NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Aldri meir nextgentel. Stod i kø i 3,5time for å komma gjennom då routeren ikkje virka. Dei kunne ordne det om 1-2 mnd.
Hei Caroline, Siden jeg ikke kjenner til saken er det vanskelig for meg å svare konkret. Anslagsvis rettetid på 1-2 måneder hørtes rart ut og ikke noe jeg selv noen gang har hatt behov for å estimere til våre kunder. Om ruteren må byttes tar dette som oftest rundt to virkedager, alt etter hvor du bor. Tar du kontakt med oss på formiddagen sendes som oftest ruteren ut samme dag. Nå kan det så klart være at du dessverre er berørt av en annen type feil som ikke kan løses av et ruterbytte, men 1-2 måneder tviler jeg på og dersom du har fått beskjed om det anbefaler jeg at du tar kontakt med oss igjen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Kundeservicen er helt forferdelig. Betalt først faktura over 1700 kr. hvem vet for hva... App funker som den skal, 99% feiler. 10 dager uten nett. De har sendt 7 år gammel modem... som ikke funker. Anbefaler ikke på det sterkeste.
Hei Lina, Fint å høre at appen fungerer som den skal, men det skal naturligvis resten også gjøre. Om du har mistet nett-tilgangen så skal vi få rettet opp i feilen så snart som overholdet mulig og jeg håper du tar kontakt med oss gjennom NextGenTel-appen, på chat, eller over sosiale medier. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Jeg har hatt Nextgentel i over 8 år og jeg forstår ikke hvorfor jeg har ikke byttet til en annen internett leverandør. Jeg skjønner at Kundeservice begynner å bli bedre, men internettet er så dårlig.
Hei Casper, Først og fremst takk for at du har hatt oss i 8 år. Jeg tolker anmeldelsen slik at du dessverre ikke har fått fiber fra oss enda - og det håper jeg er rett rundt hjørnet. Med fiber kan du få omtrent akkurat så høy hastighet du ønsker og har behov for. Kobberlinjene legges ned fortløpende og erstattes med fiber, eller en annen løsning med høy hastighet. Det er kun et spørsmål om tid før også du kan få et lynraskt nett. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Bestilte internett 20.08, fikk beskjed om at internettet skulle være klar 04.09 innen kl 16. Da dette ikke skjedde var jeg på chat med kundeservice hverdag i drøyt en uke. Svaret jeg fikk fra kundeservice var vi har "purret" på underleverandøren vår. Jeg fortsatte å ta kontakt helt til jeg kom til en litt mer oppgående person fra kundeservice. Han ga meg nr til underleverandøren og saksnummeret. Så etter 30 min i telefon kø kom jeg igjennom til kundeservice hos Eltel, som fikk fikset ny dato for montør som er 18.09. Spent på om dette faktisk kommer til å skje. Jeg tok kontakt i dag igjen, for å høre om det var mulig å få noe kompensasjon for alt bryet. Feks: 1mnd gratis. Ettersom lengre vente tid enn lovet og jeg måtte dirkete ta kontakt med Nextgentel sin underleverandør. Og at vi som studenter har brukt penger på ekstra datapakker fordi internett ikke var levert i tide. Fikk bare tørt tilbake, vi kan ikke refundere noe før innen x antall uker uten levert tjeneste. Helt A4 og ikke noe fokus på kundetilfredshet. Det ville tjent dem i lengden og gi feks 1mnd gratis, da får kunden et plaster på såret, blir fornøyd og fortsetter som kunde. Mye billigere å beholde en kunde enn å skaffe nye.
Hei Jens, Jeg er helt enig i at kundetilfredshet er viktig og at det er billigere å beholde en kudne enn å skaffe nye. Som ledd i det har vi jobbet med flere tiltak for å bedre kundetilfredsheten og vi har sett gode resultater av dette - både på interne og eksterne målinger. Likevel er det ikke til å legge skjul på at vi har et forbedringspotensiale og at den siste tiden med store utfordringer knyttet til installasjoner har skapt uheldige og frustrerende situasjoner. Situasjonen er i ferd med å normalisere seg. Noe både vi og andre internettleverandører i de samme områdene som er berørt ser frem til. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Ustabilt og til tider veldig tregt. Du må betale for retur av modem ved oppsigelse.
Alltid telefonkø, de ringer ikke eller etter mange timer tilbake. Driftsmeldinger ikke up-to-date, da tenker man at feilen kanskje ligger i ruteren. Det er vel mulig å gi f. eks. et SMS-varsel til kunder ved feil.
Hei Remco Jeg er enig at det er lurt å varsle om feil per SMS da dette er en kontaktkanal de fleste får med seg. Vi har fokus på å varsle om så mye som mulig per SMS og jobber stadig med å forbedre oss slik at vi kan varsle mer målrettet. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
I lang tid har tilgangen til Mine Sider ikke fungert. Feilen er ikke rettet og det er tvilsomt om den vil bli det! Kontakt med kundeservice er umulig da de ikke bryr seg og det er omtrent umulig å få tak i kundeservice.
Hei Gjermund, Vi bryr oss om våre kunder og jeg beklager ventetiden som har vært. Feilen med Min Side er rettet. Jeg anbefaler for øvrig NextGenTel-appen hvor du får en bedre oversikt og flere muligheter enn gjennom Min Side på nett. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel