⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2024
NextGenTel
3.2
2 200 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 200 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 200 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
982
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 200 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt supert internett med litt egeninnsats

Omtale av  Kenneth

Nextgentel sine Intono routere må være noe av det værste. Står den på for lenge klikker den. Etter iherdige forsøk på å komme gjennom til Nextgentel sin kundeservice for å adressere dette problemet har jeg gitt opp. Lengste jeg har vært i telefonkø er 3timer og 51min før så hørte et klikk å ble frakoblet. Ringte så opp på ny men etter 1 time å 45 minutter gikk telefonen tom for strøm. Dette er bare eksempler, har ved flere anledninger prøvd å komme i kontakt med dem men har gitt opp. Har nå kjøpt et godt gammeldags tidsur som slår av og på strømmen på routeren ved midnatt. Dette fungerer helt supert å har ikke hatt problemer siden. Så til det positive Er helt konge å ha internett, bruker det så å si vær dag og er veldig fornøyd med at nextgentel gir meg tilgang til youtube, nettbank og alt musikken jeg kunne ønske via spotify. Routeren er også veldig stilren i ekte skandinavisk design. Den tar liten plass og blinker i takt med internet surfingen som jeg synes er helt rått Stabil linje så lenge jeg husker å restarte routeren daglig (luksus problem) Det negative: Har brukt i overkant av 1500kr i telefon regning på å komme i kontakt med kundeservice. Routeren kan ikke portforwardes Sist men ikke minst et lite tips til andre som har problemer å ikke klarer å komme i kontakt med kundeservice. Ring salgsavdelingen, er liten til ingen ventetid. Så ber du dem sette deg over til support.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Håpløs lang telefonkø, minst 1 time. I snitt 1,5 time

Omtale av  Michael

Håpløs lang kø i servicetelefon (hvis det kan kalles det). Minst 1 time venting, snitt 1,5 timer. Jeg har måtte betale 889,- ekstra på telefonregningen min pga surr fra NextGenTel. Første regning for tv og internett kr 6000,-.

Kan ikke streame

Omtale av  Arne M

Kan ikke engang streame med det jag har nå. Har 2,41 MBps ned og 2,28 opp - med oing på 41 ms, alt for dårlig. ;(

Verste bredbånd jeg har hatt

Omtale av  Sharihan N

Verste bredbånd jeg har hatt dårlig med Internett, jeg venter på at bindingstiden blir ferdig!!!

Perfekt for deg som ikke bruker nett eller trenger hjelp

Omtale av  Lucas

Funket som forventet i starten. Etter 3 mnd begynte nettet og falle bort, og etter en mannsalder i telefonkø fikk jeg ett tørt ''send inn ruteren så skal du få en ny''. Ble sittende rett under 3 uker uten nett før ny ruter ankom, Denne var betydelig bedre selv om at nett forsvant noen ganger. Når jeg senere skulle flytte og registrere nettet over på eksen så kan det virke som at hele systemet brøt sammen. Dette tok over 4 måneder der begge fikk bekreftet fra ulike konsulenter nærmere 10 ganger både gjennom telefon og epost. Det morsomme i denne prosessen for og flytte ett nett over ble det også opprettet ett nytt abonnement på eksen, og dette kunne tydeligvis ikke fjernes fra systemene manuelt, så der fikk vi beskjed om at angreprettsskjema måtte fylles ut. Totalt har jeg brukt nærmere 6 mnd av min tid med venting og diskusjon, 1600 kroner på ett nett jeg ikke har benyttet meg av, rett over 800 kroner på 4-sifrert nr og 1200 i avslutninggebyr.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skikkelig irriterende

Omtale av  Ronny

Alt funket smertefritt i 4 mnd i strekk, nå har nettet forsvunnet 15 ganger bare på få dager, eneste kundeservice gjør er å skru av å på støyfilter som dreper ned og opplastningshastighet. Nå blir det snart lyse her!

Under en hver kritikk

Omtale av  Rune

Ga opp å ringe kundeservice etter 60min. Kontaktet så kundeservice til bedrift der svarte de umiddelbart, uten å få hjelp. Fortalte så at dem opererte med skyhøy takst på 5sifret tlf. nr. noe som er ulovlig. Der hadde de et tips ring vanlig 8 sifret nr. Noe jeg hadde gjort i 60min. Legger til at kundekontakten var lite samarbeidsvillig.

NextGenTel har 2 200 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR