltid forbedre oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice dersom hastigheten ikke stemmer i henhold til avtale. Spørsmål rundt prisøkning kan du gjerne ta med vår abonnementsavdeling på telefon 38 99 01 00 tastevalg 2. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Elendig. Betaler for 25Mbit og blir lovet iallfall min 16Mbit , men klarer aldrig mer enn max 8Mbit. Må plutselig betale leie på utstyr som jeg allerede har hatt ibruk 5-6 år 👎
Hei Bjørn. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 dersom du fortsatt opplever problemer rundt hastighet. I forhold til avtalen din kan du gjerne ta kontakt med vår abonnementsavdeling på 38 99 01 00 tastevalg 2. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Dårlig på tilbakemelding, setter opp pris uten å varsle, ustabil nett. veldig dårlig på kommunikasjon:(
Hei Ayaz. Vi ønsker alltid å forbedre oss. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38 99 01 00 eller chat via homenet.no dersom du fortsatt opplever problemer med ditt nettverk.
Hold deg unna dette selskapet. For et mareritt. Dårligste nettverk jeg har opplevd i Norge og det er ikke mulig å få hjelp i helgene. Hvordan kan en levere nettverk uten å ha kundesenter i helgene? Helt utrolig. De hadde gått konkurs i andre land sier jeg bare.
Hei. Om nettet du får av oss er tregere enn avtalt så anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan sjekke opp i dette. Du kan ringe oss på 38990100. Når det kommer til at vi ikke er åpene i helgene så er vår chat åpen i helgene mellom 1000 og 1500, du kan finne chatten på vår hjemmeside. Vennlig hilsen Roar | HomeNet
Vært uten nett i en uke og får beskjed fra HomeNet at de ikke har noen ledige teknikkere til å se på saken. Får ingen tilbakemelding på hva som er feil og når det kan forventes at nettet er tilbake.
Hei Her ville jeg anbefalt å ta kontakt med oss igjen. Våre tenknikere på vår teknisk 2.linje jobber mandag til fredag 0800 til 1600, men om saken ligger hos et montørselskap så kan det være noe utsettelser ja. Men vi skal kunne gi deg en oppdatering selvom den ligger hos de. Vennlig hilsen Roar | HomeNet
Uten nett 50% av tiden. Aldri mottatt info når nettet er nede, ei heller lest en driftsmelding ang problemet. Ren svindel. Styr unna!!
Hei Tore. Det var leit å høre at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Vi legger ut driftsmelding når problemer berører flere av våre kunder på samme sted. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38 99 01 00 eller chat via homenet.no dersom du fortsatt opplever problemer med din tilkobling. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Installerte fiber fra Homenet etter besøk av selger som lovte gull og grønne skoger. Hastigheten ble garantert til 1000/1000, noe jeg betvilte, men det skulle jeg ikke være redd for. Nå er fiber i hus og skuffelsen ble stor da hastigheten ble målt. Med kabel rett i PC ble den målt til 319 ned og 434 opp. Det er under det halve av det som ble lovt og som jeg betaler for. De er såpass lure at det er 12 mnd. bindingstid. Føler meg grundig lurt. Grenser til svindel
Hei, her anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan feilmelde saken. Vi ønsker også at du skal få den hastigheten som er sagt. På telefon kan vi sjekke noen få ting også feilmelder vi den videre om det ikke løser seg da. Du kan ringe oss på 38990100. Vennlig hilsen Roar | HomeNet
Jeg hadde en selger på døra for ca 2 år siden. Han skulle selge meg fiber fra Homenet. Det skulle jeg aldri godtatt. Jeg spurte flere ganger om det er ok å kople seg på fiber uten å benytte dette. Siden jeg muligens skal selge huset om ikke lenge. Han sa det var bare å kople seg på fiber uten å bruke det, men at jeg da måtte betale etablering av fiber på ca 2000,- Dette sa jeg var ok. Siden det er lettere å selge huset med fiber muligheter. Nå har jeg endelig fått fiber tilkoplet, tok MYE lenger tid enn det selger sa. I tillegg måtte jeg grave 50 m og legge ned ett rør for dere. Dette tok en del tid.. Her om dagen kommer regninga fra dere, hvor etablerings gebyr står, pålydende 1900,-. Dette stemte med det selger sa, og jeg betaler gjerne de 1900,- Men i tillegg er det en månedlig sum på 500,- ca. For ett fiber nett jeg fikk alt for seint og ikke har koplet meg på. Jeg ringte dere å forklarte at jeg kun var interessert i å kople meg på, men ikke benytte. Da får jeg til svar at jeg kan utsette oppkopling 1 år, men da vil summen øke betraktelig. Så det dette ender med er at jeg må betale uansett en månedlig sum, som jeg ikke ønsker. Derfor har jeg ett annet valg. Det er å si opp avtalen, og få en regning på 8900,- Dette står visst i kontrakta. Ikke noe selger opplyser om! Fantastisk kundebehandlere! Bare sender meg videre, ingen som kan svare på det jeg lurer på uten å sende meg videre. Og til slutt ender det med å sende Mail frem og tilbake.
