NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Foreldrene mine ble dessverre rundlurt av hyggelig selger fra NextGenTel med å bytte fra Telenor til NextGenTel. Modem går i rødt flere ganger om dagen. Må da trekke ut strømkontakten eller bruke resett knappen for å komme på nett igjen. Selv om modem viser grønt er det sjeldent en kommer på wifinett med mobiler og pc. Kan ikke fatte at RiksTV har inngått en slik samarbeidsavtale med et av Norges mest ubrukelige selskaper.
Hei Gunnar, Veldig kjedelig å høre at dine foreldre (og du) har hatt en dårlig opplevelse hos oss så langt. Vi kan sikkert være enige om at internett bare "skal virke", og da er situasjoner som det du beskriver fryktelig frustrerende. Nå har jeg ikke alle detaljene i din sak, men du nevner at de byttet fra Telenor til NextGenTel. Det vi vet er at enkelte rutere fra Telenor dessverre har begrensninger som påvirker WiFi-funksjonaliteten. Årsaken til dette er at Telenor har installert en programvare som låser WiFi-funksjonaliteteten til Telenor sitt nett, og gjør den utilgjengelig når kunden får ny leverandør av bredbånd - dette til tross for at ruteren kan være kjøpt av deg som kunde. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men en situasjon som vi ikke har noe kontroll over, utover at vi selvfølgelig informerer alle nye kunder om problematikken på forhånd - slik at man kan sikre seg WiFi-utstyr som sørger for at man ikke støter på disse problemene. Jeg vet ikke om du har vært i kontakt med vår kundeservice enda, men jeg anbefaler dere å kontakte oss via MinSide, forklare problemstillingen og så vil en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice helt sikkert hjelpe dere til en løsning, slik at dine foreldre kan koble seg på WiFi, se TV og forøvrig ha en problemfri hverdag når det kommer til internett. Ha en fortsatt fin dag Mvh Christian
Hadde fått nytt fiber inn til hus og prøvde å få kontakt med NextGenTe for oppsigelsel, ikke akkurat lett men fikk fortalt at det var 2 mnd oppsigelses tid, pluss at de skulle sende meg en retur lappe for modemet som jeg må betale 175,- for. Hvis noen syns dette er bra service så lykke til. Kommer aldri mer å bestille NextGenTel eller foreslå dem til andre.
Bare opptatt av og selge!!Svarer ikke på kundeservce,og selger sitter og juger for meg.Hold dere unna dette selskap VH ØM
Forferdelig å vente 2 timer for å få svar på telefon. Svært skuffet!!
Å bytte til nextgentel er det dummeste jeg har gjort noen sinne. Makan til dårlig total pakke skal man lete dårlig etter. Dårlig og ustabilt nett, dårlig utstyr, dårlig kundeservice. Nevnte jeg dårlig kundeservice? Får jo aldri tak i de.. Har hatt Telenor i 7 år og aldri hatt problemer. Alle problemene startet med nextgentel. I tillegg inngikk jeg en avtale over dør i september. Med oppstart siste dag i november. Angrerett gikk ut 14 dager etter inngått avtale i september. Og ikke etter jeg fikk prøvd produktet ?!? Mvh en som skal si opp avtalen sin så fort som overhode mulig..
Mellom 6 og 12 på kvelden får jeg 2-4 mbps i seteden for 50. Kundeservice har ennå ikke reagert etter snart en måned.
Påkoblingsproblemer hver gang jeg kommer hjem. Om jeg skulle være så heldig og komme på nett så må jeg konfigurere chromecasten på nytt, og det går heller ikke alltid. Leier ut bolig kortere perioder og leietakere har også problemer med å koble på.