NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt Nextgentel i over 8 år og jeg forstår ikke hvorfor jeg har ikke byttet til en annen internett leverandør. Jeg skjønner at Kundeservice begynner å bli bedre, men internettet er så dårlig.
Hei Casper, Først og fremst takk for at du har hatt oss i 8 år. Jeg tolker anmeldelsen slik at du dessverre ikke har fått fiber fra oss enda - og det håper jeg er rett rundt hjørnet. Med fiber kan du få omtrent akkurat så høy hastighet du ønsker og har behov for. Kobberlinjene legges ned fortløpende og erstattes med fiber, eller en annen løsning med høy hastighet. Det er kun et spørsmål om tid før også du kan få et lynraskt nett. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Bestilte internett 20.08, fikk beskjed om at internettet skulle være klar 04.09 innen kl 16. Da dette ikke skjedde var jeg på chat med kundeservice hverdag i drøyt en uke. Svaret jeg fikk fra kundeservice var vi har "purret" på underleverandøren vår. Jeg fortsatte å ta kontakt helt til jeg kom til en litt mer oppgående person fra kundeservice. Han ga meg nr til underleverandøren og saksnummeret. Så etter 30 min i telefon kø kom jeg igjennom til kundeservice hos Eltel, som fikk fikset ny dato for montør som er 18.09. Spent på om dette faktisk kommer til å skje. Jeg tok kontakt i dag igjen, for å høre om det var mulig å få noe kompensasjon for alt bryet. Feks: 1mnd gratis. Ettersom lengre vente tid enn lovet og jeg måtte dirkete ta kontakt med Nextgentel sin underleverandør. Og at vi som studenter har brukt penger på ekstra datapakker fordi internett ikke var levert i tide. Fikk bare tørt tilbake, vi kan ikke refundere noe før innen x antall uker uten levert tjeneste. Helt A4 og ikke noe fokus på kundetilfredshet. Det ville tjent dem i lengden og gi feks 1mnd gratis, da får kunden et plaster på såret, blir fornøyd og fortsetter som kunde. Mye billigere å beholde en kunde enn å skaffe nye.
Hei Jens, Jeg er helt enig i at kundetilfredshet er viktig og at det er billigere å beholde en kudne enn å skaffe nye. Som ledd i det har vi jobbet med flere tiltak for å bedre kundetilfredsheten og vi har sett gode resultater av dette - både på interne og eksterne målinger. Likevel er det ikke til å legge skjul på at vi har et forbedringspotensiale og at den siste tiden med store utfordringer knyttet til installasjoner har skapt uheldige og frustrerende situasjoner. Situasjonen er i ferd med å normalisere seg. Noe både vi og andre internettleverandører i de samme områdene som er berørt ser frem til. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Ustabilt og til tider veldig tregt. Du må betale for retur av modem ved oppsigelse.
Alltid telefonkø, de ringer ikke eller etter mange timer tilbake. Driftsmeldinger ikke up-to-date, da tenker man at feilen kanskje ligger i ruteren. Det er vel mulig å gi f. eks. et SMS-varsel til kunder ved feil.
Hei Remco Jeg er enig at det er lurt å varsle om feil per SMS da dette er en kontaktkanal de fleste får med seg. Vi har fokus på å varsle om så mye som mulig per SMS og jobber stadig med å forbedre oss slik at vi kan varsle mer målrettet. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
I lang tid har tilgangen til Mine Sider ikke fungert. Feilen er ikke rettet og det er tvilsomt om den vil bli det! Kontakt med kundeservice er umulig da de ikke bryr seg og det er omtrent umulig å få tak i kundeservice.
Hei Gjermund, Vi bryr oss om våre kunder og jeg beklager ventetiden som har vært. Feilen med Min Side er rettet. Jeg anbefaler for øvrig NextGenTel-appen hvor du får en bedre oversikt og flere muligheter enn gjennom Min Side på nett. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
De holder ikke avtalen og de hjelper ikke kunden. Lange kø på telefonen og lite hjelp. Har bestilt internet for en måneder siden og har ikke noen internet forsatt. Når jeg ringer bare snakker mange forskjellige folk og ingen av dem som holder avtalen.
Hei Washaqo, Det har vært mange forsinkelser av bredbåndsinstallasjoner i flere områder og i forbindelse med dette har pågangen over telefon vært mye høyere enn normalt. Vi har daglig kontakt med netteier og montørselskapet som opplever utfordringer med å håndtere alle bestillingene i tide og sender SMS til kundene som er berørt så snart vi vet noe mer. Det er vi som er ansvarlig for din bestilling og jeg beklager at forsinkelsen på det sterkeste. Jeg vil likevel påpeke at feilen berører alle internettleverandører over samme teknologi i de forskjellige områdene som er berørt. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Bestilte bredbånd i juli for 6 uker siden og sitter her helt uten internett. Har tatt kontakt med NextGenTel flere ganger for å høre hva de egentlig driver med. Får til svar at det har vært forsinkelser hos montørene, men at oppkoblingsdatoen skal være rett rundt hjørnet. Jeg ringte montørselskapet som sier at de aldri har mottatt noen bestilling fra NextGenTel på min adresse. Jeg tar kontakt med kundeservice igjen hvor jeg får til svar at de ikke har noen god forklaring på hvorfor montørselskapet sier de ikke har mottatt bestilling og at nummeret deres i utgangspunktet ikke skulle blitt utgitt til meg. Da jeg sa at jeg ønsket å si opp avtalen fikk jeg bare beskjed om at det i så fall er en reklamasjonssak og at andre selskaper ikke kan levere fortere, noe som er ren løgn. Jeg tok kontakt med et annet selskap som sa at de kunne få fikset bredbånd i løpet av noen dager. Med en gang jeg har forsikret meg om at heving av kjøpet er i orden kommer jeg til å bytte leverandør og kreve tilbake kostnadene som følge av forsinkelsen.
Hei Washaqo, Det har vært mange forsinkelser av bredbåndsinstallasjoner i flere områder. Bestillingene har vært sendt til montørselskapet, men grunnet utfordringer tilknyttet deres behandlingssystem har ikke alle blitt registrert som normalt. Bestillingen din skal likevel være sendt fra oss - selv om kundebehandleren hos montørselskapet ikke kunne spore den direkte. Vi har daglig kontakt med netteier og montørselskapet som opplever utfordringer med å håndtere alle bestillingene i tide og sender SMS til kundene som er berørt så snart vi vet noe mer. Det er vi som er ansvarlig for din bestilling og jeg beklager at forsinkelsen på det sterkeste. Jeg vil likevel påpeke at feilen berører alle internettleverandører over samme teknologi i de forskjellige områdene som er berørt. Dersom et annet selskap kan levere på noen få dager må dette være over en annen teknologi. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel