⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Strålende fornøyd!

Omtale av  Nerium

Jeg må bare si at jeg har vært kunde hos Nextgentel 10 år tidligere, før jeg MÅTTE bytte leverandør når jeg flyttet, fordi Telenor bygget fiber der og SPERRET linjen for andre aktører! Etter 2 år kan jeg endelig bytte tilbake med fiber og tv-abonnement. Jeg har vært utrolig fornøyd!! Har ikke vært noe nedetid på 10 år, og kundeservice og priser er strålende. I tillegg har jeg alltid fått en del høyere hastighet enn jeg har betalt for. Alle dere som sutrer om småting og gir negative omtaler: Lykke til i Telenor og Get og alle sammen. Det blir garantert skjæring!!!

Svar fra NextGenTel
28.08.2019 10:34

Hei Nerium. Kjekt å høre at du er tilbake hos oss, vi setter pris på din hyggelig tilbakemelding. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Kristin

Overpriset produktet de selger, klarer ikke å levere dekningen du betaler for, skylder på forstyrrelser i huset når de ikke klarer levere. Lyger pr tlf og e-mail. Fabrikerer fakta når du går til det skrittet å klage de videre i nemda. Et møkka selskap på høyt nivå som ikke gidder lære opp sine ansatte og utnytter systemet som er satt på plass for å "beskytte" oss forbrukere slik at de kan gjøre som de vil. Ikke gå i fellen er for det tar flere mnd før du kommer deg ut igjen og må i mellomtiden leve med fra ingen dekning til sporadisk dekning.

Svar fra NextGenTel
28.08.2019 10:32

Hei Kristin. Vi kan dessverre ikke garantere for den trådløse dekningen siden den kan påvirkes av mange ulike faktorer utenfor vår kontroll. Dersom ruteren ruteren som er ustabil og årsaken til problemet, bytter vi selvfølgelig denne. Hvis det er dekningen og avstanden som er problemet, kan det nok være du trenger ekstra utstyr som en extender eller mesh-nettverk. Håper du tar kontakt med oss slik at vi kan feilsøke problemet sammen med deg og komme til en løsning. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Dårlig internett, dårlig service

Omtale av  Henrik

Faller stadig ut uten noen form for kompensasjon. Tar lang tid å komme igjennom til service og enda lengre tid før ting fikses.

Svar fra NextGenTel
21.08.2019 09:44

Hei Henrik Dersom internett linjen din er ustabil, vil du selvfølgelig få refusjon for tiden fra du meldte inn feilen til den er rettet. Slike feil har en forventet rettetid på 3-5 virkedager, men kan noen ganger ta litt lengre tid. Hvis problemet kun gjelder trådløst ustabilitet, er det noe vi dessverre ikke kan dekke da det er utrolig mye forskjellig som kan påvirke det trådløse signalet som er utenfor vår kontroll, f.eks rutere hos naboer, elektronisk støy, dårlige mottakere på enheter. Vi har dessverre lengre ventetid over telefon enn normalt og anbefaler at du prøver å ta kontakt via chat, sosiale medier eller appen vår.

Ikke gratis retur

Omtale av  Andre

Var i samtale med hyggelig gutt/mann 26 juli i forbindelse med avslutte abonnement fordi vi skal flytte. Han fortalte meg at han vil sende meg returlapp tilbake. Jeg har ventet på dette og ringte nå 16/8 for å etterspørre dette. Da sier hun at dere kun sender lapp til eksisterende kunder og ikke de som har avsluttet. Dette er meget spesielt da vi har vært kunder hos dere og lagt igjen mange penger, så skal ikke vi få gratis returlapp av utstyr som er deres? Føles nesten slik «nei, når du har avsluttet abonnementet så får du betale for det selv». Spesiell måte å gjøre det på. Bør endre rutinene deres da ryktene også har fortalt meg dette.

