NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Må restarte Heimgard for å få opp nettet. Det har vært slik siden vi gikk over til NextGenTel. Veldig irriterende. Har sendt meldinger til Support, ikke hørt noe.
Har mindre hastighet nå. Kundeservice er vanskelig å komme framm til. Kort åpningstid. Nettverket i huset rekker mye kortere. Å hastigheten er dårligere. Fikk problemer med en enhet etter at jeg gikk over til nexgentel også. Samt lang tid å få koblet til nettverket.
Liten erfaring. Har kun vært tilkoblet en uke. Men, service så langt er ok
Er nok bra men problemer å få det i gang, det er nok oss men å få hjelp på tlf er håpløst ventet 1 1/2 time på svar dette skjedde andre gangen også og en håpløs fjernkontroll. Har fått ny men det er noe rart må godkjenne hvis du vil bytte kanal🥹
Vi fikk en dørselger på døra, som ville selge oss bedre og billigere fiber. Lovet at det ikke var bindingstid og de skulle ordne alt med bytte og overgang. Blir bare rot med oppsigelse som Telenor nekter er mottatt, må betale dobbelt og får langt høyere kostnader enn man opprinnelig hadde. Prøver å benytte angrerett mot Nextgentel men de nekter dette, og mener på at det er både binding og bruddgebyr på 5000 kr. Fikk i tillegg lavere hastighet enn lovet, og holdes som gissel der de ikke vil avslutte kundeforholdet. De tar ingen ansvar for manglende oppsigelse til eksisterende selskap, og det er verdens lengste ventetid på telefon til dem. Heller ingen tilbakemelding på mail fra dem. Anbefaler sterkt å holde dere unna disse, og benytte en særiøs internett leverandør som har et fnugg av kundeservice.
WiFi er stabil og sterk,og jeg har veldig god erfaring med kundeservice...
Helt i begynnelsen da jeg vurderte å gå over til bredbånd fra NextGenTel, spurte jeg kundeveilederen om det var noe mer jeg skulle tenke på - enn det med månedsprisen? Svaret var nei. Ved neste kontakt (ny kundeveileder) samt via løpende email kom det fram at jeg burde leie en ruter. Det ble også sagt at min min forrige leverandør trolig ville ha tilbake sitt utstyr. Dette var noe jeg ikke hadde tenkt på selv og som kom som en overraskelse og ble et tillegg til prisen. Så ble jeg fortalt at ruteren skulle sendes med en gang, og jeg skulle i hvert fall motta den minimum en uke før den dagen NextGenTel skulle overta. Da det nærmet seg og ingenting skjedde, ringte jeg og snakket med en kundebehandler. Opplevde å ikke bli tatt på alvor. Ettermiddagen før jeg skulle ha mottatt pakken med ruteren ble den først sendt i posten. Fikk beskjed fra Posten kvelden før omleggingen at pakken var kommet til nærmeste Post i butikk. Dagen da NextGenTel overtok bredbåndet, måtte jeg selv ringe for å forsikre meg om alt var klart for at jeg kunne gå i gang med å kople på det nye utstyret. Skriftlig hadde jeg fått oppgitt et klokkeslett som dekket hele dagen. Få dager seinere viste det seg at NextGenTel satt med info om at avtalen med min forrige leverandør ikke ville bli avsluttet før en måned etter at NextGenTel hadde tatt over. Det oppdaget jeg da jeg fikk et inkassokrav og forstod at jeg hadde fått to fakturaer for min første måneden hos NextGenTel (en fra hver leverandør). Altså, hvorfor ble jeg ikke informert om dette, slik at datoen for omlegging kunne blitt utsatt - når det framkom at NextGenTel hadde denne infoen? At NextGenTel hadde denne infoen fram da jeg i fortvilelse ringte kundeveileder for å finne ut av saken.