Hei. Det er beklagerlig at du har opplevd det slik. Når vi tar i mot bestillinger på fiber er det alltid inkludert abonnement med 1 års binding, men det er fullt mulig å få overført abonnementet til ny eier om du skulle selge huset. Vi kan også utsette aktivering i opptil 12 måneder fra fiberen er klar til bruk. Det medfører ingen prisøkning. Kampanjeprisen du får fra bestilling gjelder fra aktivering, så hvis vi utsetter aktiveringen vil også kampanjeprisen bli utsatt. Det gebyret på 8900 kjenner jeg ikke til, så der kan det være noe feil. Hvis et felt er bekreftet og man kansellerer bestilling utenfor angrefrist, vil en få et bruddgebyr på 9000 kroner. Om det er installert, og du kansellerer aktiv avtale, vil du bli fakturert ut bindingstiden på 12 mnd. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon eller epost så skal vi finne en løsning som passer alle parter her. Vennlig hilsen Haakon | HomeNet
Ikke bli kunde hos Homenet! Jeg ble kunde hos Homenet på den forrige adressen min. Da jeg flyttet fikk jeg beskjed om at jeg kunne flytte med meg abbonementet. På den nye adressen var det teknisk ikke mulig å koble til bredbåndsnettet. Istedenfor å annullere abbonementet mitt når de ikke kunne levere internett på adressen, ber de meg om å betale for abbonementet i et år. Styr unna Homenet.
Hei Mari. Det var leit å høre at du ikke fikk tatt med deg abonnement til ny adresse. Dersom mulig ønsker vi selvfølgelig å flytte abonnementet med deg, men dersom dette ikke lar seg gjøre vil bindingstiden likevel gjelde på løpende abonnement. Håper du fant en god alternativ løsning på den nye adressen. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Selger påstod til min far, at Telenor skulle legge ned sitt bredbånd i området og at man da måtte bytte. For ellers så kunne man ende opp med ingen internett. 1 år senere mottok vi en regning på 9000kr for kontraktsbrudd. Ringte inn og så at man ikke hadde signert noe kontrakt iflg fikk se kontrakt. Selger hadde skreve under!!! Politianmeldt og sendt til forbrukerrådet
Hei Barex. Dette er skrekkelig å høre om. Vi ønsker selvsagt å sjekke opp i dette og ber deg derfor henvende deg direkte med oss. Du når vår faktura avdeling på [email protected] Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Homenet er basert på restene av en kynisk utbygging av kobber, ISDN og så ADSL av Telenor finansiert av staten og Norge. Nå sitter EQ og planlegger neste Exit på vår regning. Tre ganger har jeg måtte sette Homenet på plass når de justerer prisene uten å si fra. Samme skjedde vel med GET til jeg ga opp og sa dem opp.
Hei, Jeg kjenner ikke til din sak, men ofte skyldes prisøkning at en kampanjeperiode på 1år tar slutt. Dersom du ikke har mottatt varsel i forkant av prisøkning på standardpris anbefaler jeg å ta kontakt med vår abonnementsavdeling. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Møter ikke opp til avtalt tid og hører heller ikke mer fra dem etter dette. Når jeg selv tar kontakt skylder de på sine underleverandører og jeg hører ikke mer fra dem angående ny dato for oppsett. Takket være dette står jeg som student uten Internett I flere uker. Velger derfor å avbestille pga det jeg mener er brudd på kontrakt fra deres side og blir fakturert med 2500kr. Anbefaler ikke min værste fiende å benytte seg av deres tilbud. Håper dere fikser opp i dette. Ser det er flere som har hatt liknende problemer. :)
Hei, her er jeg ikke kjent med saken. Men om det er slik at du mener dette gebyret er feil så ville jeg tatt kontakt med vår faktura avdeling på [email protected] De vil kunne sjekke opp i hva som har skjedd her og eventuelt fjerne ditt gebyr om det er feil eller noe slikt. Vennlig hilsen Roar | HomeNet
I switched to Homenet, received their contract and then received a counter proposal from my current internet provider. I said yes to the counter proposal to avoid the hassle of returning the internet router. I knew I had 12 months binding time but I was 100% sure that I had the right to cancel until the day I would actually receive a new ADSL router from Homenet. I had the bad surprise to receive an invoice for 2500 NOK from Homenet. I think it is crazy. Reading about the Angrefristen " Du har 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. […] Dørselgere kan f.eks. ikke bruke en «kontrakt» som forkorter angrefristen eller fratar deg retten til å angre kjøpet innen 14 dager." This is exactly what Homenet is doing, they are using a contract to shorten my 14 days Angrefristen and I intend to follow this up and contest the charge. Regardless, from this day, I will stay away from this company.
Hello, I belive here that you are reading from the wrong law, the one that is around internett service is here: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27 It states that the 14 day period starts when you sign the contract/ accept the offer, and not when you receive the internet. Best regards Roar | HomeNet
Verste nettselskap jeg noen gang har vært borti. Holdt ikke det de lovet, brukt utallige timer på å få kontakt pr telefon. Ser at SVAR fra Homenet her nesten uten unntak er; « Beklager, slik skal det ikke være anbefaler kontakt på telefon... Jeg ble lovet gull og grønne skoger... resultat kort summert uten Internett, frekke svar fra kundeservice, når jeg endelig fikk kontakt. Truet med stort avbestillingsgebyr... Inkasso varsler skriftlig og på SMS. Dette pågikk i månedsvis, hele tiden uten nettilgang. Tynnslitte nerver og dårlig nattesøvn ble resultatet. Besluttet å bruke FORLIKSRÅDET... Og jeg vant. Håper mange som vurderer å bruke dette selskapet styrer unna.
Hei, det er veldig synd at du fikk en slik opplevelse med oss. Her er jeg ikke kjent med saken selv men ettersom du da vant i forliksrådet virker det som noe som har skjedd i din sak ikke er/var slik som det skal/skulle. Det som da har skjedd i din sak som ikke var som det skulle er hvertfall noe vi tar med oss videre som kan gjøre at ingen andre opplever det slik som du har gjort. Vennlig hilsen Roar | HomeNet