NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Topic er ganske selvforklarende. Jeg har vært så uheldig at jeg har måttet kontakte dem et flertal ganger de siste 15+ årene til tross or at jeg bare var (sterkt misfornøyd) kunde i cirka et år. Det som er så spesielt er at de klart å gå fra Norges dårligste kundeservice til et betraktelig dårligere nivå.
Hei Klas! Hvis du har noe konstruktiv kritikk er vi åpne for å lytte :) Kontakt oss gjerne direkte, så skal vi se på hva vi eventuelt kan gjøre for å bli bedre. Mvh Magnus
Nettet detter ut hele veien, og når vi skulle få installert nettet tok det over 1 måned før vi fikk montør.
Hei Daniel. Hvis du opplever at nettet er ustabilt må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan se på problemet :) Det er ellers helt normalt med 4 ukers ventetid, og i en del tilfeller vil ventetid også være enda lenger. Dette gjelder ikke bare NextGenTel, men alle leverandører av internett. Hvis du fortsatt opplever problemer håper vi du tar kontakt, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan :) Mvh Magnus
Får ikke kanaler, som ble lovet. 4 dg forsinket levering av forbindelse. Umulig at komme i kontakt med på tlf. Svare ikke på innlegg på app.
Fikk varsel om at prisen om en måned går fra 482 til 623 for ADSL 15/1. 100 kroner opp på abonnement og fra 109 opp til 150 kroner på linjeleie. Er i gang å vurdere andre løsninger!
Hei Anton! Dessverre er det sånn at det blir dyrere og dyrere å levere internett over kobberkabel etterhvert som antallet kunder på DSL går ned. Vi har full forståelse for at denne prisøkningen føles urettferdig. De andre selskapene i bransjen ligger beklageligvis på samme prisnivå, så det vil neppe lønne seg å bytte til en annen leverandør av DSL. Dersom du har mulighet til å få Fiber anbefaler vi deg å bytte. Da får du bedre internett og ofte til en lavere pris :) Mvh Magnus
Har byttet komponenter (ruter, ledninger, kontakter) og hatt besøk av montør. Feilsøking og kundeservice har vært upåklagelig. De er vennlige, løsningsorienterte og kompetente. Det har vært feil på linje (Telenor kobberledning), og siste montør fant at det var en del av NGT's leveranse, en kontakt for telefonuttak til ruter, som hadde en produktfeil. Skiftet den i juli, og har ikke hatt et eneste problem etterpå. Men klarer ikke oppnå hastighet jeg betaler for, 20 Mbs ned/1Mbs opp: med kabel i ruter og trådløs utkoblet er det beste resultatet 14 ned og 1,2 opp. NGT bør presisere hvor en kan oppnå oppgitt hastighet - siste kundebehandler sa at sentralen jeg er knyttet til klarer inntil 20Mbs, ikke nødvendigvis at jeg får det på mitt ruter-uttak... Jeg er prisbevisst, så med siste økning for mitt abb, så kan det jo tenkes at andre klarer å gi ønsket hastighet til bedre pris.
Hei John! Hyggelig å høre at du i utgangspunktet er fornøyd med oss :) Men kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med hastigheten vi leverer! Dessverre er det sånn at det er kobberledningen som setter begrensningen her. Det betyr at du ikke vil få bedre hastighet, uansett hvilken leverandør du måtte velge, så lenge det er kobbernettet som benyttes. Det er dessverre ikke mulig å se nøyaktig hvilken hastighet du kan få før nettet er koblet opp, men vi kan vite hvilken hastighetsklasse du hører til (og dermed kan vi anslå hvilken hastighet vi kan levere). Ved bestilling på nett viser vi også et snitt av hva vi faktisk leverer ut til våre kunder på de ulike hastighetene slik at vi kan sette riktigere forventninger. Nå ligger du litt under snittet, og det er selvsagt veldig kjedelig. Vi håper derfor at det snart blir fiber tilgjengelig på din adresse slik at vi kan levere den hastigheten du ønsker :) Mvh Magnus
Betaler for 250/250, får maks 100/80 da med kabel rett i routeren. Kundeservicen er også meget dårlig med ekstremt lang ventetid! Alle konsulentene er alltid opptatt og du kan regne med en ventetid på 30 min til en time, dessverre blir man nødt til ringe dette nummeret ganske ofte... Veldig misfornøyd!
Hei Leif! Hvis du har fiber 250/250 leverer vi dette til ruteren. Det betyr ikke at du oppnår samme hastighet trådløst. Det vil blant annet være avhengig av hvor du står i forhold til ruteren, hvor mye forstyrrelser det er osv. Dersom du bor i en enebolig anbefaler vi at du kjøper et Airites Air 4930 mesh nettverk. Da vil du få bedre dekning og raskere trådløst nett. Airties Air 4930 funger også med vår TV-løsning. Mvh Magnus
Bestilte bredbånd for 6 uker siden, fikk i dag installasjonsdato i slutten av oktober. Som vil si totalt 11 uker fra bestillingsdato til installasjon (og ikke er det noen garanti for at det faktisk vil bli installert denne dagen heller og at det ikke vil bli flere forsinkelser). Har også gang på gang snakket med kundeservice uten noen fremgang og de sier alltid at 'det er rett rundt hjørnet', noe som ikke stemmer. Alt i alt et veldig useriøst firma som jeg anbefaler å styre unna!!
Hei! Synd å høre at du ikke er fornøyd med leveringstid. Alle nettleverandører har noe leveringstid på sine tjenester, og det vil variere litt ettersom hvilken tjeneste du har bestilt og hvor i landet du er. Det er dessverre ikke noe vi kan gjøre med leveringstiden. Om dette ikke ble kommunisert tydelig før du bestilte må vi bare beklage det! Håper ellers du er fornøyd med internett fra NextGenTel. Mvh Magnus