NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt 2 kundeforhold hos NGT, først bredbånd, så fiber. Nå har de monopol på fiber i gata mi. Det er så og si umulig å få tak i, tvinger deg til å leie en udugelig router. Forrige gang jeg forsøkte å få tak i dem tok det 14 dager for å få noe respons bortsett ifra salg, der får du svar på minuttet. Men de på salg kan ikke hjelpe deg med router som ikke fungerer. Er på tredje routeren nå som fortsatt ikke leverer det jeg betaler for. Synd at det er lov å ha monopol på fiber i norge. Når 5g kommer er det mobilt bredbånd som blir installert her og da kan NGT få komme å grave opp den udugelige morsekabelen som er på eiendommen min.
bestilte fiberbredbånd fra nextgentel og tenkte det var verdt å prøve siden jeg skulle flytte i ny leilighet. jeg bestilte på nettsiden den beste og billigste og når vi først fikk satt opp ruteren så ble det problemer og vi prøvde å ringe inn og måtte vente i 2TIMER før de svarte. derette fortalte vi hva problemene var og vi gjorde tester. deretter sa de at det skulle funke men det gjorde det ikke det ble verre med at vi mistet nettet helt og fikk meldt inn saken. Problemet her at dette skjedde ikke bare 1 gang men faen meg 3 ganger. og den ene gangen sa de at de skulle sende en montør til å komme å se på fiberledningen utenfor huset og jeg spurte dem om den mannen skulle inn i leiligheten og de sa nei... men så når jeg lå og sov tidlig på morgningen begynte det å ringe på døra og jeg skjønte ingenting men så var det han montøren som skulle ser på fiberledningen utenfor huset men så sa han at han skulle inn i leiligheten og da fikk vi noen uker senere en regning på over 3000kr fordi han skulle inn i leiligheten og jobbe og vi hadde ikke fått noe forvasel om det. deretter sa jeg i fra strengt om at detter går ikke an å være så uprofesjonelt selskap. og fikk en kredittnota. men alt i alt ikke et bra selskap og iternettet suger ræva.
Har ikke fått koplet opp nettet som avtalt. Det er ingen respons, og tiden går. 7-8 telefonsamtaler har ikke hjulpet. Fortsatt sitter vi uten nett, og har brukt flere timer på venting på service/leveranseavdelingen å svare. Ringer du derimot en selger, svarer de straks. Ser ut som om selskapet trenger hjelp.
Vel jeg betaler for 100/100 linje, men under forrige hastighets test ble den målt til ca 13,8/19,3. Nettet er også ustabilt har opprettet mange saker denne mnd, men få liten eller ingen tilbakemeldinger. Dette er ikke bra i det hele tatt og veldig irriterende, føler jeg har kjøpt litt katta i sekken, men nå er det sagt opp heldigvis, kommer nok aldri til å bruke dem igjen. Hilsen frustrert kunde,.
Dårlig service, setter opp prisen på ett allerede dårlig produkt, økt pris med 200 kr .
Våknet 1.3.2021 uten internett. Viste seg at NextGenTel har slått av tjenesten fordi Telenor ikke lenger skal vedlikeholde kobbernettet/telefonnettet her vi bor. Ser av kundeloggen på "min side" at de forsøkte å ringe 5.2.2021 (tre uker siden) og har lagt inn melding i loggen uten videre oppfølging. Ikke brev/ikke SMS/ikke melding på telefonsvareren. Ekstremt dårlig kundehåndtering at selskapet ikke gjør mer for å varle kunden og at de mener de ensidig kan avslutte kundeforholdet uten varsel. Har du muligheten velg en annen leverandør som er opptatt av kundehåndtering.
Dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Bruker nesten 14 dager på å besvare mail, besvarer ikke mine spørsmål. Drøyer oppsigelsetid grunnet treg besvarelse. Dobbelfakturerer uten samtykke. TV dekoderen er bare å styre unna, fungerer ikke etter sin hensikt. Useriøst selskap!