NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De har monopol der jeg bor (nær Trondheim sentrum, merkelig nok), så jeg har ikke noe valg. De har hatt ti dagers nedetid det siste året, og leverer jevnt over lavere hastigheter enn jeg betaler for. Det koster også flesk, og kundeservicen er underbemannet.
Hei Daniel. Kjedelig å høre at du har opplevd mye nedetid. Hvis du har internett over fiber anbefaler jeg at du kontakter oss på chat, så skal vi se på saken. Dersom du har internet over kobber er det sånn at vi leverer den hastigheten kobberkabelen klarer. Prisene våre er veldig konkurransedyktige sammenlignet med resten av markedet, men med DSL betaler du for en hastighetsklasse, ikke en nøyaktig hastighet. vi forsøker å kommunisere dette så tydelig som mulig ved bestilling, men det kommer ikke alltid like tydelig frem. Har du derimot fiber anbefaler jeg deg som sagt å kontakte oss på chat, for da skal du få den hastigheten du betaler for inn i ruteren :) Mvh Magnus
I dag er det over 2 timer å vente på kundeservice i telefonen... Hvis du er kunde og har problemer med nettet ditt... Etter å ha hørt på drit dårlig musikk i over 2 timer, bryter det... Så må du ringe opp igjen... ... Men hvis du vil kjøpe/bestille noe, trenger du kun vente i 6 min. Dette forteller alt - om hvordan ledelsen i NextGenTel nedprioriterer allerede eksisterende kunder. Ja, de har chat på nettet... Men hvordan tenker NextGenTel at kundene skal benytte chat... når de ikke har WiFi?
Hei Hagen. Vi har hatt en periode med uvanlig høyt påtrykk på telefonen og har blant annet flyttet folk fra salgsavdelingen til kundeservice i en periode for å hjelpe til. Det er allikevel sånn at hver enkelt kundeservicekonsulent vil være mer effektiv på chat, noe som betyr at vi har raskere svartid her :) At det er vanskelig å bruke chat uten WiFi kan vi selvsagt forstå. Mange av våre kunder har i dag internett på sin mobiltelefon og klarer dermed å kontakte oss på chat der. Håper det løste seg og at du nå er fornøyd. Om du fortsatt har problemer anbefaler vi at du kontakter oss via chat eller sosiale medier :) Mvh Magnus
Topic er ganske selvforklarende. Jeg har vært så uheldig at jeg har måttet kontakte dem et flertal ganger de siste 15+ årene til tross or at jeg bare var (sterkt misfornøyd) kunde i cirka et år. Det som er så spesielt er at de klart å gå fra Norges dårligste kundeservice til et betraktelig dårligere nivå.
Hei Klas! Hvis du har noe konstruktiv kritikk er vi åpne for å lytte :) Kontakt oss gjerne direkte, så skal vi se på hva vi eventuelt kan gjøre for å bli bedre. Mvh Magnus
Nettet detter ut hele veien, og når vi skulle få installert nettet tok det over 1 måned før vi fikk montør.
Hei Daniel. Hvis du opplever at nettet er ustabilt må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan se på problemet :) Det er ellers helt normalt med 4 ukers ventetid, og i en del tilfeller vil ventetid også være enda lenger. Dette gjelder ikke bare NextGenTel, men alle leverandører av internett. Hvis du fortsatt opplever problemer håper vi du tar kontakt, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan :) Mvh Magnus
Får ikke kanaler, som ble lovet. 4 dg forsinket levering av forbindelse. Umulig at komme i kontakt med på tlf. Svare ikke på innlegg på app.
Fikk varsel om at prisen om en måned går fra 482 til 623 for ADSL 15/1. 100 kroner opp på abonnement og fra 109 opp til 150 kroner på linjeleie. Er i gang å vurdere andre løsninger!
Hei Anton! Dessverre er det sånn at det blir dyrere og dyrere å levere internett over kobberkabel etterhvert som antallet kunder på DSL går ned. Vi har full forståelse for at denne prisøkningen føles urettferdig. De andre selskapene i bransjen ligger beklageligvis på samme prisnivå, så det vil neppe lønne seg å bytte til en annen leverandør av DSL. Dersom du har mulighet til å få Fiber anbefaler vi deg å bytte. Da får du bedre internett og ofte til en lavere pris :) Mvh Magnus
Har byttet komponenter (ruter, ledninger, kontakter) og hatt besøk av montør. Feilsøking og kundeservice har vært upåklagelig. De er vennlige, løsningsorienterte og kompetente. Det har vært feil på linje (Telenor kobberledning), og siste montør fant at det var en del av NGT's leveranse, en kontakt for telefonuttak til ruter, som hadde en produktfeil. Skiftet den i juli, og har ikke hatt et eneste problem etterpå. Men klarer ikke oppnå hastighet jeg betaler for, 20 Mbs ned/1Mbs opp: med kabel i ruter og trådløs utkoblet er det beste resultatet 14 ned og 1,2 opp. NGT bør presisere hvor en kan oppnå oppgitt hastighet - siste kundebehandler sa at sentralen jeg er knyttet til klarer inntil 20Mbs, ikke nødvendigvis at jeg får det på mitt ruter-uttak... Jeg er prisbevisst, så med siste økning for mitt abb, så kan det jo tenkes at andre klarer å gi ønsket hastighet til bedre pris.
Hei John! Hyggelig å høre at du i utgangspunktet er fornøyd med oss :) Men kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med hastigheten vi leverer! Dessverre er det sånn at det er kobberledningen som setter begrensningen her. Det betyr at du ikke vil få bedre hastighet, uansett hvilken leverandør du måtte velge, så lenge det er kobbernettet som benyttes. Det er dessverre ikke mulig å se nøyaktig hvilken hastighet du kan få før nettet er koblet opp, men vi kan vite hvilken hastighetsklasse du hører til (og dermed kan vi anslå hvilken hastighet vi kan levere). Ved bestilling på nett viser vi også et snitt av hva vi faktisk leverer ut til våre kunder på de ulike hastighetene slik at vi kan sette riktigere forventninger. Nå ligger du litt under snittet, og det er selvsagt veldig kjedelig. Vi håper derfor at det snart blir fiber tilgjengelig på din adresse slik at vi kan levere den hastigheten du ønsker :) Mvh Magnus