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 15:00

Hei Andre. Rutinene våre vedrørerende retur av utstyr er at det returneres for egen kostnad ved oppsigelse, men ettersom du har fått forespeilet en returlapp skal vi få sendt det til deg. Vennligst send oss en e-post til [email protected] med nødvendig informasjonen, så sender vi. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Dårlig informasjon ved feil

Omtale av  Harald K

Dårlig info ved linjefeil. Ventet i dager før jeg fikk sannheten om lang driftsstans.

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 14:54

Hei Harald. Slik ønsker vi ikke at det skal være og vi jobber for å få alle driftsfeil inn i appen til de kunder som er berørt. Jeg anbefaler at du laster ned NextGenTel-appen - dersom du er berørt av en driftsfeil skal dette fremgå på hovedsiden under bredbåndsbeskrivelsen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kort rekkevide, lav hastighet. Dyrt. Dårlig kundeservice

Omtale av  Valda

Månedsprisen steg, men kvaliteten ble ikke bedre. Fungerte dårlig i andre etasje og ikke fungerte på terrassen. Vi byttet leverandør. Plutselig fikk vi et tilbud fra NextGenTel på telefon med en bedre pris for å beholde oss som kunder. Så lenge vi var kunder i 3-4 år, prisene bare økte, fikk tilbud bare da vi skulle si opp. En kompis fortalte om akkurat det samme. Etter oppsigelsen fikk vi en melding om å sende ruteren i posten. Det gjorde jeg, men siden jeg fikk faktura for ruteren i etterkant, ringte jeg til kundeservice for å høre hvordan det lå an. De hadde ikke fått ruteren og spurte om jeg sendte med sporing. Det gjorde jeg ikke. Dama sa at den måtte sendes med sporing, men om jeg hadde tatt vare på kvitteringen måtte jeg sende den for å bevise at ruteren er blitt sendt. Dagen etter får jeg en pakke i posten, ruteren er blitt returnert til meg. Ringer for å sjekke adressen- jo, den er riktig. NextGenTel hadde fått den levert men gadd ikke åpne den, siden den var sendt uten sporing. Men dere fikk jo ruteren, hva er vits i å returnere den til meg, spør jeg. (Jeg betale dobbelt, og samme ruteren når samme plassen to ganger... bare Posten får tjene litt ekstra...) Men da lærer folk at den skal sendes med sporing, sier dama... Jeg har lært mer enn jeg ville om NextGenTel...

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 14:54

Hei Valda. Vi ønsker ikke at rutere går i retur såfremt de ikke har sporing og vi har i den forbindelse vært i kontakt med Posten vedrørende problematikken. Det stemmer ikke at vi aktivt sender rutere i retur dersom de ikke har sporing - vi mottar de rett og slett ikke. Vi informerer om dette i e-posten du mottar med informasjon om retur av utstyr. Jeg beklager feilinformasjonen du fikk av oss og den negative avlustningen på ditt lengre kundeforhold. Ønsker deg lykke til videre med ny leverandør. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Rotete og dårlig

Omtale av  Vilde

Kundeservice er hyggelig. Prøver alltid å hjelpe til. Fikk melding om at jeg skulle bli kontaktet dagen før eller dagen jeg skulle få internet. Hørte ingenting, måtte selv ringe inn til kundeservice og høre. Fikk beskjed om at linjen var åpen. Skulle så koble til modem/ruter, men laderen var ødelagt, fant en annen lader. Ruter/modem lyste så rødt/grønt og fikk ikke noe internet. Modem/ruter fungerte ikke, brukte en halv time telefon med kundeservice for å finne ut hva som var problemet, han forklarte ingenting. Fikk så tilsendt kun lader og ikke modem/ruter.

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 10:54

Hei Vilde. Godt å høre at du syns kundeservice er hyggelig og behjelpelig, men det høres ut til du ikke fikk like god hjelp ved din siste henvendelse og det beklager jeg. Jeg tror du får bedre hjelp neste gang du tar kontakt og jeg håper problemet ditt nå er løst. Ta gjerne kontakt med oss igjen om det er noe. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR