NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Funket som forventet i starten. Etter 3 mnd begynte nettet og falle bort, og etter en mannsalder i telefonkø fikk jeg ett tørt ''send inn ruteren så skal du få en ny''. Ble sittende rett under 3 uker uten nett før ny ruter ankom, Denne var betydelig bedre selv om at nett forsvant noen ganger. Når jeg senere skulle flytte og registrere nettet over på eksen så kan det virke som at hele systemet brøt sammen. Dette tok over 4 måneder der begge fikk bekreftet fra ulike konsulenter nærmere 10 ganger både gjennom telefon og epost. Det morsomme i denne prosessen for og flytte ett nett over ble det også opprettet ett nytt abonnement på eksen, og dette kunne tydeligvis ikke fjernes fra systemene manuelt, så der fikk vi beskjed om at angreprettsskjema måtte fylles ut. Totalt har jeg brukt nærmere 6 mnd av min tid med venting og diskusjon, 1600 kroner på ett nett jeg ikke har benyttet meg av, rett over 800 kroner på 4-sifrert nr og 1200 i avslutninggebyr.
Alt funket smertefritt i 4 mnd i strekk, nå har nettet forsvunnet 15 ganger bare på få dager, eneste kundeservice gjør er å skru av å på støyfilter som dreper ned og opplastningshastighet. Nå blir det snart lyse her!
Ga opp å ringe kundeservice etter 60min. Kontaktet så kundeservice til bedrift der svarte de umiddelbart, uten å få hjelp. Fortalte så at dem opererte med skyhøy takst på 5sifret tlf. nr. noe som er ulovlig. Der hadde de et tips ring vanlig 8 sifret nr. Noe jeg hadde gjort i 60min. Legger til at kundekontakten var lite samarbeidsvillig.
Både bredbånd og tv-signaler forsvinner til stadighet og pga ekstremt dårlig kundeservice må man sette av ca en uke til telefonkø og feilsjekk. Velg annen leverandør om mulig.
Etter lynnedslag bestilte jeg en ny ruter, den blir lovet i løpet av 3 virkedager. Etter en uke har den fortsatt ikke kommet. Så ringte jeg igjen og blir lovet, " vi sende en ruter ut til deg med en gang " men, det kommer ingen ruter! Også ringte jeg igjen og igjen, og hver gang blir det lovet at de sende ut en ny ruter til meg. Etter 2 uker har jeg sagt abonnementene mitt. Neste dag ringte NexGenTel og sa " vi vil beholde deg som kunde du få 3 måneden gratis bredbånd og en bedre pris og selvfølgelig skal jeg ordne det at du få en ny ruter i Express med en gang " men det kommer ingenting, så ringte jeg igjen og har pratet med en snill saksbehandler "Igjen ", så har jeg fått en sporings nr. som ikke eksisterer. Og ringte til de igjen nå etter 3 uker og 6 dager har vi fått en ny ruter!!! Og en fakturer til neste måned???? Nexgentel " 3 måneden gratis bredbånd "???? Helt håpløst luringer.
Om du har problem med nettet eller en ann tjeneste tar de aldri telefon. Venta i over en og halv time og ingen tok mobilen så til slutt gikk min tom for strøm. Men om du ringer for å bli kunde tar mindre enn 2 minutter for å få snakke med en av de. Dårlig service. Er kun snille om du bestiller noe nytt, men ikke hjelpsomme i det hele tatt når du har et problem!
Har vært uten nett i 11 dager nå, ble lovet å få det opp etter 5 også ble det lagt på 6 nye dager og nå må jeg minst vente 1 uke til.