NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ruter detter ut stadig med det resultat at strømmen må brytes for å få ruter til og virke.
Hei Kåre Slik skal det ikke være, kan virke som det er enten problem med selv ruteren eller trådløst problem som er årsaken til at du må skru av og på ruteren. Det blir dessverre vanskelig å si noe mer nøyaktig uten mer informasjon fra deg, jeg håper du tar kontakt med oss slik at vi kan feilsøke dette sammen med deg. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Foreløpig fornøyd med internett og TV. Noen små feil i starten.
Hei Arild og velkommen som ny kunde! Godt å høre at du er fornøyd med tjenesten nå etter litt oppstartsproblemer. Jeg håper vi får levere til deg i lang tid fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Fibernett er mer eller mindre monopolisert og derfor er prisnivå alt for høyt. NGT er dog rimeligere og har langt bedre kundeservice enn Telenor. Lavere pris på nett for oss som ikke ønsker TV kanaler ønsker vi oss.
Hei Lasse. Takk for tilbakemeldingen. Vi er for tiden den eneste konkurrenten til Telenor sin fiber og det er en oppgave vi tar seriøst og det er kjekt å høre at du er mer fornøyd med oss enn vår største konkurrent. Vi er også tilhenger av et mer åpent fibernett og ønsker å få mulighet til å levere gjennom flere fiberleverandører. Markedskonkurranse er sunt og gir som oftest et bedre tilbud til kundene. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Dårligste service jeg har fått noen gang, ingen kompetanse, ingen kan gi noe svar. Heilt dårlige opplevelse.
Hei Magdalena Vår kundeservice jobber hardt for å levere god og rask hjelp til våre kunder når de først tar kontakt. Vi er opplært til å gi utfyllende svar og gjøre alt vi kan for å gi våre kunder den beste servicen. Det er dumt å høre at du ikke har fått dette inntrykket og håper du gir oss en sjanse til slik at vi kan hjelpe deg med problemet ditt. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Takler lite streaming av direkte tv. Virker som ping er hovedproblemet. Funker fint på tjenester som bufrer.
Hei Joar. Det er dumt å høre at tjenesten ikke fungerer helt i henhold til ditt behov. Ettersom jeg ikke får sett kundeforholdet ditt må jeg svare litt generelt. Vi tilbyr mange forskjellige abonnement rundt om i landet og hastigheten vi kan levere varierer fra område til område, f.eks. etter hvorvidt vi leverer fiber, DSL, eller mobilt bredbånd. DSL-abonnementene leverer generelt sett lavere hastighet og i enkelte tilfeller kan det være at hastigheten som kan leveres over linjen ikke er tilstrekkelig til mye bruk. Når ping / svartiden på linjen er høy skyldes dette i de aller fleste tilfeller at bruken av nettet er høyere enn den håndterer på en god måte. Dersom dette er tilfellet for deg så kan jeg hvertfall informere om at innen 2022 skal alle husstander i Norge ha fibertilkytning - eller en annen nyere teknologi og denne problemstillingen kun vil være midlertidig. Vi jobber også selv for å bygge ut fiber til stadig flere kunder og jeg håper du får bedret tilkoblingen så snart som mulig. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Nett faller ut, wifi fungerer dårlig ift tidligere leverandør. Bytter tilbake til tidligere leverandør.
Hei Kristin Det var dumt å høre at nettet ikke virker som det skal. Dette må vi få gjort noe med og håper du tar kontakt med oss via telefon, chat, facebook eller appen vår slik at vi kan feilsøke problemet sammen med deg. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Jeg bestilte NextGenTel for 2-3 måneder siden, pga dårlig styrke på nettet som jeg hadde da fra Telenor. Jeg byttet og da jeg fikk spørsmål om jeg ville ha regningen på mail eller papir, sa jeg ifra om at jeg sjeldent eller aldri var på mail så da må jeg ha det på papir. Det var ikke noe problem så det skulle jeg få. Etter den så talen hørte jeg ikke noen ting mer fra dem og jeg fikk heller ikke noe regning. Plutselig idag, så merker jeg at jeg har ikke noe internett. Ringer da inn til NextGenTel og spør, da får jeg greie på at jeg har utestående over 2000kr og at de har hele tiden sendt det på mail! Noe jeg har reservert meg mot siden jeg aldri bruker det.. men ble det slik? Neida! Og når jeg prøver å si til han på kundeservice nå, at det er et problem at de går utifra sånt, og at det går utover MEG når jeg ikke får betalt slik jeg vil og skal, så bare blir han helt stille... når jeg da sier hallo? Svarer han plutselig at han bare jobbet litt mens jeg prater.. det er ikke bra nok for meg at han bare sier "Beklager, da har det skjedd en feil". Den feilen har ikke jeg gjort! Hva med å kompansere for den feilen begått av deres egne ansatte? Hvorfor skal jeg betale MER fordi DE svikter å ikke klarer å levere slik de skal? Dårlig standard de har der i forhold til Telenor iallefall. Jeg klarer ikke forholde meg til dårlige kundebehandlere heller. Så fra meg får de 1 stjerne.
Hei Gro. Først og fremst beklager jeg at du ikke fikk dine faktura tilsendt slik som ønkset. Som du ble informert om da du bestilte skulle ikke dette vært et problem så her kan det ha oppstått en menneskelig svikt. Betalingsvarsel og eventuelle purringer på utestående sendes derimot både per SMS og per brev. Vi har ingen ønske om å purre våre kunder unødvendig. Jeg kan ikke søke opp kundeforholdet basert på informasjonen i anmeldelsen her, men jeg er trygg på at det nå er rettet opp i og ta gjerne kontakt igjen om det skulle være noe mer. Jeg håper du er fornøyd med tjenesten ellers og vi klarer å gi deg et positivt inntrykk av oss i tiden fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel