Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 153 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 153 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
36%
Dårlig
36% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 153 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
449
323
221
190
970
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 153 verifiserte omtaler på Bytt.no

Styr unna. Helt elendig!

Omtale av  Steinar

Styr unna Nextgentel. De leverer utstyr som er elendig og som ikke møter krav gitt i regelverket. Utstyret tåler ikke strømbrudd/ytre påvirkninger det skal tåle i henhold til regelverk. Utstyr må rekonfigureres etter strømbrudd. Dette er ikke nødvendig for utstyr levert fra andre leverandører. Lite robust løsning og dårlig kundeservice med lite teknisk innsikt.

Svar fra NextGenTel
30.01.2024 14:20

Hei, Steinar Takk for at du legger igjen til tilbakemelding om oss her på Bytt.no! Din opplevelse er viktig for oss på veien for å forbedre oss. Så kjipt at opplevelsen du hadde som kunde var dårlig kundeservice og lite robust løsning. Det er jo langt fra godt nok fra vår side! Jeg kan ikke se hvilket utstyr du hadde som kunde hos oss og kan bare svare på generelt grunnlag. NextGenTel har det siste året hatt ekstra fokus på å levere utstyr fra leverandører med høy kvalitet, som f.eks TP-Link og Nokia. Utstyrsleverandørene vi samarbeider med holder høy standard og følger krav. Det er også verdt å nevne at det er valgfritt å bruke eget utstyr som NextGenTel kunde, hvis det er ønskelig med annet WiFi-utstyr. I og med at vi har fokusert mye på utstyr siste tiden så er det ekstra kjedelig å høre at dette er en av grunnene til at din opplevelse ikke har vært god, og det betyr jo at vi må bli enda bedre på å kommunisere hvordan utstyret fungerer. Når det kommer til ytre faktorer som strømbrudd, så kan det i noen tilfeller være nødvendig med omstart av bredbåndsutstyret for å komme på nett igjen, men det skal ikke være behov for fabrikk-resett. Dette er ikke leverandøravhengig. Jeg ser du har oppgitt at du har byttet leverandør, så vi får dessverre ikke hjulpet deg videre i denne sammenheng. Men hvis du skulle ombestemme deg en gang, så er du hjertelig velkommen tilbake som kunde hos NextGenTel 💚 Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Veldig bra

Omtale av  Malak

Veldig bra rask og billig fornøyd med nett svarer fort

Svar fra NextGenTel
29.01.2024 12:31

Hei, Malak Tusen takk for at du legger igjen din omtale om oss her på Bytt.no, din tilbakemelding betyr mye for oss! Det er veldig kjekt å høre at du syns at internettet er veldig bra og billig, akkurat sånn skal det være 😀 Vi jobber alltid for å gi deg en god deal på internett! Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel

Bredbånd tilpasset vårt behov👍

Omtale av  Tom

Byttet leverandør fra Telenor til NextGenTel pga rimeligere å bedre tilpasset bredbånd for vårt behov.

Svar fra NextGenTel
29.01.2024 12:27

Hei, Tom Tusen takk for at du velger Norges prispresser på bredbånd! Vi er svært glad for å høre at du har fått bredbånd som er tilpasset ditt behov - hvorfor betale for mer internett enn man har brukt for? Tusen takk for at du legger igjen din omtale om oss her på Bytt.no, det betyr mye for oss 😊 Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel

Hopper stadig ut

Omtale av  Maylin

Slutter plutselig å funke, var mye kluss første dagen. Og det syns jer det er enda.

Svar fra NextGenTel
29.01.2024 12:42

Hei, Maylin Tusen takk for at du legger igjen din tilbakemelding om oss her på Bytt.no! Så kjipt at du opplever ustabilitet på fiberen vi leverer til deg, det vil vi gjerne få sett på og fikset så snart som mulig. Håper du tar deg tid til å kontakte oss, våre dyktige konsulenter er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 eller Chat på MinSide. Vi takker for at du velger internett fra NextGenTel. Ønsker deg en riktig fin dag! Jenny NextGenTel

Bra, men litt starttrøbbel

Omtale av  Aino L

Nettet fungerer fint, men har hatt noe problemer med oppkobling av enheter til Deco x55.

Svar fra NextGenTel
29.01.2024 12:23

Hei, Aino Tusen takk for at du skriver din omtale om oss her på Bytt.no, det setter vi pris på! Kjekt å høre at nettet fungerer fint! Hvis du fortsatt opplever problemer med at enheter ikke får koblet seg opp til WiFi-utstyret, håper vi at du tar kontakt med oss sånn at en dyktig medarbeider hos oss kan hjelpe til med akkurat dette, du når oss på telefon 987 07 979. Ønsker deg en strålende dag Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lack of choice

Omtale av  Rob

I have had multiple problems with Internet at my house and decided to go back to NextGenTel, based purely on price. I initially had many problems with misinformed advice from their customer service but eventually got connected after 10 days. The internet is ok but at times is half the speed I am paying for, I will continue to monitor this over the coming weeks.

Svar fra NextGenTel
22.01.2024 14:22

Happy Monday, Rob! First of all, thanks for coming "home" to NextGenTel, and also for letting us know about your experience so far. Im sad to hear about the mis-communication and the speed-issues you are experiencing. Regarding the speed i will advice you to connect your unit directly to the router with an ethernet-cable and measure the speed. Its a known fact that WiFi-signal may suffer from interference from other devices or due to other "external" factors such as distance between the equpiment and units, wall materials, etc. If you find that you meassure full speed when connected trough ethernet-cable, but not when connected to WiFi i will advice you to have a look at our FAQ-pages (You can find them here: https://hjelp.nextgentel.no/). Here you´ll find different articles and guides with advice on how to move forward when testing/fixing speed-issues. If you still experience issues regarding the speed you are more than welcome to contact us at +47 987 07 979, every week day. I hope this was helpful. Have a good week! Best regards Christian NextGenTel

Litt tregt

Omtale av  Alf

Litt av og på, litt tregt. Så vi vurderer å bytte til noe annet

Svar fra NextGenTel
22.01.2024 14:04

Hei Alf, Takk for at du har valgt å bli kunde hos NextGenTel. Samtidig er det kjedelig å høre at du ikke har en helt optimal opplevelse av nettet, og at du vurderer å bytte til annen leverandør. Nå er det sånn at jeg ikke har detaljene knyttet til hva som er levert til deg i dette spesifikke tilfellet, men på generelt grunnlag så kan det være flere årsaker til at du opplever ustabilitet hos deg. De vanligste årsakene er allikevel knyttet til WiFi/router-utstyr, dekningen inne i boligen eller hastigheten du har valgt. For å sikre at du får så konkret og riktig hjelp som mulig anbefaler jeg deg at du kontakter vårt kundesenter, hvor våre erfarne og svært dyktige konsulenter er klare til å hjelpe deg, på telefon 987 07 979. Jeg håper du tar oppfordringen, og at det løser seg for deg, slik at du også opplever at stabiliteten og kvaliteten på bredbåndet står til forventningene. Ønsker deg en flott uke videre! Mvh Christian NextGenTel

NextGenTel har 2 153 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR