⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Holder ikke avtale En uke uten tv nå

Omtale av  Werner A

Selger/ montør holder ikke avtale om å montere utstyr og få å tv og internett opp p gå han tar ikke tlf når jeg ringer han mer enn en uke uten tv nå det samme gjelder hybelboeren min utrolig ansvarsløst kundeservice klarte å si at når det ikke stod skriftlig at monteringen av nytt utstyr var lovet kunne han ikke gjøre noe så der står jeg angrer på å ha byttet fra Telenor.Jeg ville ha benyttet angreretten til å komme meg bort fra dette selskapet men der har de jo selvfølgelig sørget for at jeg ikke mottar tv og internett utstyret før angreretten på to uker er gått ut.så da er jeg støkt i ett år før jeg kan si opp Avtalen.så ligg unna NextGenTel folkens hilsen Werner A.

Svar fra NextGenTel
18.09.2023 08:18

Hei Werner! Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her på Bytt.no 😊 Dette høres ikke ut som en kjekk start på kundeforholdet. Det er helt riktig at vi ikke sender ut montører for å koble til WiFi-utstyr eller TV-løsning fra RiksTV. Men det er selvfølgelig mulighet for å bestille slike tjenester slik at du får noen til å installere alt for deg. For oss er det viktig å holde kostnadene lave, slik at vi kan gi deg, og alle våre kunder, den beste prisen i markedet på internett. Det forutsetter at koblingen av WiFi-utstyr til fiberboksen, og TV-boksen fra RiksTV, blir koblet på egen hånd 😊 Angreretten gjelder i 14 dager fra du mottar ordrebekreftelse med vilkår på e-post fra oss, slik som den også gjelder hos alle andre internettleverandører. Dersom du vil at vi hjelper deg med å koble til WiFi-utstyr, eller du trenger hjelp til å koble til TV-løsningen fra RiksTV kan du kontakte oss på 987 07 979, eller RiksTV på 210 10 210- Hilsen Martin, NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Installasjonsmareritt

Omtale av  Ole

Bestilte fiber, De mente at de ikke kunne levere på adressen (på tross av at naboleiligheten hadde nett fra de) De spurte hvem som bode i naboleiligheten. Jeg fortalte dem navnet på vedkommende. Da fikk jeg i svar at han ikke var kunde hos dem. Endte med at jeg måtte sende de en kopi av fakturaen de sendte han for at de skulle skjønne at han var deres kunde, og bodde vegg i vegg med meg. I dagene før installasjon ringte de meg flere ganger og ba meg ta bilder av koblingsbokser og annet som overhodet ikke var min oppgave å gjøre. Grunnen var at de fortsatt ikke trodde på at de hadde levert fiber til blokka. Noe som viste seg å være feil. Til syvende og sist etter omlag 5 måneder fikk vi dratt en ledning fra koblingspunk i kjeller og inn til oss (2 meter) og trekkerør var allerede på plass.

Svar fra NextGenTel
07.09.2023 14:27

Hei Ole, Det høres ut som du har hatt en lang og trøblete vei for å bli kunde hos oss. Dette er ikke sånn vi vil ha det - det skal være enkelt å bli kunde hos NextGenTel. Vi håper at du nå har nettet oppe og at det fungerer akkurat som det skal og at du er fornøyd med leveransen ⚡ Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd Mvh Jenny

Veldig dårlig

Omtale av  Svein

Stadig feil på nettet, mye galt. Når noe er galt med utstyr får man ikke kontakt med kundeservice, havner som nr 43 i kø. Får heller ikke fakturaer kun purring og inkassovarsel

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 10:51

Hei Svein, Vi jobber stadig for at kundene skal slippe å vente lenge i telefonkø for å komme gjennom til vår kundeservice. Vi ønsker selvfølgelig at du skal få hjelp med problemene du opplever på internett hjemme hos deg og ikke minst å få nøstet opp i hva som skjer med fakturaene vi skal sende deg. Jeg kan anbefale deg å kontakte oss via chat på MinSide (det kan du gjøre fra app eller pc). Der får du god hjelp uten å måtte vente så lenge på telefonen, eller du kan opprette en sak via app så tar vi kontakt med deg så fort vi kan 😊 Håper du opplever god hjelp i kontakt med en av våre medarbeidere! Mvh Jenny

flott

Omtale av  Tor E. T

enkelt å montere beskrivelsen bør være på Norsk. Boksen var liten og kunne derfor stripses på tv i stua.

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 10:40

Hei, Tor Takk for fin kommentar! Håper du fortsetter å være fornøyd med tjenesten vår fremover. Ønsker deg en riktig fin dag 😄 Mvh Jenny

Mye lægging

Omtale av  Anonym

Bra styring av ruter i app. Dårlig rekkevidde på ruter. Har vært en del utfall den siste tiden. Ble ikke kompensert for flere dager uten nett, og store problemer med å få nettet opp og gå som vanlig i ettertid.

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 10:38

Hei, Hvis du ikke har fått hjelp allerede så anbefaler jeg at du kontakter vår kundeservice via MinSide - da vil en av våre hyggelige medarbeidere hjelpe deg. Takker for din kommentar, håper vi kan hjelpe med en snarlig løsning på problemet 😊 Forresten hyggelig å høre at du er fornøyd med styring av ruter i appen! Mvh Jenny

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Funker bra!

Omtale av  Hans O

Har benyttet NGT som leverandør i mange år på gammel kobberlinje med vekslende erfaringer. Men det var vel like mye kobberlinjene som NGT sin feil. Hittil så har fiberleveransen vært en god opplevelse, bra hastighet og grei leveranse. Kundeservicen har hittil fungert strålende. Anbefales.

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 10:21

Hei Hans O, Flott at fiberleveransen har vært en god opplevelse - og det må den jo fortsetter å være! Takk for hyggelig tilbakemelding om vår kundeservice, vi er glad du opplevde god hjelp i kontakt med oss. Ønsker deg en strålende uke 😊 Mvh Jenny

Elendig wifi

Omtale av  Dag

Bare å glemme denne leverandøren så fort som mulig

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 10:33

Hei Dag, Elendig WiFi er det jo ingen som vil ha, og vi hjelper deg gjerne hvis du fortsatt opplever samme problemet. Du kan ta kontakt med oss på MinSide og en dyktig medarbeider hjelper deg. Vi har også nyttige tips om wifi på våre hjelpesider. Ønsker deg en fin uke 😊 Mvh Jenny

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR