NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Knotete å komme igang, først fikk jeg ruter og tv boks rett før pinse men IKKE hentekoder så de ble liggende til over pinse, så ser jeg tv er fakturert før de engang har SENDT tv boksen, rikstv kobler ikke at tv kan virke bedre MED internett aktivt. Så da alt skulle være koblet opp får jeg null livstegn og hele dagen ikke svar fra support. Hele natten uten nett, neste dag finner de ut at heimgard mesh ruter er steindød og må byttes 3 dager etter får jeg ny ruter som virker. Utrolig mye knot med registrering og verifisering for alle ledd , minside og, spesielt reg tv boks, innen du finner første program har du kastet opp og orker ikke tenke på tv engang, bare marerittet for å programmere alt inn manuelt og verifisere igjen og igjen og feilmeldinger som ingen vil hjelpe med. Omtrent umulig å komme i kontakt med noen form for support. Og alt må foregå med sms til telefon. superfestlig får de som får nytt nummer og må gjennom samme mareritt for å få nytt tlf nr registrert istedetfor ett simpelt login / passord. På ngt sine sider finner jeg ut de har sendt FEIL passord for ruter login. Og alle henvendelser blir man sittende i beste fall hele dagen i tlf og høre på at man kan løse ALT selv på min side. Spesielt givende å høre på når 80% av henvendelsene gjelder at man ikke kommer inn på min side og dermed ikke kan sende melding om feilen. Burde ikke ta mange dager uten hjelp for å komme igang. Telenor var langt lettere , da plugget man boksene inn og var på nett og dessuten kunne forholde seg til ett firma for tv og internett. Selve nettet later til å være ok men kundesupport er bortimot umulig å finne spor av.
Tregt nett, umulig support, leverer ikke etter avtale. Virkelig en utfordring å få kontakt med support - livet er for kort !!!
Etter ca 2 mnd med nextgentel begynte problemene med nettet( jeg har til og med fiber) Å strømme filmer ble helt umulig. Det var som å sitte med en gammel Commodore å vente på signal.Ringte dem flere ganger ( ventetid ca 1 time) fikk beskjed om å gjøre diverse ting, men ingenting nytter. Orker ikke å slå på hverken tv eller pc, blir bare deprimert. Spørsmålet nå er, hvordan avslutte abonnementet? Jeg får jo ikke den varen jeg betaler for.
Byttet fra Telenor til NextGenTel i mai i år. fungerer helt greit på linje med Telenor, men det var bedre service hos Telenor når det gjaldt montering og igangsetting av bredbånd. De var tilstede i hjemmet og monterte og forklarte div finurlige saker....NextGenTel var ikke her i hjemmet og bidro med sin kompetanse, dette måtte jeg klare selv....der er forskjellen på disse 2 leverandørene. I tillegg skulle alt utstyr være på plass hos meg i god tid før utgangen Mai....niks ,fikk siste pakken 2 Juni. Vi får se om NextGenTel løfter servicen utover vårt samarbeid.....
Helt greit, som forventet. Merker ingen forskjell, men billigere enn forrige leverandør.
Har enda ikke klart å koble routeren til. Har ikke tid til å sitte å ringe dere på dagtid. Vet ik hva jeg skal gjøre..
Lang ventetid på og vente på svar i telefonen hos dere.