NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi bestilte fibernett i mai med installeringsdato i juli. Etter utsettelse 4 (!) ganger venter vi per dags dato fortsatt på installering i oktober. For å toppe det hele er det vi som kunder som har etterlyst informasjon, og har gjentatte ganger blitt lovet å bli kontaktet uten å høre noe. Før hver installasjonsdato kontaktet vi selskapet for å høre om alt var under kontroll. Vi opplevde at montøren ikke dukket opp, lovet ny dato og dagen før installering fikk sms om (nok en) utsettelse. Vi forsøkte å kansellere etter 1.5 mnd forsinkelse, og ble da for første gang (!) oppringt med trussel om 4000kroner i gebyr. Vi har nå vært i kontakt med både forbrukerombudet og forbrukerklagenemda, og begge forteller at vi har vår rett til å avbestille uten gebyr, da de ikke holder seg til opprinnelig avtale. Vi har nå fulgt prosedyre til forbrukerombudet, sendt en klage og fulgt opp med både telefon og epost (chattfunksjonen i egen app har de slått av for oss.. ), men tilbakemeldingen fra de vi har snakket med er kun "ansvarlig vil ta kontakt/vedkommende er ikke inne". Vi har aldri blitt ringt eller fulgt opp av NextGenTel. Hvordan kan et selskap blackliste egne kunder?? Hold deg unna NextGenTel. Et selskap som ikke prioriterer sine kunder fortjene ikke dine penger. De holder ikke avtaler og lyver direkte til deg.
De tvang meg til å motta det nye utstyret og betale for dette utstyret og løy da de sa at internettsignalet ville bli bedre, tvert imot ble signalet veldig dårlig og periodisk,Jeg vil ikke råde noen til å registrere seg hos Nextgentel Hvert par måneder øker de abonnementsprisen for det verste internett jeg får
De har krevd 2100kr for feilretting på internett. Jeg avbestilte feilretting av mitt internett som ikke fungerte og valgte istedenfor å si opp avtalen med NextGenTel, allikevel ringte en montør dagen etter og sa at han måtte komme inn i huset for å feilsøke. Jeg har ikke mulighet å uten forvarsel reise hjem fra jobb midt på dagen. Og disse 2100kr mener NextGenTel er avbestillingsgebyr for at jeg avbestilte feilretting. Det er en rimelig dyr administrativ kostnad!! de vil ikke innrømme at de aldri avbestilte montøren som jeg nå har betalt for og aldri blei informert om at skulle komme.
Jeg bestilte en internett pakke +installasjon i juni. Etter en god stund dukker montøren opp, her skulle han borre stort hull i huset for og trekke kabel, da jeg bestilte hos selgeren, skulle alt være trådløst. Den fortvilte montøren forteller dette er en gjentagende hendelse og skjer oftere enn en tror, og sier direkte "selgeren juger for og få flere salg, men det er vi som monterer som får støyten". Han sier jeg ikke skal bli fakturert da feilen ligger på dems side. Fakturaen kommer for det, etter 3 runder med "kundeservice" fjerner de denne, etter to feilede forsøk. Ruter blir sendt tilbake samme dag som montør kommer, men likevel så kommer regningen på utstyret. Nok engang blir det flere runder med kundeservice da dem skal fjerne dette, nå etter 3 forsøk får jeg purre gebyr. Etter 40 minutters ventetid, da dem ikke kan hjelpe meg i chat for jeg ikke har kundenr, legger hun på når jeg sier hei.
Må innrømme å oppleve en større hastighet på trådløst enn det jeg hadde på kobber kabel, så er meget fornøyd med hva jeg har i dag
NextGenTel har ikke sendt nok informasjon om bredbånd trådløs i starten av. De har ringt og sendt sms om det. Jeg har bedt de for å sendt mer informasjon. For det var alt for nytt for meg. Det var alt for fort for de kunne sende relevant og viktige informasjoner forhånd og i god tid til kundene.
Vel kanskje den eksisterer hvis du finner den. Helt håpløst å finne ut når man tenker å si opp. kun mulig å nå de på dagtid, før 16.30. Ingen kontaktskjema, ingen e-postadresse, dette er dårlige saker. Ok nett når det funker, grei pris, men skulle det oppstå problemer eller du trenger å kontakte "kundeservice" lykke til....