Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

ruter

Omtale av  Roar

ruter dårligere effekt i alle rom enn Telenor må kanskje ha en til

Svar fra NextGenTel
26.06.2024 10:23

Hei Roar, Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel! Her høres det ut som det kan anbefales å bruke forsterker for at signalet skal fungere godt i alle rom. Jeg anbefaler at du tar kontakt med oss så vi kan se på saken 😊 Hvis du vil ta kontakt så når du oss på chat via MinSide eller telefon 98707979, vi er klare til å hjelpe! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen din tilbakemelding om oss her på Bytt.no 😄 Ønsker deg en fin onsdag. Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nextgentel leverer hva de lover!

Omtale av  Erling

Nettet fungerer med lovet hastighet fra dag en, kjempebra! God informasjon hele veien fra bestilling til leveren, sømløs overgang fra gammelt til nytt nett.

Svar fra NextGenTel
26.06.2024 10:20

Hei Erlig, Tusen takk for at du velger internett fra oss og deler din tilbakemelding, det setter jeg og resten av gjengen i NextGenTel stor pris på 😊 Veldig kjekt å se at byttet til oss, informasjonsflyt og forbindelsen har fungert akkurat som det skal! Vi skal jobbe på for at det skal fortsette å være enkelt for deg som kunde hos oss. Ønsker deg en riktig fin onsdag. Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Surr og rot.

Omtale av  Steinar D

Skulle starte abb 1.7.24, men startet 10.6.24. Det er 14 dager for tidlig og jeg må betale dobbelt i 14 dager, da oppsigelse av gammelt abb ikke kunne gjøres før 1.7.24

Svar fra NextGenTel
26.06.2024 10:17

Hei Steinar Tusen takk for at du velger internett fra oss 😊 Her høres det ut som vi har rotet! Jeg kan dessverre ikke se flere detaljer fra bestilling eller abonnementet ditt enn det som står oppgitt her i omtalen din! Om vi har tullet med oppstartsdato må vi få ryddet opp i det, jeg anbefaler at du tar kontakt med oss på chat via MinSide eller ringer oss på 98707979 så vi får sett på saken! Ønsker deg en fin onsdag! Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Mer oversiktlig veiledning for Heimgard og bedre instruksjon for instillinger også i appen deres !

Omtale av  Arvid B. D

Litt vanskelig med oppkobling. Mottok ikke TPlink router men Heimgard. ( Hvorfor?). Tilkoblingsveiledning var vanskelig å finne og ufullstendig på noen av innstillingene. Etter litt om og men og et par dager med prøving og feiling fant jeg ut av det. Ser ut til å virke ok nå så lenge d varer !!

Svar fra NextGenTel
26.06.2024 10:14

Hei Arvid, Tusen takk for at du velger internett fra oss og deler din tilbakemelding 😊 Vi har hatt problemer med forsinket levering av TP-link utstyr til vårt lager, og det er nok derfor du har fått Heimgard utstyr, som har de samme tekniske funksjonene som TP-link. Så kjedelig at bruksanvisningen var vanskelig å finne, men takk for at du nevner det - for det må vi jo få gjort noe med! Jeg er glad for å høre at det fungerer som det skal hos deg nå, og ikke nøl med å ta kontakt med oss om du har spørsmål om abonnementet eller det er noe som ikke fungerer som det skal 😊 Ønsker deg en fin onsdag! Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Funksjonelt og pent anlegg

Omtale av  Kristoffer

Greit med Deco ruter reint estetisk, og den leverer bra når den er seriekobla med andre forsterke i det store huset vårt.

Svar fra NextGenTel
26.06.2024 10:08

Hei Kristoffer, Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel! Kjekt å høre at du er fornøyd med Deco løsningen og at rekkevidden i huset fungerer godt etter du har koblet til forsterkere. Helt supert når internett fungerer som det skal 😄 Har du noen spørsmål om abonnementet, trenger du ikke nøle med å kontakte oss! Ønsker deg en fin onsdag Beste hilsen, Jenny, NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke å anbefale.

Omtale av  Kristian

Ruter levert uten bruksanvisning e.l. Ruter har dårlig rekkevidde og er ustabil. I tillegg tar de årig leie på 468 for ruteren, som Power selger for under 600 pr. st. De skal også ha leie for routeren fra jeg mottok den, ikke fra dagen jeg ble koblet opp. Kundeservicen var upåklagelig etter en ventetid på 30 min.

Svar fra NextGenTel
26.06.2024 09:54

Hei Kristian Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss her på Bytt.no! Så kjedelig at ruteren både kom uten bruksanvisning og ikke virket som den skulle🤦‍♂️ Det er jo noe vi må prøve å unngå! Hvis du heller kunne tenke deg å kjøpe eget utstyr så har vi valgfrihet på utstyr, det vil si at du kan velge å kjøpe din egen ruter som du bruker, da betaler du ikke noe i leie til oss. Vi kan hjelpe deg hvis du har noen spørsmål om det 😊 Det er kjekt å høre at du fikk god hjelp da du snakket med oss! Vi skal jobbe på fremover for å levere sømløs internett hjem til deg, så takker vi for at du legger igjen din opplevelse om oss her på Bytt.no 😄 Ønsker deg en fin onsdag. Beste hilsen Jenny, NextGenTel

Dårlig start

Omtale av  Kjetil

Fikk en veldig dårlig start da jeg byttet til dere, var uten nett i 2 dager, fikk nett den 3 dagen, men ruteren som dere hadde sendt til meg fungerte ikke. Fikk tilslutt etter mye om og men den 4 dagen beskjed at dere hadde hatt problemer med akkurat denne ruteren. Måtte dra og kjøpe meg en egen ruter den 5 dagen, da jeg ikke ville få ruter før dagen etter på ettermiddagen. Da både jeg og fruen er avhengig av nett hjemme pga. hjemmekontor. Men nå fungerer alt som det skal.

Svar fra NextGenTel
26.06.2024 09:37

Hei Kjetil, Så kjedelig at vi ikke klarte å gi en enkel oppstart på ditt abonnement, her har vi ikke gjort jobben vår godt nok for det er jo ikke sånn det skal være! Jeg er glad du tar deg tiden til å fortelle oss opplevelsen du hadde, og vi skal absolutt jobbe på for å forhindre at vi sender utstyr som ikke fungerer og at det skjer rett før installasjon, i fremtiden. Jeg er glad for å se at internett fungerer som det skal hjemme hos deg nå, men gi oss en lyd om det er noe vi kan hjelpe med! Ønsker deg en fin onsdag 😊 Beste hilsen Jenny, NextGenTel

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR