⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig informasjon ved feil

Omtale av  Harald K

Dårlig info ved linjefeil. Ventet i dager før jeg fikk sannheten om lang driftsstans.

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 14:54

Hei Harald. Slik ønsker vi ikke at det skal være og vi jobber for å få alle driftsfeil inn i appen til de kunder som er berørt. Jeg anbefaler at du laster ned NextGenTel-appen - dersom du er berørt av en driftsfeil skal dette fremgå på hovedsiden under bredbåndsbeskrivelsen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kort rekkevide, lav hastighet. Dyrt. Dårlig kundeservice

Omtale av  Valda

Månedsprisen steg, men kvaliteten ble ikke bedre. Fungerte dårlig i andre etasje og ikke fungerte på terrassen. Vi byttet leverandør. Plutselig fikk vi et tilbud fra NextGenTel på telefon med en bedre pris for å beholde oss som kunder. Så lenge vi var kunder i 3-4 år, prisene bare økte, fikk tilbud bare da vi skulle si opp. En kompis fortalte om akkurat det samme. Etter oppsigelsen fikk vi en melding om å sende ruteren i posten. Det gjorde jeg, men siden jeg fikk faktura for ruteren i etterkant, ringte jeg til kundeservice for å høre hvordan det lå an. De hadde ikke fått ruteren og spurte om jeg sendte med sporing. Det gjorde jeg ikke. Dama sa at den måtte sendes med sporing, men om jeg hadde tatt vare på kvitteringen måtte jeg sende den for å bevise at ruteren er blitt sendt. Dagen etter får jeg en pakke i posten, ruteren er blitt returnert til meg. Ringer for å sjekke adressen- jo, den er riktig. NextGenTel hadde fått den levert men gadd ikke åpne den, siden den var sendt uten sporing. Men dere fikk jo ruteren, hva er vits i å returnere den til meg, spør jeg. (Jeg betale dobbelt, og samme ruteren når samme plassen to ganger... bare Posten får tjene litt ekstra...) Men da lærer folk at den skal sendes med sporing, sier dama... Jeg har lært mer enn jeg ville om NextGenTel...

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 14:54

Hei Valda. Vi ønsker ikke at rutere går i retur såfremt de ikke har sporing og vi har i den forbindelse vært i kontakt med Posten vedrørende problematikken. Det stemmer ikke at vi aktivt sender rutere i retur dersom de ikke har sporing - vi mottar de rett og slett ikke. Vi informerer om dette i e-posten du mottar med informasjon om retur av utstyr. Jeg beklager feilinformasjonen du fikk av oss og den negative avlustningen på ditt lengre kundeforhold. Ønsker deg lykke til videre med ny leverandør. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Rotete og dårlig

Omtale av  Vilde

Kundeservice er hyggelig. Prøver alltid å hjelpe til. Fikk melding om at jeg skulle bli kontaktet dagen før eller dagen jeg skulle få internet. Hørte ingenting, måtte selv ringe inn til kundeservice og høre. Fikk beskjed om at linjen var åpen. Skulle så koble til modem/ruter, men laderen var ødelagt, fant en annen lader. Ruter/modem lyste så rødt/grønt og fikk ikke noe internet. Modem/ruter fungerte ikke, brukte en halv time telefon med kundeservice for å finne ut hva som var problemet, han forklarte ingenting. Fikk så tilsendt kun lader og ikke modem/ruter.

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 10:54

Hei Vilde. Godt å høre at du syns kundeservice er hyggelig og behjelpelig, men det høres ut til du ikke fikk like god hjelp ved din siste henvendelse og det beklager jeg. Jeg tror du får bedre hjelp neste gang du tar kontakt og jeg håper problemet ditt nå er løst. Ta gjerne kontakt med oss igjen om det er noe. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Ba spesifikt om abonnement uten binding ved bestilling

Omtale av  Kalle

Ba spesifikt om abonnement uten binding ved bestilling, da jeg skulle få fiber 2mnd etterpå og bare skulle ha noe i mellomtiden. Bestilte pakke på 10 mbs men fikk i realiteten 0,5-0,8 noe som var totalt ubrukelig. Sa opp internettet da jeg fikk fiber, og 1 mnd etterpå kom det bruddgebyr på nesten 2000 kr i posten. Har prøvd å diskutere fram og tilbake men kommer ingen vei da all kontakt hadde vert muntlig. Anbefaler alle å styre laangt unna denne svindelbedriften som lever på å lure folk.

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 11:23

Hei Kalle. Jeg beklager at du har hatt en uheldig opplevelse av oss. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller et bredbåndsabonnement hos oss har vi betydelige kostnader knyttet til både reservasjon av linjen og oppkobling. Vi kan derfor ikke tilby kun et abonnement for en måned. I slike tilfeller anbefaler vi normalt sett mobilt bredbånd hos vårt datterselskap Telio. Mobilt bredbånd kan kjøpes uten bindingstid. Når hastigheten på linjen er lavere enn avtalt feilmeldes linjen til netteier så snart vi er gjort oppmerksom på feilen. Dette gjelder forøvrig kun dersom feilen skyldes feil på linjen, eller med ruteren og ikke forhold som internkabling. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Elendig

Omtale av  Ole T

Etter 35 min i kø ga jeg opp. Makan til mangel på respekt! Jeg er fly forbanna.

Svar fra NextGenTel
16.08.2019 09:28

Hei Ole. Vi har respekt for våre kunder og ønsker ikke at du skal måtte vente så lenge neste gang. Vi holder på med opplæring av flere nye ansatte og flere andre tiltak for å bedre ventetiden. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Altfor lav hastighet

Omtale av  Arve

Linjen detter stadig ut. Maks hastighet ved normal drift er ca 1,5 Gbit/sek.

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 20:30

Hei Arve. Abonnementet ditt hos oss skal være stabilt og ikke dette ut slik du skriver. Eventuelle feil med linjen blir feilmeldt videre til netteier. Jeg håper at du tar kontakt med oss så skal vi hjelpe deg videre med feilen du opplever. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Bestille internet

Omtale av  Abeba W

Det var veldig god kundeservice og rask tilbakemelding.

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 20:30

Hei Abeba. Takk for tilbakemeldingen og de fine ordene. Det setter vi pris på! Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR