NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Håpløs lang kø i servicetelefon (hvis det kan kalles det). Minst 1 time venting, snitt 1,5 timer. Jeg har måtte betale 889,- ekstra på telefonregningen min pga surr fra NextGenTel. Første regning for tv og internett kr 6000,-.
Kan ikke engang streame med det jag har nå. Har 2,41 MBps ned og 2,28 opp - med oing på 41 ms, alt for dårlig. ;(
Verste bredbånd jeg har hatt dårlig med Internett, jeg venter på at bindingstiden blir ferdig!!!
Funket som forventet i starten. Etter 3 mnd begynte nettet og falle bort, og etter en mannsalder i telefonkø fikk jeg ett tørt ''send inn ruteren så skal du få en ny''. Ble sittende rett under 3 uker uten nett før ny ruter ankom, Denne var betydelig bedre selv om at nett forsvant noen ganger. Når jeg senere skulle flytte og registrere nettet over på eksen så kan det virke som at hele systemet brøt sammen. Dette tok over 4 måneder der begge fikk bekreftet fra ulike konsulenter nærmere 10 ganger både gjennom telefon og epost. Det morsomme i denne prosessen for og flytte ett nett over ble det også opprettet ett nytt abonnement på eksen, og dette kunne tydeligvis ikke fjernes fra systemene manuelt, så der fikk vi beskjed om at angreprettsskjema måtte fylles ut. Totalt har jeg brukt nærmere 6 mnd av min tid med venting og diskusjon, 1600 kroner på ett nett jeg ikke har benyttet meg av, rett over 800 kroner på 4-sifrert nr og 1200 i avslutninggebyr.
Alt funket smertefritt i 4 mnd i strekk, nå har nettet forsvunnet 15 ganger bare på få dager, eneste kundeservice gjør er å skru av å på støyfilter som dreper ned og opplastningshastighet. Nå blir det snart lyse her!
Ga opp å ringe kundeservice etter 60min. Kontaktet så kundeservice til bedrift der svarte de umiddelbart, uten å få hjelp. Fortalte så at dem opererte med skyhøy takst på 5sifret tlf. nr. noe som er ulovlig. Der hadde de et tips ring vanlig 8 sifret nr. Noe jeg hadde gjort i 60min. Legger til at kundekontakten var lite samarbeidsvillig.
Både bredbånd og tv-signaler forsvinner til stadighet og pga ekstremt dårlig kundeservice må man sette av ca en uke til telefonkø og feilsjekk. Velg annen leverandør om mulig.