⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 197 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 197 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 197 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
979
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 197 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig oppfølging og direkte feilinformasjon til meg

Omtale av  Linda R

Lovet å fikse feil, uten at det skjedde. Likevel sendte dere melding to ganger om at feil var rettet. Etter 5 virkedager får jeg tlf kl 18 på fredag med beskjed om at montør kunne komme på mandagen. En hel uke for å få en montør? Melde kunden flere ganger om at alt var i orden?

Svar fra NextGenTel
27.06.2019 12:52

Hei Linda, Vi prøver alltid å hjelpe våre kunder, men det blir vanskelig å svare deg konkret på hva som har skjedd i ditt tilfelle siden jeg ikke kan se kundeforholdet ditt. Vi skal rette opp i feil på linjen din og det har utvilsomt vært intensjonen vår når vi har meldt inn feilen til netteier. Forventet rettetid ved linjeutfall, eller ustabilitet er 3-5 virkedager. Her forstår jeg at det har tatt lengre tid og det beklager jeg. Jeg håper at alt er tilbake til normalen snart og at du ikke er uheldig og opplever feil på linjen igjen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ingen internett

Omtale av  Arne H

Ikke Internett pga tornevær. Sender meg ny rutter 😀

Flytting

Omtale av  Mona L

Veldig bra. Synd jeg flyttet til et område dere ikke dekker Har brukte kun dere i alle år og har bare positive erfaringer

Svar fra NextGenTel
24.06.2019 08:29

Hei Mona. Kjekt å høre at du var fornøyd med oss som leverandør! Ønsker deg lykke til videre med ny leverandør. Jeg håper vi får mulighet til å levere til deg igjen! Med vennlig hilsen Samuel NextGenTel

Håpløst

Omtale av  Dan

Å heve kjøpet før linja i det hele tatt er åpnet og router er sendt til kunde faktureres med 5000,- ? Ran.

Svar fra NextGenTel
21.06.2019 15:39

Hei Dan, Dersom du angrer bestillingen kan du ta kontakt med oss eller selger direkte for å kansellere bestillingen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. For et fiberabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Elendig

Omtale av  Terje Ø

Holder ikke det dere lover. Elendig kundebehandling. Har bedt om hjelp mange ganger, og blitt lovet hjelp... Så sender dere en ny ruter og sier at det vil løse problemet. Bare tullball.

Svar fra NextGenTel
21.06.2019 13:46

Hei Terje Vi prøver alltid å hjelpe våre kunder, men det blir vanskelig å svare deg konkret på hva som har skjedd i ditt tilfelle siden jeg ikke kan se kundeforholdet ditt. Hvis det er en feil med internettet ditt, kan det være mange forskjellige årsaker og ikke alltid lett å vite hvor feilen kan ligge. Hvis kundebehandler mener etter et feilsøk at feilen ligger på ruteren, vil vi selvfølgelig prøve å bytte den for å se om det er løsningen. I noen tilfeller, kan feilen være flere steder og vi må feilsøker videre. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lynnedslag

Omtale av  Sissel H. Ø

Fikk utrolig god hjelp. Krysser fingrene for at alt blir i orden.

Svar fra NextGenTel
20.06.2019 12:36

Hei Sissel Takk for din tilbakemelding, kjekt å høre at du er fornøyd med hjelpen du fikk. Når du mister internett ved lynnedslag, er det som oftest ruteren som er ødelagt. Det er viktig at du bytter ut alle de gamle kablene med de nye siden det kan være skader på kablene også. Noen ganger kan det også ha skjedd skade på selve uttaket ved lyn, slik at dersom du fortsatt ikke får internettet tilbake med ny ruter, ber vi deg kontakte oss snarest slik at vi kan hjelpe deg videre. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Ustabilt og lover nett uten at det blir levert

Omtale av  Tommy H

Internett borte stadig vekk, uten at det blir bragt iorden. Snakker med kundeservice og de lover og lover. Jeg er avhengig av nett og dette holder ikke før meg. En annen ting: Er det riktig at man betaler for en tjeneste man ikke får?

Svar fra NextGenTel
20.06.2019 09:40

Hei Tommy Det skal ikke være slik at internettet forsvinner hele tiden, men det blir vanskelig for meg å si nøyaktig hva som må gjøres i ditt tilfelle siden jeg ikke kan finne kundeforholdet ditt. Det er heller ikke alltid like lett å vite hvor problemet ligger - Wifi, linjen, kapasiteten eller ruteren. Vi ønsker alltid å rette opp i feilen og håper du tar kontakt når du har mulighet slik at vi kan gjøre vårt beste for å løse problemet ditt. Du skal selvfølgelig ikke betale for en tjeneste du ikke får, vi gir deg refusjon fra feilen er meldt inn til den er rettet. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

NextGenTel har 2 197 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR