NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har ikke de store krav til hjemmeinternet og det har fungert tilfredstillende i alle år, men nå ser det ut til at det er slutt på det. Det har faset seg ut gradvis med mer og mer avbrekk til det ble helt borte for noen dager siden. Kundebehandlingen oppleves som ikke tilfredstillende. Telefonmenyen satt jeg i en kø som varte 50 minutter og chatten virket ikke uansett om jeg ba om nytt password eller ikke. Så det er rett og slett uakseptabelt.
Etter min erfaring så har nextgentel bare vært problem fritt for min del. Håper de fleste her inne ombestemmer ang tilbudene de leverer... For de gjør de.
Utrolig dårlig kundeservice! Holder ikke det de lover! Nesten umulig å få de til å rette problemer, til tross for at de selv har skyld i disse! Feilfakturerer og må kontaktes uttallige ganger for å fikse dette igjen.
Da nettet jeg bestilte fra dem skulle aktiveres fungerte det ikke i det hele tatt. Etter maaaaaange timer frem og tilbake med kundeservice endte de opp med at saken måtte sendes videre til teknisk. Dagen etter kom det SMS om at jeg måtte være tilgjengelig på telefon. Likevel to det over én uke før jeg hørte noe fra dem igjen. Da kom en SMS om at feilen var rettet istedenfor å ringe meg for å høre om den faktisk var rettet. For det var den ikke. Det var fremdeles ingen internett. I frustrasjon kontaktet jeg nok en gang kundeservice og bruke mange timer før de konkluderte med at saken måtte sendes videre til teknisk, hvorpå jeg da sa at jeg ville bruke angrerett og si opp. Lærte da at angrerett på tjenester er 14 dager fra bestilling, ikke 14 dager fra mottak av det man bestiller slik det er med varer. Alle de dagene var brukt opp allerede i treighet fra NextGenTel. Så da ville det komme et bruddgebyr på 1500kr. Jeg ba kundebehandleren om å sende saken videre til noen som kunne vurdere å la meg slippe dette bruddgebyret. Internettet kom så på plass neste dag, men det tok over én måned å få svar på forespørsel om å kunne bruke angrerett, og konklusjonen var at jeg kunne få bruddgebyret til 1750kr istedenfor 2500kr. For bruddgebyret var høyere nå som tjenesten var blitt aktivert. Endte opp med å sende dem en av de mest frustrerte epostene jeg noensinne har skrevet og krevde å hvertfall ikke betaler mer enn 1500. Fikk da svar neste dag om at de godtok 1500kr i bruddgebyr og de kuttet nettet på dagen så jeg ble stående uten internett. Bruddgebyret på 1500kr betaler jeg nå med glede, for det er så verdt det for å bli kvitt dem! Heldigvis hadde jeg fremdeles routeren fra Ice liggende så internett fra dem var på plass på under én time etter jeg ringte dem. Der brukte jeg også kun 1 minutt på komme gjennom istedenfor flere timer hos NextGenTel. Ice var et strålende eksempel på hvordan kundeservice burde være. NextGenTel er det motsatte!
Fraskriver seg ansvar og nesten tvinger folk til bindingstid med lureri. Kommer nok til å bytte alle mine, bedriftens og resten av familiens avtaler til et annet selskap så snart bindingstiden er ute, i tillegg skal jeg fortelle mine erfaringer til resten av familien, venner og bekjente.
Utstyret fungerer greit når alt er ok. Det er det ikke bestandig. Nettet forsvinner ofte i korte perioder. Fungerer stort sett greit på Tv signal, bortsett fra opptak, da den ikke vil ta opp om alle 3 tv bokser er i bruk. Kundeservice svarer, men det hjelper ikke når det ikke skjer noe med problemet. Har tilbrakt timer forran pc for å vente på og kommunisere med kundeservice uten resultat. Byttet fra Telenor da jeg ikke ønsket å betale for å snakke med kundeservice og selgeren fra NextGenTel tilfeldigvis kom på døra og lovet gull og grønne skoger.
Mitt beste råd til alle som kunne tenke seg å bruke NextGenTel er å sløse bort mange timer med å prøver å komme i kontakt med kunderservice og teknisk avd. først. Sunn fornuft tilsier at ledelse i NextGenTel burde kontrollere noe så viktig som kundeservice. Dette reflekteres på hele selskap, og det inntrykk jeg sitter igjen med er at NextGenTel burde være stengt ut av det Norske markedet. TV fungerer fremdeles ikke hos meg. Sterk oppfordring fra meg at det er viktig med tilbakemeldinger og i det minste en antydning til når TV of bredbånd skulle være i orden.
Her snakker vi om ventetid som er totalt uakseptabel, kundebehandlere fullstendig uten evne til å tenke selv, de gjentar en innlært tekst og ferdig med det, enten det er svar på spørsmål eller ikke. Etter lang tid i telefonkø bestemte jeg meg for å bli oppringt, etter ett ring fra kundeservice la de på, med andre ord rakk jeg ikke å ta telefonen, men regner med at de da hadde gjort sin plikt ved å ringe tilbake og kunne krysse av for å ha ringt kunden uten å ha fått svar. Det som irriterer meg mest er at jeg ikke har andre tilbydere....!
Vi har prøvd å klaget i et halvt år nå og ingenting skjer, dekningen strekker ikke lenger enn fra rom til kjøkken og reste nav huset har ikke nett ble lovet 60 i hastighet, men endte på 30. Nærmere svindel har jeg aldri opplevd.
Internet som ikke fungerer og når det gjør det med alt for dårlig hastighet. Ekstremt mye tull med de på kundeservice. En påsto at det var forskjellige kjøleskap som hacka seg på internet og stjal hastighet. Kun villig til å ordne opp etter trussel om forliksråd. Venter enda på pengene de skylder meg. Flere timer ventetid på telefon, med mindre man trykker på bli ny kunde, da tar de den plutselig med en gang. Nextgentel er et selskap som gir fullstendig blaffen i kundene sine. Aldri opplevd lignende noen gang. Anbefaler alle å styre unna!
Dårlig nett, elendig service og lover og lyger. Styr unna!
Rot og surr hele veien. Selv når Telenor kuttet fasttelefonlinja i gata tok det nextgentel 3 uker å finne ut at de de leie linja av ikke tilbød linje lengre, og at de derfor ikke kunne levere nett til meg mer. Tilbakebetaling av to regninger tok 3 måneder og minst 20 telefoner....
Forferdelig dårlig. Etter inngått avtale med fast pris, fortsetter de bare å sende regning på regning. Brev får man ikke svar på.
Unstable, slow internet. Restarting modem multiple times a day.
Byttet fra Telenor til NextGenTel fiber. De har ikke klart å levere alt utstyr - til tross for avtale i juni, levering av utstyr i begynnelsen av september, og flere purringer på utstyr som ikke er levert (HD PVR). Å sende en enkel boks burde være en smal sak, men for NextGenTel er det tydeligvis for komplisert. Jeg vurderer å skifte til annen leverandør så snart som mulig.
Vi har vært uten Internett og TV i 14 dager. NexGentel oppretter sak etter mange klage telefoner. Vi har fått ekstern hjelp og ny ruter, men problemet er ikke løst. Dere avslutter saken som ikke er løst og oppretter en ny sak. Dette er galskap. Saker må løses! Vi bor i 0880 Oslo. Er det andre NexGentel brukere i området som mangler nett? Klokka 23 om kvelden kan vi være heldige og få nett tilkobling!