NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Alle har rett til angreretten. Å si at "det tar ca 1 måned å få bredbånd, men dersom du vil fraskrive din rett, kan du få det ila 2uker." Er nesten ulovlig og er juks. 1) det er løgn at det tar 1 måned å sette opp fordi i samme pust du sier at det kan gjøres ila 2uker, og 2) alle har rett til å angre kjøp i 2 uker. Å lurere folk til å fraskrive det fordi de er avhengig av internett og ikke kan vente en måned er ren lureri. Skam på dere! Er deres tjeneste såpass dårlig at dere må få folk til å fraskrive angretten for å få til salg? Anbefale at dere levere bredbånd ila 2 uker, la folk behold angreretten, og bare konkurrere på at dere har bedre, og raskere installasjon av bredbånd. Slutt å prøve å ta angreretten fra folk!
Hei Patience. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i salgsøyeblikk og i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Vanlig leveringstid på bredbånd over DSL er 2-4 uker og i perioder med stor pågang hos montørselskapet i ditt område, eller lav kapasitet kan leveringstiden ta opptil 6 uker. Leveringstiden begynner fra angreretten har utløpt og om ønskelig kan du si fra deg angreretten for å fremskynde installasjonsprosessen. Vi kan ikke garantere en eksakt leveringstid fra bestillingstidspunkt, men vi kan garantere at installasjonen blir fremskutt 2 uker dersom du frasier deg angreretten. Vi holder igjen bestillingen i 2 uker da det er betydelige kostnader knyttet til å reservere og koble opp linjen. Det er viktig å skille mellom en angrerett for en vare som kan returneres og angrerett Forbrukerrådet skriver følgende om angrerett for bredbåndsleverandører: "Du har angrerett hvis avtalen er inngått via telefon, internett eller dørsalg. Angreretten gjelder i 14 dager fra dagen etter at du inngikk avtalen og du har mottatt all informasjon om tjenesten, inkludert angreskjema. Du kan avtale at tjenesten skal leveres før det er gått 14 dager. Dersom du likevel ønsker å angre innen fristen, kan leverandøren fakturere deg for de utgiftene de har hatt til da." (https://www.forbrukerradet.no/forside/digitalt/bredband/) Dersom du frasier deg angreretten, men likevel kansellerer bestillingen vil det faktureres et avbestillingsgebyr tilsvarende de kostnadene vi har hatt for å opprette kundeforholdet og reservere linjen. Vi skulle gjerne levert alle fiber- og DSL-abonnement innen to uker, men dette lar seg i flere tilfeller dessverre ikke gjøre. Både leveringstiden vår og praksisen vedrørende angrerett er bransjestandard for internettleverandører og naturligvis i henhold til norsk lov. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Trist at det er slik, det er ikke morro å betale for en vare som ikke leveres som den skal. Kundeservice er veldig hyggelig og de gjør nok alt de kan, men nettet blir ikke bedre av den grunn.
Hei Iris Det er ikke bra å høre. Internett skal være stabilt, men her må vi prøve å finne ut hvor feilen kan være. Siden du allerede har vært i kontakt med oss og vi har prøvd å hjelpe, mistenker jeg det kan være et trådløst problem siden disse feilene er vanskelig å løse siden det kan være så mange ulike faktorer som spiller inn som er utenfor vår kontroll. Anbefaler deg å teste på flere enheter om samme feil oppstår flere steder. For å være på den sikre siden, sjekk også om det virker stabilt på kabel slik at vi er sikker på om det er et trådløst problem eller ikke. Vi håper du tar kontakt med oss igjen slik at vi kan feilsøke problemet sammen med deg videre slik at vi kommer til en løsning. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Elendig service, høy pris, glad for å avslutte abonnementet. Har byttet leverandør, heldigvis.
Hei Trine. Leit å høre at vi ikke klarte å møte ditt behov. Jeg håper du blir fornøyd med en ny leverandør og gir oss en ny sjanse ved en senere anledning. Ønsker deg en flott sommer. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Jeg kan absolutt anbefale NextGenTel som Internett leverandør
Hei Viggo Tusen takk for din fine tilbakemelding. Håper du får en fin sommer. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Dumt å ikke undersøke detaljene godt nok! Ta deg god tid å sette deg i avtalen.
Hei Hassan Det er alltid lurt å lese igjennom hele avtalen før du signerer for å unngå misforståelser. Vi anbefaler alle våre kunder å lese igjennom hele avtalen, dette gjelder også om du bestiller andre type tjenester og produkter. Håper du tar kontakt om det skulle være noe du lurer på eller trenger hjelp med. Ønsker deg en fin sommer. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Kundeservice nekter å hjelpe til, vil ikke løse problemer, men kun gjøre det vanskelig for kunden sånn at de kan lure til seg litt penger utenfor lovens grenser. Lurer med at angreretten ikke kan brukes, selv om det i Loven står tydelig at de ikke kan gjøre dette. Forklarer Loven og de er ikke «enig». Hold deg unna.
Hei Christoffer Vi følger så klart norsk lov. Loven skiller mellom vare og tjeneste. En vare kan returneres og angreretten gjelder derfor 14 dager fra den er mottatt, såfremt kjøpet er gjort ved fjernsalg. En tjeneste kan ikke returneres og angreretten gjelder derfor 14 dager fra mottatt angrerettskjema. For et bredbåndsabonnement har vi de største kostnadene før linjen er koblet over til oss. Vi betaler en engangssum for å reservere og overta linjen og vi har ikke selv en "angrerett" videre mot netteier. Kostnadene ved en kansellering etter angreretten har gått ut faller på oss og viderefaktureres til kunde. Abonnementet vi leverer skal være i henhold til avtalen du inngikk og hastigheten skal være slik som avtalt. Dersom du mener abonnementet ikke er i henhold til ordrebekreftelsen og våre vilkår kan du gjerne ta kontakt så kan vi hjelpe deg videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Av og til gjør Nextgentel et eller annet på kveldstid slik nettet faller ut en stund. Dette bør gjøres senere på natta, det er veldig irriterende å miste nettet mens man holder på med noe i nettbanken :(
Hei Jon. Godt å høre at du syns det fungerer bra, men her høres det ut som det er rom for enda litt bedring. Oppdateringer på ruteren skal kjøres på nattestid når det ikke har gått trafikk over lengre tid. Send oss gjerne en e-post til [email protected] hvor du forklarer nærmere så skal vi se på saken. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel