NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Overpriset produktet de selger, klarer ikke å levere dekningen du betaler for, skylder på forstyrrelser i huset når de ikke klarer levere. Lyger pr tlf og e-mail. Fabrikerer fakta når du går til det skrittet å klage de videre i nemda. Et møkka selskap på høyt nivå som ikke gidder lære opp sine ansatte og utnytter systemet som er satt på plass for å "beskytte" oss forbrukere slik at de kan gjøre som de vil. Ikke gå i fellen er for det tar flere mnd før du kommer deg ut igjen og må i mellomtiden leve med fra ingen dekning til sporadisk dekning.
Hei Kristin. Vi kan dessverre ikke garantere for den trådløse dekningen siden den kan påvirkes av mange ulike faktorer utenfor vår kontroll. Dersom ruteren ruteren som er ustabil og årsaken til problemet, bytter vi selvfølgelig denne. Hvis det er dekningen og avstanden som er problemet, kan det nok være du trenger ekstra utstyr som en extender eller mesh-nettverk. Håper du tar kontakt med oss slik at vi kan feilsøke problemet sammen med deg og komme til en løsning. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Faller stadig ut uten noen form for kompensasjon. Tar lang tid å komme igjennom til service og enda lengre tid før ting fikses.
Hei Henrik Dersom internett linjen din er ustabil, vil du selvfølgelig få refusjon for tiden fra du meldte inn feilen til den er rettet. Slike feil har en forventet rettetid på 3-5 virkedager, men kan noen ganger ta litt lengre tid. Hvis problemet kun gjelder trådløst ustabilitet, er det noe vi dessverre ikke kan dekke da det er utrolig mye forskjellig som kan påvirke det trådløse signalet som er utenfor vår kontroll, f.eks rutere hos naboer, elektronisk støy, dårlige mottakere på enheter. Vi har dessverre lengre ventetid over telefon enn normalt og anbefaler at du prøver å ta kontakt via chat, sosiale medier eller appen vår.
Var i samtale med hyggelig gutt/mann 26 juli i forbindelse med avslutte abonnement fordi vi skal flytte. Han fortalte meg at han vil sende meg returlapp tilbake. Jeg har ventet på dette og ringte nå 16/8 for å etterspørre dette. Da sier hun at dere kun sender lapp til eksisterende kunder og ikke de som har avsluttet. Dette er meget spesielt da vi har vært kunder hos dere og lagt igjen mange penger, så skal ikke vi få gratis returlapp av utstyr som er deres? Føles nesten slik «nei, når du har avsluttet abonnementet så får du betale for det selv». Spesiell måte å gjøre det på. Bør endre rutinene deres da ryktene også har fortalt meg dette.
Hei Andre. Rutinene våre vedrørerende retur av utstyr er at det returneres for egen kostnad ved oppsigelse, men ettersom du har fått forespeilet en returlapp skal vi få sendt det til deg. Vennligst send oss en e-post til [email protected] med nødvendig informasjonen, så sender vi. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Dårlig info ved linjefeil. Ventet i dager før jeg fikk sannheten om lang driftsstans.
Hei Harald. Slik ønsker vi ikke at det skal være og vi jobber for å få alle driftsfeil inn i appen til de kunder som er berørt. Jeg anbefaler at du laster ned NextGenTel-appen - dersom du er berørt av en driftsfeil skal dette fremgå på hovedsiden under bredbåndsbeskrivelsen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Månedsprisen steg, men kvaliteten ble ikke bedre. Fungerte dårlig i andre etasje og ikke fungerte på terrassen. Vi byttet leverandør. Plutselig fikk vi et tilbud fra NextGenTel på telefon med en bedre pris for å beholde oss som kunder. Så lenge vi var kunder i 3-4 år, prisene bare økte, fikk tilbud bare da vi skulle si opp. En kompis fortalte om akkurat det samme. Etter oppsigelsen fikk vi en melding om å sende ruteren i posten. Det gjorde jeg, men siden jeg fikk faktura for ruteren i etterkant, ringte jeg til kundeservice for å høre hvordan det lå an. De hadde ikke fått ruteren og spurte om jeg sendte med sporing. Det gjorde jeg ikke. Dama sa at den måtte sendes med sporing, men om jeg hadde tatt vare på kvitteringen måtte jeg sende den for å bevise at ruteren er blitt sendt. Dagen etter får jeg en pakke i posten, ruteren er blitt returnert til meg. Ringer for å sjekke adressen- jo, den er riktig. NextGenTel hadde fått den levert men gadd ikke åpne den, siden den var sendt uten sporing. Men dere fikk jo ruteren, hva er vits i å returnere den til meg, spør jeg. (Jeg betale dobbelt, og samme ruteren når samme plassen to ganger... bare Posten får tjene litt ekstra...) Men da lærer folk at den skal sendes med sporing, sier dama... Jeg har lært mer enn jeg ville om NextGenTel...
Hei Valda. Vi ønsker ikke at rutere går i retur såfremt de ikke har sporing og vi har i den forbindelse vært i kontakt med Posten vedrørende problematikken. Det stemmer ikke at vi aktivt sender rutere i retur dersom de ikke har sporing - vi mottar de rett og slett ikke. Vi informerer om dette i e-posten du mottar med informasjon om retur av utstyr. Jeg beklager feilinformasjonen du fikk av oss og den negative avlustningen på ditt lengre kundeforhold. Ønsker deg lykke til videre med ny leverandør. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Kundeservice er hyggelig. Prøver alltid å hjelpe til. Fikk melding om at jeg skulle bli kontaktet dagen før eller dagen jeg skulle få internet. Hørte ingenting, måtte selv ringe inn til kundeservice og høre. Fikk beskjed om at linjen var åpen. Skulle så koble til modem/ruter, men laderen var ødelagt, fant en annen lader. Ruter/modem lyste så rødt/grønt og fikk ikke noe internet. Modem/ruter fungerte ikke, brukte en halv time telefon med kundeservice for å finne ut hva som var problemet, han forklarte ingenting. Fikk så tilsendt kun lader og ikke modem/ruter.
Hei Vilde. Godt å høre at du syns kundeservice er hyggelig og behjelpelig, men det høres ut til du ikke fikk like god hjelp ved din siste henvendelse og det beklager jeg. Jeg tror du får bedre hjelp neste gang du tar kontakt og jeg håper problemet ditt nå er løst. Ta gjerne kontakt med oss igjen om det er noe. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Ba spesifikt om abonnement uten binding ved bestilling, da jeg skulle få fiber 2mnd etterpå og bare skulle ha noe i mellomtiden. Bestilte pakke på 10 mbs men fikk i realiteten 0,5-0,8 noe som var totalt ubrukelig. Sa opp internettet da jeg fikk fiber, og 1 mnd etterpå kom det bruddgebyr på nesten 2000 kr i posten. Har prøvd å diskutere fram og tilbake men kommer ingen vei da all kontakt hadde vert muntlig. Anbefaler alle å styre laangt unna denne svindelbedriften som lever på å lure folk.
Hei Kalle. Jeg beklager at du har hatt en uheldig opplevelse av oss. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller et bredbåndsabonnement hos oss har vi betydelige kostnader knyttet til både reservasjon av linjen og oppkobling. Vi kan derfor ikke tilby kun et abonnement for en måned. I slike tilfeller anbefaler vi normalt sett mobilt bredbånd hos vårt datterselskap Telio. Mobilt bredbånd kan kjøpes uten bindingstid. Når hastigheten på linjen er lavere enn avtalt feilmeldes linjen til netteier så snart vi er gjort oppmerksom på feilen. Dette gjelder forøvrig kun dersom feilen skyldes feil på linjen, eller med ruteren og ikke forhold som internkabling. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel