NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
I have had multiple problems with Internet at my house and decided to go back to NextGenTel, based purely on price. I initially had many problems with misinformed advice from their customer service but eventually got connected after 10 days. The internet is ok but at times is half the speed I am paying for, I will continue to monitor this over the coming weeks.
Happy Monday, Rob! First of all, thanks for coming "home" to NextGenTel, and also for letting us know about your experience so far. Im sad to hear about the mis-communication and the speed-issues you are experiencing. Regarding the speed i will advice you to connect your unit directly to the router with an ethernet-cable and measure the speed. Its a known fact that WiFi-signal may suffer from interference from other devices or due to other "external" factors such as distance between the equpiment and units, wall materials, etc. If you find that you meassure full speed when connected trough ethernet-cable, but not when connected to WiFi i will advice you to have a look at our FAQ-pages (You can find them here: https://hjelp.nextgentel.no/). Here you´ll find different articles and guides with advice on how to move forward when testing/fixing speed-issues. If you still experience issues regarding the speed you are more than welcome to contact us at +47 987 07 979, every week day. I hope this was helpful. Have a good week! Best regards Christian NextGenTel
Litt av og på, litt tregt. Så vi vurderer å bytte til noe annet
Hei Alf, Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel. Samtidig er det kjedelig å høre at du ikke har en helt optimal opplevelse av nettet, og at du vurderer å bytte til annen leverandør. Nå er det sånn at jeg ikke har detaljene knyttet til hva som er levert til deg i dette spesifikke tilfellet, men på generelt grunnlag så kan det være flere årsaker til at du opplever ustabilitet hos deg. De vanligste årsakene er allikevel knyttet til WiFi/router-utstyr, dekningen inne i boligen eller hastigheten du har valgt. For å sikre at du får så konkret og riktig hjelp som mulig anbefaler jeg deg at du kontakter vårt kundesenter, hvor våre erfarne og svært dyktige konsulenter er klare til å hjelpe deg, på telefon 987 07 979. Jeg håper du tar oppfordringen, og at det løser seg for deg, slik at du også opplever at stabiliteten og kvaliteten på bredbåndet står til forventningene. Ønsker deg en flott uke videre! Mvh Christian NextGenTel
Vanskelig å installere uten teknisk hjelp, men jeg brukte telefonhjelp
Hei Bodil, Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel. Takk også for at du tok deg tid til å gi denne tilbakemeldingen, den er verdifull for oss! Svært hyggelig å se at du fikk god hjelp og at du har en god opplevelse av tjenesten når du til slutt kom deg på nett. Vi tar selvfølgelig også med oss tilbakemeldingen om at det opplevdes vanskelig å få koblet opp, og kommer til å se på kommunikasjonen vår rundt dette - og hvor vi kan bli enda tydeligere. Ønsker deg en fortsatt strålende uke! Mvh Christian NextGenTel
Jeg har slitt med dårlig ADSL-nett i flere år. Etter anbefaling fra NextGenTel byttet jeg til mobilt bredbånd 4G. Montøren kom til rett tid og utførte et meget bra arbeid. Nettet er stabilt, har god hastighet og meget tilfredsstillende datamengde. Strømmetjenester fungerer nå langt bedre, og jeg har fått en helt ny bredbåndsopplevelse.
God mandag, Jarle! For en herlig tilbakemelding 🥳 Tusen takk for at du tok deg tid til sende oss denne, og ikke minst - takk for at du valgte å bli kunde hos NextGenTel. Jeg håper den gode opplevelsen hos deg fortsetter fremover også, og ønsker deg med dette en strålende uke ☺️ Mvh Christian NextGenTel
Selv om jeg takket nei til abbonnement hos dere, så fullførte dere bestillingen slik at jeg ble uten internett i 10 dager, dere koblet dere på linja til Telenor slik at jeg mista internett, dårlig kommunikasjon hos dere
Hei Grete, Her virker det som om ting ikke har gått helt som de skulle. Jeg kjenner dessverre ikke detaljene i saken din spesifikt, men det er selvfølgelig svært beklagelig at du har fått problemer og vært uten nett i en periode. Men jeg kan garantere deg at ingen hos oss hverken forsøker å "lure" kunder over til NextGenTel, eller har onde hensikter. Uansett håper jeg at ting er i orden nå, og at du har stabilt og godt fibernett hos Telenor. Hvis du på et tidspunkt skulle være på utkikk etter en rimeligere avtale så håper jeg du vil vurdere å gi oss en ny sjangse. Ønsker deg en flott uke videre! Mvh Christian NextGenTel
God router som håndterer høye hastigheter. Enkelt og raskt og sette opp. Leverer hastighet i samsvar med bestilling.
Hei Bjørn! Aldeles strålende å høre at du er så godt fornøyd med bredbåndet og utstyret vi har levert, og at det hele står til forventningene 🥳 Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGentTel, og takk for tilbakemeldingen din - den tar vi med oss ❤️ Ha en nydelig dag videre! Mvh Christian NextGenTel
Dørselgeren bedyret og presiserte at vi fikk den samme hastigheten på nettet som konkurrenten til betydelig billigere pris, og vi kunne bruke utstyret til konkurrenten. Det viste seg å være blank løgn. I tillegg har de bombardert meg med SMS-er om at de har årøvd å ringe meg, men INGEN har forsøkt å kontakte meg, og da jeg ringer dem og velger alternativet at de ringer meg tilbake, skjer det formelig ingenting. De ringer aldri tilbake. Nå er jeg på vei tilbake til Telenor, for de er soleklart BEST.
Hei Svein, Aller først, takk for den tydelige og informative tilbakemeldingen din. Det setter vi stor pris på! Videre så synes vi selvfølgelig ikke noe om at du hadde en så kjedelig opplevelse med oss og våre partnere som kom på døren din. Etter hva du beskriver så har jeg full forståelse for frustrasjonen og opplevelsen du beskriver. Jeg kjenner ikke til alle detaljene i dette spesifikke tilfellet, men på generelt grunnlag kan jeg kanskje klargjøre et par ting. I utgangspunktet så er informasjonen om samme hastighet og gjenbruk av eksisterende utstyr korrekt. Vi leverer bredbånd på Telenor sine fiberkabler, så når man f.eks bytter fra Telenor til NextGenTel er det nøyaktig samme kabel inn til huset. Det som er verdt å nevne er at i enkelte tilfeller hvor kunder har byttet fra en annen leverandør til NextGenTel, så har tidligere leverandør "blokkert" router/WiFi-utstyr sånn at dette ikke har vært mulig å benytte - selv om kunde kanskje har kjøpt ut dette utstyret fra tidligere leverandør. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men dessverre ikke noe som NextGenTel rår over. Heldigvis skjer dette kun unntaksvis - men det er selvfølgelig veldig kjedelig når det skjer. Vi har informasjon som går ut til kunder, i god tid før oppkoblingen, som beskriver situasjonen - og evt. hva man kan gjøre for å unngå å få problemer når dagen for omkobling kommer. Alt i alt forstår jeg veldig godt at dette ble en negativ opplevelse for deg, og jeg kan ikke annet enn å beklage at leveransen ikke stod til forventningene denne gangen. Jeg ønsker deg allikevel en fortsatt fin uke, og en problemfri (internet)hverdag fremover. Mvh Christian NextGenTel