⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 197 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 197 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 196 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no

Frustrert uten nett eller tv

Omtale av  Ronny S

Erfarer nå 6 dagen uten internett eller TV. Hadde en tro på at det å rette opp i nettet var en prioritert oppgave. Det er det ikke. Siste melding at vi blir uten nett og tv i 10 dager. Er redd at etter 10 dager kommer det ytterligere årsaker til at det ikke lar seg gjøre. Dette er naturligvis ikke de som har som sin oppgave å svare meg som er problemet, men organisasjonen NextGenTel manglende evne til å levere. Frustrert, overrasket og oppgitt

Svar fra NextGenTel
20.07.2020 22:08

Hei Ronny. Vi jobber alltid med å ha minst mulig nedetid i nettet vårt siden vi vet hvor viktig internett er blitt, men dessverre i noen tilfeller kan det oppstå situasjoner som gjør at feilretting tar lengre tid enn normalt. Hilsen Christian NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Klarer ikke engang levere ruter

Omtale av  Hans

Da vi ikke hadde nett i nylig overtatt leilighet tok jeg kontakt med Nextgentel om å få levert bredbånd. Ettersom at jeg trengte det så fort som mulig var jeg nødt til å velge å si ifra meg angrerett. Fikk først en dato fra nextgentel som var 19. juni hvor montør skulle komme og montere det opp. 19. juni kom det ingen montør og fikk heller ingen telefon fra montør, så jeg tok igjen kontakt med nextgentel mandagen etter. FIkk beskjed om at jeg ble ringt opp av montør senere. Onsdag 22. juni tok jeg igjen kontakt, og fikk beskjed om at montør hadde satt opp montering 29. juni. 29. juni kom det heller ingen montør før jeg tok kontakt med nextgentel igjen og fortalte at jeg ikke gadd å vente lenger. Da montør kom viser det seg at Nextgentel har sendt meg en defekt og brukt ruter. Tar igjen kontakt med nextgentel og spør om de kan sende meg en ny. De sier det blir sendt morgenen etter, men dagen etter kommer det ingen informasjon om pakke eller sporingsnummer. Tar igjen kontakt og de sier de skal sende det med en gang. Nå er det gått en uke siden de sa at de skulle sende ruter og ingen ruter er kommet. Når jeg nå vil si opp abonnementet for at de ikke leverer det de skal, får jeg et bruddgebyr på 2500,-. Håpløst...

Svar fra NextGenTel
20.07.2020 22:08

Hei Hans, Vi ønsker å levere nett så raskt som overhodet mulig - det er begge parter tjent med. Derfor er det trist å høre at installasjonen din ble utsatt og at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon i forbindelse med leveransen din. Jeg håper du tar kontakt med oss - så finner vi en løsning. Hilsen Samuel i NextGenTel

Svært dårligt og ustabilt nett

Omtale av  Mathias

Værste nettet jeg noen gang har vært borti. Nettet detter ut hele tiden og kan være borte i flere timer, ingen ting hjelper uansett hva jeg gjør. Fått ny ruter flere ganger. Tatt strømmen på ruter og resettet den flere ganger uten at det hjelper. Ringer de stadig når nettet forsvinner men de finner aldri noen feil, spiller ikke noen ting på nett og kun 1 laptop koblet til nett og 3 telefoner og det blir ikke brukt så hardt at ruteren skal streike. Bare og holde seg langt unna dette dårlige nettet. nærmeste nabo som bor 5 meter fra meg har stabilt nett hele tiden de har en annen leverandør. Dere mister nå en kunde for dere aldri klarer og fikse problemet..

Svar fra NextGenTel
20.07.2020 22:08

Hei Mathias Uten å kunne se din faktiske linje og undersøke den, mistenker jeg at det kan være kapasitets problemer eller rekkevidde utfordringer som er årsaken til ustabiliteten. Hvis du mister nettet, prøv å koble av en og en enhet for å se om det blir bedre når en av enhetene kobler seg av. Det kan være skytjenester som laster opp i bakgrunnen som kan være årsaken. Hilsen Christian NextGenTel

Styr unna! Dørselgere glemmer å opplyse om avbestillingsgebyret på 4.990kr som selskapet innkrever.

Omtale av  Svein

Krever avbestillingsgebyr på 4.990kr uten å ha levert verken utstyr eller linje. Selskapet klarer heller ikke gjennom omfattende korrespondanse å rettferdiggjøre at dette er berettiget. Kravet som ble fakturert står ikke spesifisert i prisliste som forøvrig ikke sendes med bestilling, men skjules på nettside. 145min ventetid på telefon, svarer ikke på chat, elendig kundeservice. Vurderer du NextGenTel, bør du lese grundig gjennom alle vilkår. Ikke bare dem som tilsendes. Terningkast 1!!!

Svar fra NextGenTel
20.07.2020 22:08

Hei Svein, Avbestillingsgebyret er informert om både i kontrakten, i vilkårene og ved prislisten på nett slik du skriver. Vi forsøker på ingen måte å skjule avbestillingsgebyret, men det er heller ikke naturlig at vi fronter det blant annen viktig informasjon - da de aller færreste kunder velger å avbestille. Ved en eventuell avbestilling vil du dessuten også der bli informert om gebyret der. Hilsen Samuel i NextGenTel

Helt ubrukelig tjeneste!

Omtale av  Hilde

Hvis dere vurderer NextGenTel så sier jeg IKKE, NEI, STOPP og tenk deg om 2 ganger. Har hatt ufullstendig tjeneste siden 2017 da jeg ble kunde. Fikk må tilbud om oppgradering av tjenesten som en kompensasjon noe jeg takket ja til. Da sendte de meg faktura på prisøkning på tjenesten😳 i tillegg har jeg nå sittet 6 uker snart med svart skjerm og ingen internett. De får ikke tjeneste opp og gå og på kundeservice er det forskjellige folk hver gang som bare beklager og ikke finner noen løsning på problemet. Ingen følger opp saken og det er dårlig tilbakemelding. Jeg som kunde må ta kontakt hver dag for og høre hvordan det går og da er det bare ny purring og beklagelse.🤮 Bruker så mye energi på denne saken og er bare frustrert og oppgitt og fortsatt uten tjeneste. Avtalebrudd på avtalebrudd helt forferdelig. Hvem er det egentlig som har ansvar i denne bedriften lurer jeg på. Kundebehandling kan de iallefall ikke.😡 Har dessverre ingen annen mulighet her jeg bor nå enn og beholde tjenesten ellers hadde de vært ute av døra for lenge siden.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Price increases again!

Omtale av  Carol

The one thing that is reliable is the poor customer service. Speed has decreased. Price has increased. Some years ago an effort was made to improve customer service, they would pro actively inform of any issues and check that things were ok. This lasted a few months before they reverted to the norm. I would like to see another attempt made to improve service. Switch customer comments back on Facebook, if you dislike constructive feedback then ensure it is not needed by improving.

Elendig bredbånd

Omtale av  Andreas

Har betalt for en linje med hastighet 150 opp/ned og de faktiske målingene er ikke i nærheten.

NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR