NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg ble kontaktet av en selger på døren som jeg ble enig egne priser med som er annerledes en de på hoved kontrakten som han kom med. Men han har levert inn de faste prisen og ikke de vi ble enige om. Internett vi betaler for er 60/60 men vi har ca. 15/20 vist jeg er snill. Tv faller ut fortere en jeg går på do. Og på fakturaene som vi får er det ikke litt kontroll og blir fakturert for de faste prisene og ikke de jeg og selger ble enige om.
Alt dårlig. Dem bare stjeler hver måned mer penger over pakke jeg har kjøpt, pakke til 260 kommer alle faktura over 400, og sist ikke bruke så mye kommer på 700.
Stenger tlf din om du ikkje betaler for nok selv du sier de ikkje skal det. Er ikkje behjelpelige med faktura når du for den og ikkje kan betale der å da. Kan ikkje del opp den heller sier de.
Jeg byttet fra Telenor til NextGenTel da det kom en selger å besøkte meg. Monopolet på kabelen er blitt opphevet. Jeg fikk en nyere ruter og TV-boks, som var veldig enkelt å koble på. Jeg sparer nesten 4000,- pr år (lettjente penger må jeg si). I tillegg er produktene raskere og bedre enn det jeg hadde hos Telenor. Jeg skjønner ikke hvorfor det står så mye negativ om de her inne på siden, NextGenTel fungerer veldig bra på fiber. Anbefales videre!
Faller ut hele tiden, eks. dersom jeg hører på radio. Det kobler seg på og faller ut etter et par sekunder. Ting går veldig trekt, for tregt for å koble til eksternt skrivebord.
Prices get increased at random intervals without prior warnings (2 month warning according to the contract, which they never honor). Speed is low, below the minimum guaranteed (10) On the subscription of 20. Modems they send are not functioning. Had to buy my own, but they still charge me a monthly modem fee. If you call customer service and choose to be called back, there is a ca 50% chance that they will NOT call you back.
Forferdelig kundeservice. Rotete system. Vet aldri hva jeg betaler for. Stigning i pris hele tiden.
Det aller meste kunne bli bedre dvs kundeservice, produkter som ikke fungerer, brutte lovnader om tid osv osv.
Jeg har vært kunde hos NextGentTel i 10 år. Jeg har vært fornøyd, hastigheten var god nok, prisene greie, kundeservice også. I fjor ønsket jeg å bytte til HomeNet pga. at de hadde økt prisen ganske kraftig helt plutselig etter flere år med samme pris. Jeg byttet til HomeNet, men før byttet ble gjennomført i praksis klarte NextGenTel å overbevise meg om å komme tilbake - ved å tilby kr. 100 i avslag pr. måned og å betale en god del på avbestillingsgebyret til HomeNet (kr. 1500 av 2500). I løpet av ett år så skulle dette gå opp i opp pga. avslaget på kr. 100 pr mnd. Men for at jeg skulle gå vinnende ut av avtalen, så måtte jeg jo få beholde den samme prisen i lenger enn ett år. Ca. Ett år etter, nå altså, øker de nå prisen igjen med kr. 100. Dette til tross for at de forsikret meg muntlig om at dette ikke skulle skje igjen. Jeg er veldig, veldig skuffet. Dette er ikke konkurranse mellom to selskaper, men tortur av kunder som bare må flytte mellom disse to for å holde prisen nede. Jeg skjønner ikke at dette er lovlig. NextGenTel fremstår som useriøse, imo. Jeg angrer på å ikke ha forblitt hos HomeNet, for dette skulle ikke skje. Tilliten min til NextGenTel er borte. Dessverre. Jeg bytter. Takk for meg.
Dette er et selskap i fritt fall. Har hatt problemer med disse i alle aspekter og sliter fortsatt 3 måneder etter bytte til annen leverandør med å få penger de har trekt meg feil. Elendig svartid på kundeservice, forferdelig rep.tid ved linjefeil. Ventet nesten 1 måned for å få fikset en nettfeil. Purringer på ikke innlevert ødelagt ruter da jeg sendte den med sporing. Heldigvis hadde jeg tatt vare på kvittering. Jeg har hørt alle mulige unnskyldninger fra dette firmaet og bortforklaringer! Som kunde vil jeg ikke ha masse unnskyldninger og tull. Jeg vil bare ha ting i orden og få det jeg betaler for. Dette er ikke tilfellet hvis du bruker NextGenTel!
Hatt Internett og TV på Telenor fiber fra NextGenTel i 2år nå. Alt fungerer bra og har samme prisen som når jeg skrev kontrakt med selger.
Dårlig på alt, inkludert kundeservice. Hold deg langt unna NextGenTel!
Verdens dårligste kundeservice! Lang ventetid på tlf, ringer ikkje opp som de lover de skal gjøre, og kan som regel ikkje hjelpe. Styr unna!
Da vi ringte første gang for å bestille nett hos dere ble vi lovt nett innen 6 uker, de kom den 6 uka for å fikse nett, men nettet funket ikke. Vi derfor prøvde å ringe dem, men kom ikke fram og ba dem derfor ringe oss opp igjen. Vi ble aldri ringt opp igjen derfor måtte vi ringe flere ganger og vente i nesten 2 timer før vi fikk svar. Da vi endelig fikk svar ble vi lovt at montørene skulle komme å sjekke ut en uke senere, da de påstod at de hadde vært hos oss hadde vi fortsatt ikke nett, derfor måtte vi ringe opp igjen og vente lenge på svar samtidig som vi sendte dem melding på Facebook, etter lang tid fikk vi endelig svar og ble lovt at montørene skulle komme igjen, de kom, men de skjønte ikke hva som var galt og skyldte på ruteren og bestilte opp en ny ruter, den fikk vi i dag og den funker fremdeles ikke. Vi har prøvd å ringe flere ganger, men kommer ikke fram, og når vi endelig ble ringt opp igjen var det feil avdeling og de måtte lage en ny sak, og vi må derfor vente enda lenger. Samtidig har de klart å registrere abonnementet på feil navn, og vi har bedt dem ordne opp i dette 5 ganger, og de sa dere skulle gjøre det alle 5 gangene, men enda ble det ikke gjort. Det er ikke slik kundene bør behandles, jeg kommer nok heller ikke til å anbefale NextGenTel til noen andre. Kommer også til å fortelle om denne dårlige opplevelsen til alle for å gjøre dem en tjeneste så de slipper dette tullet.
Under ingen omstendigheter bør man inngå avtale med dette selskapet!! Om du har kjøpt hus eller leilighet hvor det kun er NextGenTel som kan tilby nett/tv - SELG!!! INGEN service, 1-3 TIMER ventetid på "kundeservice", sjokkhøye regninger, nett og tv som aldri funker optimalt og som faller mer ut enn det faktisk er oppe å halter, og ikke minst en 12 mnd binding du ikke kommer ut av mens de suger deg tom for penger! Styr unna!!
Min oppleves med dette fra første gang jeg ringt dem i 2014 var det lang vente tid. Jeg spurte om dette var vanlig, nei bare uheldig med dagen. Det var greit av og til kan det være kø hos kundeservice og mer venting. Internet kom til tiden jeg flyttet inn i nytt hus og alt virket greit. Første tiden så alt til og fungere helt fint, men så etter noen måneder kom første stopp. Ofte var det ruteren deres som ble ødelagt og da man ringte hadde de drift problemer i området og ofte var rette tid på 1-3 dager. Men i helgen ble det ikke gjort noe, så om feilen skjedde en fredag ble det enda lenger ventetid. Da driften var igang igjen på linjene så måtte det ringes på nytt igjen for modemet kunne ikke testes, da linja var nede men det var som regel også ødelagt da linjene var oppe og gikk. Så ofte måtte vente enda lenger på og få et nytt og en sende tilbake det gamle. Det gikk bort mye tid i telefonvente tid og nei det stemte ikke det jeg fikk opplyst før at det var bare av og til det var telefonkø, det var uansett tidspunkt og ventetiden har aldri gått ned, den gikk bare opp og ble lenger og lenger og vente. Det var ikke snakk om å gi noe redusert pris eller noe som plaster på såret for problematikk jeg opplevde. Så bestemte jeg meg og bytte til et annet selskap, da feil oppstå at jeg hadde de flere dager uten internet en det jeg hadde med. Jeg var så lei at jeg hadde måtte brukt hver ettermiddag på dette tullet. Da jeg ringte nye leverandør trengte jeg ikke lenger og ringe inn og de fikset at. Hadde god erfaring med dette da jeg har byttet mobilfirma og de melder ifra til tidligere leverandør og overføre deg til dem. Regnet med at det ikke kom noen problemer og takket ja til at bytta og sa opp for meg. Jeg fikk slutt regning i des 2016 og ingen regning kom i januar hadde avtalt faktura pr måned og tenke ja da gikk alt fint og jeg kunne endelig nyte og ha internet og endelig ferdig med NextGentel. Men sånn gikk det ikke til da hadde det samlet seg opp en faktura fra jan til april. På det tidspunkt hadde de ikke vært tilkoblet min linje på snart 5 måneder. Da var det på nytt med å ringe inn. Først fikk jeg beskjed om at den faktura måtte jeg bare betale, selv om jeg stilte spørsmål mitt kundeforhold var avsluttet i des 2016, det kunne ikke han se og jeg var kunde hos dem. Da jeg kontaktet min levrandør jeg har idag så sendte de over dokumentasjonen NextGentel hadde mottatt og jeg videresendte det til NextGentel og i tillegg skrev en skriftlig oppsigelse fra meg om at min kunde konto skulle fullstendig fjernes. Da la de seg helt flatt og skulle rydde opp i dette og sendte over kredit nota på mail til meg. Da trodde jeg at alt var ryddet opp i og kunne glemme hele saken. Inntil jeg 1 måned senere mottok en purring, ringte inn på nytt og mottok nye skriftlig bekreftelse at saken var fikset. Så begynte jeg og motta reklame om bruk din side og mer reklame fra NextGentel så da gikk jeg inn for å sjekke at ting var i orden. Da ser jeg på min logg faktura-kreditnota-purring.. Og en ny faktura hadde blitt laget i august. Sende de mail om dette og dette skulle bli ryddet opp i eller så tok jeg saken videre. Nå har jeg fått en ny bekreftelse på mail og brev i slutten av september. Så nå håper jeg at saken er ute av verden men med tanke på at de har brukt nå ca 6 måneder på å rydde opp i en systemfeil hos dem. Så er ikke det et firma jeg vil anbefale spesielt da først mottakelse er det er ingen feil hos dem så dette er ditt problem betal det vi sender, vi vet best. Da faktisk feilen lå hos dem og det ble ikke grundig sjekket opp i og mente at jeg måtte betale for 4 måneder der de ikke var koblet til lenger en gang. Jeg synes i grunn jeg hadde betalt nok da jeg kom et 5-7 dager innom desember måtte jeg betale hele desember måneden, selv for de dagene de ikke leverte noe tjeneste hos meg lenger.