NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Selger på døren lovet enkel overgang til NextGenTel, men så ikke at min bolig på 3 etasjer kun hadde trådløst Internett i 1.etg. Dårlig tlf service, etterbestilling av ruter, vente på venner som kunne hjelpe med det det tekniske, har gjort at jeg angrer at jeg byttet leverandør.
Hei Reidun og velkommen som ny kunde. Når du bestiller hos oss ønsker vi at overgangen skal gå så sømløst som mulig hvor du beholder nettet ditt hos tidligere leverandør helt frem til du blir koblet over til oss og vi ordner naturligvis med oppsigelsen av ditt tidligere abonnement. Slik forstår jeg at det dessverre ikke gikk i ditt tilfellet og det beklager jeg. Ikke alle er like tekniske og da ønsker vi å være behjelpelige over telefon, samt at vi jobber med bedre brukermanualer slik at kundene våre kan få den hjelpen de trenger. Vedrørende at selger ikke hadde forståelse for at det ikke var wi-fi dekning over hele boligen og tipset om hvordan dette kan enklest løses er dumt og noe vi ønsker at selgerne våre skal avdekke allerede ved bestilling. Som ledd i dette jobber vi blant annet med at selgere skal tilby Airties som gir god wi-fi dekning i større boliger, eller eventuelt en ruter som er beregnet for dette. Jeg håper at du har fått en løsning på problemet ditt nå, eller at du tar kontakt med oss om det fremdeles ikke er slik det skal være. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Levere bedre hastighet enn avtalt hos meg. Eneste jeg synes er litt negativt er at kundeservice har noe lang ventetid hvis du ringer dem. Ikke ofte jeg har bruk for å snakke med dem, men litt irriterende hvis man må.
Hei Ronny. Kjekt å høre at du får bedre hastighet enn avtalen tilsier! Det er det viktigste i hverdagen, men når du har behov for å snakke med oss ønsker vi ikke at du skal vente lenge. Ventetiden har de siste par uker vært lenge enn vi ønsker og vi holder derfor på med å ansette flere for å få løst utfordringen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Det virker og er billigere enn konkurrenten. 😃👍🏻
Hei Dag. Takk for tilbakemeldingen! Kjekt at du er fornøyd 😃 Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Jeg har tidligere hatt 150 mbits hos annen leverandør, finner ut at jeg med 50 fra NextGenTel har et like hurtig nett. Bortsett fra "en trang fødsel" har det hele ordnet seg m.h.t problemer. "Nå går alt så meget bedre".
Hei Jørgen. Du har mulighet til å oppgradere hastigheten din om det skulle være nødvendig, men det virker som du er fornøyd med abonnementet du har nå. Det er godt å høre at alt ordnet seg til slutt. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Hei jeg har nylig blitt kunde i NextGenTel, og angrer på at jeg ikke leste erfaringene her inne først. Alle konsulentene er hyggelige, men selv om vi skulle få bredbånd forrige tirsdag har vi ennå ikke fått noe signal. NextGenTel ba meg om å ringe underleverandøren, denne uke har jeg ringt tre ganger, jeg har fått beskjed om å bli kontakte av montør men ingen ringer meg. Angrefristen er gått ut. Kommer til å fortsette å poste her for å orientere om mine erfaringer.
Hei Frode. Takk for tilbakemeldingen. Ved forsinket leveranse purrer vi netteier og jeg håper du kommer på nett straks. Faktureringen av tjenesten starter naturligvis ikke fra før du er på nett. Det er vanskelig for meg å spekulere i hva årsaken til at montør ikke fikk koblet opp til avtalt tid, men jeg beklager ulempen dette medfører for deg. Hold oss gjerne oppdatert. Du kan også sende en e-post til [email protected] om du vil at jeg sjekker nærmere opp i saken. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Han på telefonen gikk fra å være hyggelig til uinteressert robotstemme da han så at dere ikke tilbyr bredbånd der jeg bor.
Hei Tobias. Kjekt at du ønsket å bli kunde hos oss - vi ønsker gjerne å ha deg som kunde, men sånn ble det dessverre ikke denne gang. Det var kanskje litt kjedelig for konsulenten også, men vi skal likevel ikke fremstå slik du skriver. Jeg håper du vurderer oss ved en senere anledning. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Utrolig dårlig kundebehandling. Dem gir deg veldig dårlige signaler. Til en veldig høy pris. Jeg fikk 10 i hastighet for 600kr i mnd. Jeg ville derfor ikke ha dem men da sa dem jeg måtte betale 2000 for avlysning. Veldig dårlig. Jeg jobber med saken.
Hei Sander. Det er ikke noe kjekt at du føler deg dårlig behandlet og jeg håper det er noe vi kan gjøre for deg. Hastigheten vi kan levere varierer etter en rekke forhold som teknologitype (fiber, DSL, eller mobilt bredbånd) og linjekvalitet / linjeavstand (gjeldende kun for DSL). 10m/bit forstår jeg at ikke er tilstrekkelig for alle og vi skulle gjerne levert mer. Ved større behov for nettkapasitet anbefaler vi at du undersøker mulighet for fibertilknytning. Vi skal alltid levere i henhold til hva du har bestilt, og prisen for abonnementet tydeliggjøres både ved bestilling og i ordrebekreftelsen. Siden det er større kostnader for oss å koble opp nettet har vi ikke mulighet til å "teste" ut hvorvidt 10m/bit er tilstrekkelig etter ditt bruk. På nettsiden vår beskriver vi Bredbånd 10 ved "Når noen få brukere skal surfe og strømme. Middels lav kapasitet". Det kan være vi kan levere en høyere høyere hastighet som passer ditt bruk. Ta gjerne kontakt om du ikke har sjekket opp i dette før. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel