NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
For andre gang i løpet av 2 mnd er fiber kabelen klippet pga plassmangel i boksen. Dette er helt ulovlig og de bruker opptil 3 uker for og rette opp feilen.
Vi har i snart et år ikke fått hastigheten vi har betalt for. Nettet faller ut hele tiden, selv om hastigheten fremstilles på topp inne på Minside. Etter samtale med ansatt på Nextgentel i dag så han at hastigheten vi egentlig får tilsvarer 1/5 av hastigheten vi har betalt for. Denne infoen ble ikke fortalt forrige gang jeg ringte for å klage, for flere mnd. siden. Da var visstnok alt i skjønneste orden ifølge Nextgentel, og refererte til "topp" hastighet på Minside. Vi ble heller ikke fortalt under/etter installering at den nye ruteren vår har 2 trådløse linjer, som splitter hastigheten. Dette ble fortalt først i dag, mange mnd. etter. Vi får bare opp èn av to trådløse nettverk på søk. Bak på ruteren står det bare oppført èn av to trådløse nettverk. Ikke får man redusert pris ift. hva de IKKE har levert under denne tiden heller. Styr unna ! Svindel.
Etter at vi ønsket bytte navnet på betaling fra meg til datteren krever Nex gen tel en sume på 1500 kroner kun for fikse et nytt navne . Internett er fortsatt på samme adresse. Har vært kunde over fire år ,men nå er vi på jakt etter en ny leverandør .
En forferdelig opplevelse. Det har vært problemer med TV-tjenesten via fiber siden vi fikk den. De sender på ny ruter, TV-dekoderboks og nye oppdateringer. Noen feil forsvinner og andre dukker opp. At vi må betale 5000 kr for å si opp (bryte binding) fiber-internetten er jo helt mafia i 2020. Styr unna. Hadde ikke trodde jeg skulle skrive dette; men: jeg savner Telenor. Nå venter Altibox snart og det vet jeg at virker.
Har nå hatt en 30/10 ADSL linje i Kristiansand i 2 mnd. Den er mildt sagt ustabil. Etter mye utfordringer i oppstarten, fungerte det fint i 1 mnd. Modem er bridget (det benyttes ett TPlink Mesh system) og har fast IP. Det er fast IP mellom modem og Mesh ruter - så dette burde være en «no-brainer». MEN, uansett hva jeg gjør blir ikke dette stabilt. Har resatt både Iteno modem og nettverk utallige ganger. Har forsøkt m modem m DHCP - gir utfall det også. Styr unna om det finnes alternativer.
Ikke får man kontakt pr telefon. Tar den aldri . Finnes ikke service innstilt. Nettet er hakkete og dårlig
Treigt nett og ruter som ikke tåler streaming på en enhet og høytaler koblet på nettet. Det lugger, lyd faller ut, og hvis du er modig nok til å sitte på vg mens du streamer på tven kollapser nettet helt og alt op resettes.Det skal ikke være sånn med 30mbps. Ubrukelig opplegg. Aldri igjen. Til tider har nettet vært borte i over et døgn uten av kundeservice er tilgjengelig eller kan hjelpe. Det eneste forslaget de har er å restarte ruter og å slutte å se på netttv. Og lagring på sky er det bare å glemme. Da kunne du like godt brent opp ruteren.