Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dere er ikke til å stole på

Omtale av  Grete S

Selv om jeg takket nei til abbonnement hos dere, så fullførte dere bestillingen slik at jeg ble uten internett i 10 dager, dere koblet dere på linja til Telenor slik at jeg mista internett, dårlig kommunikasjon hos dere

Svar fra NextGenTel
22.01.2024 14:41

Hei Grete, Her virker det som om ting ikke har gått helt som de skulle. Jeg kjenner dessverre ikke detaljene i saken din spesifikt, men det er selvfølgelig svært beklagelig at du har fått problemer og vært uten nett i en periode. Men jeg kan garantere deg at ingen hos oss hverken forsøker å "lure" kunder over til NextGenTel, eller har onde hensikter. Uansett håper jeg at ting er i orden nå, og at du har stabilt og godt fibernett hos Telenor. Hvis du på et tidspunkt skulle være på utkikk etter en rimeligere avtale så håper jeg du vil vurdere å gi oss en ny sjangse. Ønsker deg en flott uke videre! Mvh Christian NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Enkelt å komme igang

Omtale av  Bjørn A

God router som håndterer høye hastigheter. Enkelt og raskt og sette opp. Leverer hastighet i samsvar med bestilling.

Svar fra NextGenTel
23.01.2024 09:07

Hei Bjørn! Aldeles strålende å høre at du er så godt fornøyd med bredbåndet og utstyret vi har levert, og at det hele står til forventningene 🥳 Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGentTel, og takk for tilbakemeldingen din - den tar vi med oss ❤️ Ha en nydelig dag videre! Mvh Christian NextGenTel

Leverer ikke det de lover

Omtale av  Svein K. T

Dørselgeren bedyret og presiserte at vi fikk den samme hastigheten på nettet som konkurrenten til betydelig billigere pris, og vi kunne bruke utstyret til konkurrenten. Det viste seg å være blank løgn. I tillegg har de bombardert meg med SMS-er om at de har årøvd å ringe meg, men INGEN har forsøkt å kontakte meg, og da jeg ringer dem og velger alternativet at de ringer meg tilbake, skjer det formelig ingenting. De ringer aldri tilbake. Nå er jeg på vei tilbake til Telenor, for de er soleklart BEST.

Svar fra NextGenTel
22.01.2024 15:02

Hei Svein, Aller først, takk for den tydelige og informative tilbakemeldingen din. Det setter vi stor pris på! Videre så synes vi selvfølgelig ikke noe om at du hadde en så kjedelig opplevelse med oss og våre partnere som kom på døren din. Etter hva du beskriver så har jeg full forståelse for frustrasjonen og opplevelsen du beskriver. Jeg kjenner ikke til alle detaljene i dette spesifikke tilfellet, men på generelt grunnlag kan jeg kanskje klargjøre et par ting. I utgangspunktet så er informasjonen om samme hastighet og gjenbruk av eksisterende utstyr korrekt. Vi leverer bredbånd på Telenor sine fiberkabler, så når man f.eks bytter fra Telenor til NextGenTel er det nøyaktig samme kabel inn til huset. Det som er verdt å nevne er at i enkelte tilfeller hvor kunder har byttet fra en annen leverandør til NextGenTel, så har tidligere leverandør "blokkert" router/WiFi-utstyr sånn at dette ikke har vært mulig å benytte - selv om kunde kanskje har kjøpt ut dette utstyret fra tidligere leverandør. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men dessverre ikke noe som NextGenTel rår over. Heldigvis skjer dette kun unntaksvis - men det er selvfølgelig veldig kjedelig når det skjer. Vi har informasjon som går ut til kunder, i god tid før oppkoblingen, som beskriver situasjonen - og evt. hva man kan gjøre for å unngå å få problemer når dagen for omkobling kommer. Alt i alt forstår jeg veldig godt at dette ble en negativ opplevelse for deg, og jeg kan ikke annet enn å beklage at leveransen ikke stod til forventningene denne gangen. Jeg ønsker deg allikevel en fortsatt fin uke, og en problemfri (internet)hverdag fremover. Mvh Christian NextGenTel

Ustabilt nett

Omtale av  Eva H

Nettilgangen er ustabil, får beskjed om ingen nettilkobling, men etter en stund dukker nettet opp igjen. Dette må det bli orden på.

Svar fra NextGenTel
23.01.2024 09:16

Hei Eva, Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og takk for tilbakemeldingen din. Ustabilitet er frustrerende, det har vi full forståelse for. Jeg har ikke anledning til å finne detaljer knyttet til kundeforholdet ditt direkte, så jeg kan bare anbefale deg å ta kontakt med en av våre dyktige konsulenter på kundeservice. De når du på +47 987 07 979, alle hverdager. Ønsker deg en flott dag videre ☺️ Mvh Christian NextGenTel

Lite brukervennlig rikstv.

Omtale av  Bjørn R. S

Tungvindt og lite brukervennlig. Netflix støttes ikke. Noe som våre leietakere ble veldig skuffet over. Dårlig informasjon på hva en får og ikke får med. Ikke opptakstuner.

Svar fra NextGenTel
21.01.2024 20:18

Hei Bjørn, Aller først, takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel ☺️ Jeg registrerer tilbakemeldingen du gir på RiksTV-pakken som du har kjøpt med ditt bredbåndsabonnement og kommer til å se nærmere på informasjonen vi sender til kundene våre knyttet til dette. Vi tilbyr pakker både med og uten opptakstuner, og vi ønsker selvfølgelig at det skal fremkomme tydelig for alle hva som er inkludert og ikke i de enkelte valgene man har. Men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med RiksTV sin kundeservice direkte, og så er jeg sikker på at dere finner en tilfredsstillende løsning, om du skulle ønske å endre noe. Ønsker deg en fortsatt fin kveld! Mvh Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig mobildekning

Omtale av  Anita A

Internett på mobil ramler ut omtrent hver 3. min.Må koble til mobildata når jeg skal lese innlegg og lignende.

Svar fra NextGenTel
23.01.2024 09:59

Hei Anita, Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel, og takk for tilbakemeldingen. Uten at jeg kan si med sikkerhet hva som er utfordringen i akkurat denne saken, så vil jeg nevne at det kan være flere årsaker til problemene du opplever. Jeg vil først anbefale deg å se igjennom noen av artiklene og veiledningene på hjelpesidene våre. De finner du her: https://hjelp.nextgentel.no/ Hvis du fortsatt skulle ha behov for hjelp er våre dyktige kundeservicekonsulenter klare for å snakke med deg. De når du på +47 987 07 979, alle hverdager. Ønsker deg en fortsatt strålende dag! Mvh Christian NextGenTel

Dere konkurrerer godt med Telenor.

Omtale av  Sturla L

Jeg får inn TVsignalene umiddelbart, slipper å vente på nedlasting mm

Svar fra NextGenTel
21.01.2024 20:21

Hei Sturla! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Å vente på nedlasting vet vi er fryktelig kjedelig, så derfor er det desto mer gledelig å høre at opplevelsen står til forventningene når du har valgt oss som leverandør av bredbånd! Ønsker deg en fin kveld videre! Mvh Christian NextGenTel

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR