NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi har vært i kontakt med kundeservice gjentatte ganger, har problemer med linjen og hastigheten på nettverket, samt TV kanalene. Har oppgradert til det beste og raskeste nettet, men får til svar at linjen vår er strupt (pga forrige eiger). Vi fikk ingen saksnummer på dette og heller ikke hjelp til å åpne linjen igjen. Kundeservice sier vi må holde linjen isteden for å si at de ringer oss opp igjen. Er nå så misfornøyd med hele opplegget da vi sitter uten Internett i 2 uker i påsken (hadde Internett i 4 dager bare før linjen skulle bli oppgradert til en hurtigere hastighet), men etter dette kommer vi oss ikke en gang inn på Google eller YouTube. Har ikke fått opp 1 eneste TV-kanal og bestilte en ekstender til soverommet (for å få bra nett i hele kjellerleiligheten), som vi ikke får brukt. Vi har 6 saker hos nextgentel til nå (de første står de er løst, men vi har fortsatt dårlig nett og null TV tilgang. Vi tar kontakt igjen tirsdag over påsken, da de vi trenger å komme i kontakt med har påskeferie.
Hei Hege. Siden jeg ikke har mulighet til å søke opp saken basert på anmeldelsen her kan jeg ikke svare konkret, men utfra det du skriver beklager jeg saken og noe slikt skal ingen av kundene våre oppleve. Om saken mot formodning fremdeles ikke er løst kan du sende en epost til [email protected], så tar jeg kontakt med deg. Hilsen Samuel i NextGenTel
Nettet sluttet å virke så kontaktet kundeservice. Fikk beskjed om fiber boks hadde for mye ip addresser av 2 stykk, så måtte ta ut kontakt i minimum 4 timer. Det er helt latterlig. Problemer var en kabel.!! Her må de få litt mere folk med kompetanse. Trenger du hjelp så må du klare deg selv med Nextgentel, vil bytte så fort jeg kan for det her går ikke ann. Styr unna
Hei Tommy. Lei å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen. Du skal på ingen måte måtte klare deg selv om du har nett fra oss. Problematikken du nevner her er jeg godt kjent med selv og er en problematikk du kan komme borti hos alle internettleverandører og skyldes nesten alltid feilkabling (slik det virker som at dere også kom frem til). Forklaringen kan bli ganske teknisk, men rent praktisk er det veldig enkelt: Fiberboksen skal alltid kobles med kabel til "WAN" på ruteren (denne er alltid markert rød på våre rutere) og ikke til gul LAN-port. Hilsen Samuel i NextGenTel
Veldig viktig for å forstå prosessen hvordan det hele fungerer
Det fungerer, for mange kanaler som er av liten interesse
Dette synes jeg rett og slett var dårlig, etter 5 uker med venting på dato om når montør kan komme og koble oss opp til fibernettverk har vi fortsatt ikke fått noen informasjon. Vi har snakket med kundeservice og forklart at i disse tider (COVID-19) må vi har Internett for at skole og arbeid skal gå rundt, dette kunne de ikke gjøre noe med. Da vi fortsatt ikke har fått informasjon om når vi blir koblet opp ville vi avbryte kontrakten vår med dem. Dette var ikke mulig med mindre du betalte 1500 kr for det. Dette er så sinnssykt uprofesjonelt da vi etter 5 uker ikke har fått noen beskjed om noen ting. Dette gjør meg veldig oppgitt da de vil har betalt 1500 kr for absolutt ingenting. Jeg vil ikke oppfordre folk til å gå inn i avtale med nextgentel, det er veldig uprofesjonelt, tar lang tid og rett og slett ikke bryr seg om sine kunder!
Veldig hyggelig og hjelpsom service, alt kan gjøres med en telefon.
Dere lover å fikse nettet og kommer med nye garantier om når det skal bli gjort i over 2 uker. Aldri mere NextGenTel