NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har ringt er 5 gånger idag. Stått i telefonkö i sammanlagt ca 2,5 timmar. Beställde ett Internet som jag fick bekräftat på SMS att det kommit, men ni har tydligen satt det i FEIL lägenhet. Så nu måste jag vänta upp till 3 arbetsdagar till. Kompensera mig för det här eller så avbeställer jag hela skiten och hittar nån mer seriös leverantör.
Hei Markus, Leit å høre at det har skjedd en feil med bestillingen din - det er ingen tjent med. Det skal naturligvis bli rettet opp i og du skal ikke betale for perioden du er uten nett som følge av dette. Hilsen Samuel i NextGenTel
Bestilte tjenesten på vinteren 2019 (januar/februar), ble tilkoblet i juni. Var ikke fornøyd med tjenesten. Kunne Ikke bruke angrefrist etter å ha prøvd tv-tilkobling og nettilkobling i juni. Den gjaldt fra bestilling i januar/ februar. Så da var jeg nødt å ha nextgentel i over 1 år. Kan si opp i mai og må ha tjenesten ut juni 2020. Så vær sikker på at du vil ha tjenestene før du bestiller. Du er bundet til nextgentel og kan ikke komme bort fra avtalen. Har vært uheldig med oppgradering nå denne våren, og har ringt mange ganger. Får forskjellige forklaringer hver gang jeg ringer. Noen sender nytt utstyr (det gamle utstyret som snart er 10 mnd er ikke godt nok) andre svarer siden at det ikke stemmer, og utstyr returneres. Alt er sikkert min feil fordi jeg må koble og sette opp alt selv. Må ha data for å måle mengden datatrafikk. Jeg har ikke tilgang på riktig data med port for å måle. Jeg er en dame på snart 64 år og forventer nok mer service enn jeg har fått. Har snakket med mange i firmaet nextgentel og de er hyggelige folk, men føler likevel at jeg ikke har fått tjenesten jeg ble forespeilet da jeg bestilte.
Hei Anita, Først og fremst er det fint at samtalene du har hatt med oss har vært hyggelig og det høres ut som at vi har forsøkt å hjelpe deg - men dessverre opplever du likevel at du ikke får den tjenesten du ble forespeilet da du inngikk avtalen. Det er også leit at du har fått forskjellige forklaringer og forskjellige løsningsforslag da du har tatt kontakt. Uten at jeg har noe kjennskap til utfordringen du opplever så er det dessverre ikke alltid like lett å påpeke en spesifikk feil når nettet ikke fungerer slik det skal. Den vanligste årsaken er dårlig wifi, men også innenfor dette området er det mange mulige feilkilder. Vi bruker mye tid og ressurser på å bedre wifi-tilkoblingen, øke kompetansen og tilby selvhjelpsverktøy. For enkelte, spesielt de med en større bolig, må det investeres i et mesh-nettverk for å få optimal trådløs tilkobling. Vi anbefaler AirTies av DinWifi, men det finnes mange gode alternativ på markedet. Her har som oftest forhandlerene selv mulighet til å bistå deg. Vi hjelper deg gjerne selv med tips og råd når du tar kontakt. Hilsen Samuel i NextGenTel
Ok veiledning på tlf. Opplever at filmer og videokonferanser blir hakkete. Dette bør bli bedre.
Bra folk, god stemning under telefonsamtale. Ringer gjerne tilbake!
Rask hjelp god service. Har alltid vært fornøyd med service.
Vi har vært i kontakt med kundeservice gjentatte ganger, har problemer med linjen og hastigheten på nettverket, samt TV kanalene. Har oppgradert til det beste og raskeste nettet, men får til svar at linjen vår er strupt (pga forrige eiger). Vi fikk ingen saksnummer på dette og heller ikke hjelp til å åpne linjen igjen. Kundeservice sier vi må holde linjen isteden for å si at de ringer oss opp igjen. Er nå så misfornøyd med hele opplegget da vi sitter uten Internett i 2 uker i påsken (hadde Internett i 4 dager bare før linjen skulle bli oppgradert til en hurtigere hastighet), men etter dette kommer vi oss ikke en gang inn på Google eller YouTube. Har ikke fått opp 1 eneste TV-kanal og bestilte en ekstender til soverommet (for å få bra nett i hele kjellerleiligheten), som vi ikke får brukt. Vi har 6 saker hos nextgentel til nå (de første står de er løst, men vi har fortsatt dårlig nett og null TV tilgang. Vi tar kontakt igjen tirsdag over påsken, da de vi trenger å komme i kontakt med har påskeferie.
Hei Hege. Siden jeg ikke har mulighet til å søke opp saken basert på anmeldelsen her kan jeg ikke svare konkret, men utfra det du skriver beklager jeg saken og noe slikt skal ingen av kundene våre oppleve. Om saken mot formodning fremdeles ikke er løst kan du sende en epost til [email protected], så tar jeg kontakt med deg. Hilsen Samuel i NextGenTel
Nettet sluttet å virke så kontaktet kundeservice. Fikk beskjed om fiber boks hadde for mye ip addresser av 2 stykk, så måtte ta ut kontakt i minimum 4 timer. Det er helt latterlig. Problemer var en kabel.!! Her må de få litt mere folk med kompetanse. Trenger du hjelp så må du klare deg selv med Nextgentel, vil bytte så fort jeg kan for det her går ikke ann. Styr unna
Hei Tommy. Lei å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen. Du skal på ingen måte måtte klare deg selv om du har nett fra oss. Problematikken du nevner her er jeg godt kjent med selv og er en problematikk du kan komme borti hos alle internettleverandører og skyldes nesten alltid feilkabling (slik det virker som at dere også kom frem til). Forklaringen kan bli ganske teknisk, men rent praktisk er det veldig enkelt: Fiberboksen skal alltid kobles med kabel til "WAN" på ruteren (denne er alltid markert rød på våre rutere) og ikke til gul LAN-port. Hilsen Samuel i NextGenTel