NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har nå hatt en 30/10 ADSL linje i Kristiansand i 2 mnd. Den er mildt sagt ustabil. Etter mye utfordringer i oppstarten, fungerte det fint i 1 mnd. Modem er bridget (det benyttes ett TPlink Mesh system) og har fast IP. Det er fast IP mellom modem og Mesh ruter - så dette burde være en «no-brainer». MEN, uansett hva jeg gjør blir ikke dette stabilt. Har resatt både Iteno modem og nettverk utallige ganger. Har forsøkt m modem m DHCP - gir utfall det også. Styr unna om det finnes alternativer.
Ikke får man kontakt pr telefon. Tar den aldri . Finnes ikke service innstilt. Nettet er hakkete og dårlig
Treigt nett og ruter som ikke tåler streaming på en enhet og høytaler koblet på nettet. Det lugger, lyd faller ut, og hvis du er modig nok til å sitte på vg mens du streamer på tven kollapser nettet helt og alt op resettes.Det skal ikke være sånn med 30mbps. Ubrukelig opplegg. Aldri igjen. Til tider har nettet vært borte i over et døgn uten av kundeservice er tilgjengelig eller kan hjelpe. Det eneste forslaget de har er å restarte ruter og å slutte å se på netttv. Og lagring på sky er det bare å glemme. Da kunne du like godt brent opp ruteren.
Den boksen dere sendte meg er så dårlig at det skulle vært forbudt å ta betalt for den
Jeg bestilte bredbånd internet herfra. Linja fungerer ikke og jeg må skru av og slå på 100 ganger om dagen. Nå vil jeg si opp mitt abonnement, MEN de krever meg for 12 mnd bindingstid !! For et produkt som ikke fungerer. Dette er den verste services jeg har vært borti. De går imot kjøpsloven og krever penger for en vare som absolutt ikke fungerer!!
Har desverre vært nextgentel kunde i 2 år. Jeg betaler for 20mbs opp og ned men får som regel en hastighet fra 120kbs til 500kbs. det er ikke helt innafor spør du meg. når jeg skriver dette nå har jeg ukens rekord hastighet på hele 217.13 kbs. Så hvis du har lyst til å miste internett 5-8 ganger om dagen, ikke streame noe i mer en 240p med masse buffer. kjempe fan av selvpining eller få en tennåring til å bli ganske amper når han blir kobblet fra videospillene, så kan jeg anbefale nextgentel på det sterkeste. for min del bytter jeg til en annen levrandør, for det kan neppe bli like dårlig som dette. Ta dere sammen!
Vært uten nett i 12 dager. Kundeservice virker hyggelige men gir stadig nye frister for når det skal fikses, som ikke innfris. Får ikke datapakker til mobil eller mobilt bredbånd i mellomtiden. Leser på Google at mange har hatt samme problem. Stadig brudd på Internett og dårlig hastighet. Anbefales ikke, og er ikke billig i forhold til kvalitet.