⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 196 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ustabilt og lite service

Omtale av  Rune

Hastigheten på 60/60 linja er nede i 5/20 i arbeidstiden. Feiler helt av og til på kvelden Kort åpningstid på kundeservice. Umulige åfå tak i utenom kontortid. Styr unna

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Don't choose nextgen

Omtale av  Richard J

You would get better broadband signal on the moon awful broadband don't subscribe

Har ikke fått det vi har betalt for

Omtale av  Kathrine

Har ikke fått det vi har betalt for. Service montøren klarte heller ikke å gjøre jobben sin ordentlig.

Holder tilbake informasjon om pris og leverer dårlig

Omtale av  Daniel

NextGenTel sin markedsføring og luring av kunder ved å utelate viktig informasjon om priser burde ansees som svindel. De gir kunden inntrykk av at det er billig, velfungerende og at kundeservice er bra. Alt dette er helt feil. Jeg bestilte bredbånd til mitt nye hjem ettersom fiber installasjon fra nextgentel hadde en ventetid på 12 uker. Jeg ble lovet 40 linje, men fikk 20. Jeg ble lovet at abonnementet skulle overføres når fiberinstallasjonen så skulle komme, uten å endre på noe som helst i abonnementet. 20Mb/s ned og 1Mb/s opp, ganske ubrukelig for 643 per måned. 493 per måned var det de lovet på telefon, men de glemte å nevne linjeleie på 150 per måned og at man måtte leie ruter. I tillegg til dette har de full kontroll på ruter i huset. Wifi fungerte ikke så jeg måtte ringe inn og komme gjennom telefonkø-barrieren de har. Da skulle de bare endre på en innstilling, og det fungerte. Hvis dere først skal ha full kontroll over brukerens modem så burde dere ha innstillingene riktig. Dere burde egentlig ikke ha kontroll over modemet i utgangspunktet. Jeg lot mangelen på hastighet og andre feil være siden fiber skulle komme etter hvert. To montører kom, og etter en halvtimes inspeksjon konkluderte de med at det var manglende dokumentasjon fra forrige befaring og at de ikke kunne utføre installasjonen. Hvor lang tid ville dette ta? De kunne ikke svare annet enn at det ville ta uker. Etter feil-faktureringer, forsinket installasjon og ingen garanti på tidsramme ville jeg avbryte installasjonen av fiber. Da blir jeg kontaktet noen uker etterpå og får to alternativer. Enten betaler jeg 4990 kroner i avbestillingsgebyr, som aldri hadde blitt nevnt. Eller så installerer de fiber for 2000 kroner og fornyer bindingstiden med 12 måneder, til tross for hva som ble lovet. Disse løftene ble selvsagt gjort på telefon. Jeg var naiv og trodde på dette. Jeg ba om å få skriftlig informasjon under telefonsamtalen da jeg bestilte, noe de skulle sende. Men jeg var så uheldig å takke ja til abonnementet før de hadde sendt dette. Som dere sikkert skjønner ble aldri denne informasjonen sendt i ettertid. Nå sitter jeg igjen med en følelse av å ha blitt svindlet. Ikke har jeg fått det jeg har blitt lovet, det jeg har fått hittil er mangelfullt og prisene er over styr. De er heller ikke føyelig på noen som helst måte for å kompensere for egne feil.

Dårligste kundeforhold noensinne

Omtale av  Martin

Har utover høsten opplevd en lang rekke med fakturafeil og feil med nettverk. Dette har resultert i mye tapt tid på eposter og lange telefonkøer. Det hele toppet seg da en halvsliten mann fra kundeservice la på telefonsamtalen etter hva jeg oppfattet som mangel på å ville ordne opp i kundeforholdet. Hold dere unna dette selskapet!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice og stabilitet

Omtale av  Cathrine

Dette er et selskap man definitivt bør styre unna. I julen går nettet i svart. Ingen informasjon, nesten umulig å komme igjennom på kundeservice og informasjonen som etterhvert legges ut på selskapes nettside lover nett tilbake i løpet av kl.20. Dette stemmer ikke. To døgn etter at vi mistet internett er det fortsatt ikke fikset. Ingen ny informsjon. Helt håpløst dårlig

Tv og nett er overbelastet og har for dårlig kvalitet og løsninger

Omtale av  Per C

For mange koblet opp på samme linje. Tv dekoderen stopper opp og hakker i meny som er mer og mer brukerfientlig. Returen til forrige virker ikke mer, kan ikke lese tekst og stå i annet program mer, stopper i meny og gjør leting etter film langtekkelig. Får ikke spilt av enkelte filmer eller at filmen tar pauser. Nettet så tregt i perioder at jobb er omtrent umulig. Noen av de på brukerstøtte er kjempeflink, utrolig hyggelige og veldig hjelpsomme og løsningsorienterte. Produktet ikke så bra. Desverre eneste reelle tilbud her i Asker. Hadde telenors nett i tillegg før og da var ting bedre mhp nett og total belastning. Føles som om vi bor i utkanten av landet, noe vi kanskje gjør i Asker?

NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR