NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bestilte 10/5 bredbånd fra Nextgentel, det var kjempebra den første uken, de greide å levere 8 mbps. Etter det har det såvidt fungert. Helt nede på vanligvis 2 mbps. Routeren slår seg også av når den ønsker det selv. Vi fikk 3 mnd gratis som kompensasjon så det er greit det, men det går ikke å se på en serie på viaplay engang. Så nå blir de sagt opp!
Min gamle ruter gikk i stykker. Nextgentel sender så først en feil ruter, jeg bruker halve dagen på å komme i kontakt med dem før jeg får svaret. De sender så en ny, jeg får knapt nok internettilgang og kundeservice ringer ikke tilbake. 2,5 timer å vente på tlf :) Chat er håpløst også. Nå blir det bytting.
Elendig kundestøtte Vi har en leilighet som jeg har tatt over etter min søster og vi skulle skrive over abonnementet. Enkel sak... Tenkte jeg. Jeg ringer til supporttelefonen og ender i kø. Heldigvis hadde de "ring opp igjen" tjeneste, så jeg taster inn telefonnummer og venter så på å bli ringt opp. Etter tre timer, så tenker jeg at noe har gått galt og ringer opp igjen fra et annet nummer. Etter å ha vært i kø i en halvtime gir jeg igjen opp og taster inn det andre nummeret. Og får til svar at det allerede var registrert. Etter seks timer blir jeg ringt opp igjen. Vi prater og nå har de som kan omregistrere abonnement dratt hjem... Jaja. Kan dere opprette en sak på det og sende til den som er registrert og til meg? Det var vanskelig. Men han skulle skrive en lapp. Etter ikke å ha hørt noe på en uke, så skriver jeg en e-post. Greit å ha noe det blir saksnummer av. Etter nok en uke, blir jeg ring opp. De må ha godkjenning av min søster... Ok, kan dere svare på e-posten jeg sendte der min søster er på cc? Eller ringe henne opp? Joda ja, det skal vi få til. En uke til går. Inget hørt inget sett. Jeg prøver meg nå på chat. Jeg får raskt nok kontakt, men får fort vite at det er bare nye abonnement som håndteres her... Jammen... Jeg er for tiden ikke kunde men tenker utrolig nok å bli det... Ny kunde? Ikke det? Etter den siste ble jeg lei. Ikke var de billigst heller, eneste fordel var at vi hadde router og dermed ikke trengte å styre med skift. Men kundeservicen deres har kostet meg nok tid (noe jeg verdsetter ganske så høyt). Hasta la vista.
Per dags dato er jeg på leilighetsjakt, og etter nesten to år som Nextgentel kunde, sjekker jeg hvem som leverer internett på de boligene jeg er interessert i. For om en strøken leilighet hadde gått hundretusenvis under takst, hadde jeg fortsatt ikke kjøpt leiligheten om det var Nextgentel som leverte internett der. Nettet jeg har er så ubrukelig at når det går to-tre uker uten problemer, blir jeg mistenksom og tenker "nå må det skje noe snart". Modemet som leveres av Nextgentel har signal som rekker ut hele 5 meter med god kvalitet om du er heldig. NextGenTel har full tilgang til modemet, som betyr at de kan oppdatere og sørge for at du mister nett når det passer de, uten advarsel. Jeg har vært kunde såpass lenge at når nettet ikke oppfører seg (selv over lengre perioder), så bare godtar jeg marerittet... For kundeservice vil kun be meg om å restarte ruteren, prøve en annen maskin, eller sette ned farta ytterligere i håp om at det magisk skal fikses. Eneste fordelen av å ha Nextgentel er at jeg gleder meg til å flytte selv når det blodpris på markedet.
De selger bedre og dyrere hastighet enn de leverer.
Ubrukelig, tilnærmet ikke-eksisterende kundeservice, dyrt for trege hastigheter.
Det virker som om kundeservice er "ikke eksisterende" hos dette selskapet. Jeg hadde tidligere et speed touch modem og en linksys trådløsrouter som fungerte alldeles utmerket i flere år. Så blir jeg tilbudt IP-telefoni, slår til og får tilsendt modem/router, Inteno DG150B. Etter dette har jeg kontinuerlig avbrudd/ustabilt nett og enkelte ganger er det trådlø nettverket ute selv om enhetene registrerer tilgangspunktet. I og med at jeg har IP telefoni så mister jeg også telefonforbindelsen når nettet blir ustabilt/faller ut. Svaret fra NGT er "Vi kan ikke finne noe feil på linjen den", "Har du sjekket routeren når dette skjer? " og lignende tåpelige svar. Enkelte henvendelser er ikke en gang besvart. Hva som er galt kan ikke jeg med sikkerhet si, men det virker jo som om det er routeren som kommer fra NGT. Dette er forøvrig router nr 2. Da den første hadde en rekke feil. På den positive siden kan jeg si at hastigheten er grei nok når alt virker.
Får ca. en tredjedel av oppgitt hastighet (når det fungerer). Internett er nede nede store deler av tiden. Kundeservice/support påpeker at feilen ikke ligger i deres utstyr (modem) eller linje, men i vår datamaskin, dette tiltross for at samtlige enheter (pc, mobil og nettbrett) ikke mottar nett (de mottar trådløsesignaler og har av og til nett, men det er heller sporadisk, dessuten ustabilt). PC, mobil og nettbrett funger dog utmerket når man er på besøk hos andre eller bruker mobildata. Kundeservice sier de skal se på saken, men det har de gjort i halvannet år, uten at det er tegn til bedring. Jeg er en tålmodig mann, men dette har gått for langt, jeg bytter derfor selskap. Jeg ser andre også sliter med selskapet, og at jeg ikke er noe enkelt tilfelle, anbefaler derfor alle til å holde seg langt unna.