NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Nextgentel kjøpte opp fiberleverandøren i borettslaget mitt og tok over kundebehandlingen. Daværende leverandør leverte godt på alle punkter, men NextGentel har ikke vært i nærheten av samme nivå. Jeg opplever nettsiden deres som veldig lite brukervennlig etter dagens standard, og det er fryktelig lang ventetid både på telefon og chat. I tillegg avslutter representanter chatten etter bare noen få minutters inaktivitet, selv om man må vente lenge for å få kontakt. Man må altså regne med å sitte parat ved tastaturet i en time for å få kontakt, og ved flere anledninger er det ingen hjelp å få. Jeg håper jeg slipper å ha mer med dem å gjøre når det nåværende abonnementet mitt utløper i oktober.
Jeg hadde nett i 2 uker nå og den ble borte igår SÅ ringe jeg kundeservice. jeg kommer endelig frem og forteller jeg hva som har skjedd og han sender meg videre med gang til en annen avdeling å det synes jeg er veldig dårlig av dem! DET BETYR AT DE ØNSKER IKKE Å HØRER OG BRUKE TID PÅ KUNDENE SINE! VELDIG DÅRLIG SERVICE RETT OG SLETT!!! Jeg brukte mye tid til å ringe NEXTGENTEL!
Alt greit så lenge utstyret virker (og det gjør det stort sett). Det er imidlertid håpløst lang ventetid for å få tak i kundebehandler, og du risikerer å måtte bli satt over til annen avdeling når du endelig har kommet gjennom. Opplever også tilfeller der feil begått av NextGenTel nesten er umulig å ordne opp. Velger en annen leverandør for tv/bredbånd neste gang.
Dette firmaet må bare inneha norgesrekord i venting på kundeservice, og når du endelig får kontakt er det sjelden de er kompetente til å hjelpe uten å spørre andre eller sette samtalen videre.
NextGenTel yter dårlig service for å få opptaksfunksjon på TV server. Har nå brukt 3 uker å samtale med 8 tekniske medarbeidere for å løse dette. Ingen kan bekrefte når jeg vil få mulighet til å spille inn programmer. Kanskje aldri, må tilbake til Telenor der var det topp.
Elendig nett stabilitet. Og time lang ventetid på kundeservice over tlf. 3 Forskellige stemmer i den automatiske telefon omstilling. Den ene dårligere enn den andre til Engelsk..
Nextgentel sine Intono routere må være noe av det værste. Står den på for lenge klikker den. Etter iherdige forsøk på å komme gjennom til Nextgentel sin kundeservice for å adressere dette problemet har jeg gitt opp. Lengste jeg har vært i telefonkø er 3timer og 51min før så hørte et klikk å ble frakoblet. Ringte så opp på ny men etter 1 time å 45 minutter gikk telefonen tom for strøm. Dette er bare eksempler, har ved flere anledninger prøvd å komme i kontakt med dem men har gitt opp. Har nå kjøpt et godt gammeldags tidsur som slår av og på strømmen på routeren ved midnatt. Dette fungerer helt supert å har ikke hatt problemer siden. Så til det positive Er helt konge å ha internett, bruker det så å si vær dag og er veldig fornøyd med at nextgentel gir meg tilgang til youtube, nettbank og alt musikken jeg kunne ønske via spotify. Routeren er også veldig stilren i ekte skandinavisk design. Den tar liten plass og blinker i takt med internet surfingen som jeg synes er helt rått Stabil linje så lenge jeg husker å restarte routeren daglig (luksus problem) Det negative: Har brukt i overkant av 1500kr i telefon regning på å komme i kontakt med kundeservice. Routeren kan ikke portforwardes Sist men ikke minst et lite tips til andre som har problemer å ikke klarer å komme i kontakt med kundeservice. Ring salgsavdelingen, er liten til ingen ventetid. Så ber du dem sette deg over til support.