Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Problemene blir laget sak på, men blir ikke løst

Omtale av  Hege C. H

Vi har vært i kontakt med kundeservice gjentatte ganger, har problemer med linjen og hastigheten på nettverket, samt TV kanalene. Har oppgradert til det beste og raskeste nettet, men får til svar at linjen vår er strupt (pga forrige eiger). Vi fikk ingen saksnummer på dette og heller ikke hjelp til å åpne linjen igjen. Kundeservice sier vi må holde linjen isteden for å si at de ringer oss opp igjen. Er nå så misfornøyd med hele opplegget da vi sitter uten Internett i 2 uker i påsken (hadde Internett i 4 dager bare før linjen skulle bli oppgradert til en hurtigere hastighet), men etter dette kommer vi oss ikke en gang inn på Google eller YouTube. Har ikke fått opp 1 eneste TV-kanal og bestilte en ekstender til soverommet (for å få bra nett i hele kjellerleiligheten), som vi ikke får brukt. Vi har 6 saker hos nextgentel til nå (de første står de er løst, men vi har fortsatt dårlig nett og null TV tilgang. Vi tar kontakt igjen tirsdag over påsken, da de vi trenger å komme i kontakt med har påskeferie.

Svar fra NextGenTel
17.04.2020 21:05

Hei Hege. Siden jeg ikke har mulighet til å søke opp saken basert på anmeldelsen her kan jeg ikke svare konkret, men utfra det du skriver beklager jeg saken og noe slikt skal ingen av kundene våre oppleve. Om saken mot formodning fremdeles ikke er løst kan du sende en epost til [email protected], så tar jeg kontakt med deg. Hilsen Samuel i NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dålig kundeservice

Omtale av  Tommy L

Nettet sluttet å virke så kontaktet kundeservice. Fikk beskjed om fiber boks hadde for mye ip addresser av 2 stykk, så måtte ta ut kontakt i minimum 4 timer. Det er helt latterlig. Problemer var en kabel.!! Her må de få litt mere folk med kompetanse. Trenger du hjelp så må du klare deg selv med Nextgentel, vil bytte så fort jeg kan for det her går ikke ann. Styr unna

Svar fra NextGenTel
17.04.2020 21:05

Hei Tommy. Lei å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen. Du skal på ingen måte måtte klare deg selv om du har nett fra oss. Problematikken du nevner her er jeg godt kjent med selv og er en problematikk du kan komme borti hos alle internettleverandører og skyldes nesten alltid feilkabling (slik det virker som at dere også kom frem til). Forklaringen kan bli ganske teknisk, men rent praktisk er det veldig enkelt: Fiberboksen skal alltid kobles med kabel til "WAN" på ruteren (denne er alltid markert rød på våre rutere) og ikke til gul LAN-port. Hilsen Samuel i NextGenTel

Rimelig bra

Omtale av  Inger A

Veldig viktig for å forstå prosessen hvordan det hele fungerer

Det fungerer

Omtale av  Geir A. B

Det fungerer, for mange kanaler som er av liten interesse

Veldig dårlig avtale og kundeservice

Omtale av  Ikkefornøyd

Dette synes jeg rett og slett var dårlig, etter 5 uker med venting på dato om når montør kan komme og koble oss opp til fibernettverk har vi fortsatt ikke fått noen informasjon. Vi har snakket med kundeservice og forklart at i disse tider (COVID-19) må vi har Internett for at skole og arbeid skal gå rundt, dette kunne de ikke gjøre noe med. Da vi fortsatt ikke har fått informasjon om når vi blir koblet opp ville vi avbryte kontrakten vår med dem. Dette var ikke mulig med mindre du betalte 1500 kr for det. Dette er så sinnssykt uprofesjonelt da vi etter 5 uker ikke har fått noen beskjed om noen ting. Dette gjør meg veldig oppgitt da de vil har betalt 1500 kr for absolutt ingenting. Jeg vil ikke oppfordre folk til å gå inn i avtale med nextgentel, det er veldig uprofesjonelt, tar lang tid og rett og slett ikke bryr seg om sine kunder!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig hyggelig og hjelpsom service

Omtale av  Malek B

Veldig hyggelig og hjelpsom service, alt kan gjøres med en telefon.

Dere leverer ikke som lovet

Omtale av  Frank B

Dere lover å fikse nettet og kommer med nye garantier om når det skal bli gjort i over 2 uker. Aldri mere NextGenTel

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR