NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har slitt med dårlig signal i hele nabolaget mitt 5 min utenfor Trondheim, vi godtok adsl+ med 12mbit inn til huset (dette er fordelt på 3 leiligheter) men ustabiliteten har vært noe for seg selv, og nå har vi visst fått brudd på Dsl linjen, og siden denne tydeligvis er inne i veggen (noe vi ikke visste om) får vi gebyr på 2000kr Snakket med kundebehandler som sa han ikke kunne se om flere sleit med brudd, og giddet ikke å sjekke Nå venter vi bare på fiber utgraving heldigvis et annet selskap, anbefaler ikke dette selskapet da de heller ikke har giddet å se på løsninger for nabolaget
Jeg har hatt NextGenTel i to år, og har stort sett bare dårlige erfaringer med dem. Jeg har vært i kontakt med kundesenteret deres 20+ ganger i løpet av disse to årene (dette er ikke en gang overdrevet). Det første de gjør er å tvinge på deg en dårlig ruter du ikke trenger. Denne må du betale månedlig leie for, og du kan ikke velge ikke å bruke den eller returnere den mens abonnementet ditt pågår. Jeg har personlig ringt og informert om at jeg ikke trengte denne, men den tvinges på deg som en del av abonnementet. Etter et halvt års tid kontaktet jeg dem angående oppgradering til en pakke med bedre hastighet. Dette skulle være i orden, men førte til at de kun oppgraderte prisen min og ikke hastigheten min. Da jeg oppdaget dette etter en måneds tid måtte jeg ringe 4-5 forskjellige ganger og prøve å informere dem om hva som hadde skjedd for å få kompensasjon for det som var feil. Når du ringer NextGenTel kan du forvente minst 4-5 timer ventetid på en vanlig hverdag. Den samme automatiske responsen kommer hver eneste gang: "Vi har for tiden stor pågang, vennligst vent" helt uavhengig av når på døgnet eller hvilken dag du ringer dem. Dersom du ønsker at de skal ringe deg tilbake må du først sitte gjennom 5-10 minutter med musikk og automatisert tale før du plutselig får promptet at de kan ringe deg tilbake igjen. I tillegg til dette har det flere ganger vært dårlig hastighet, fakturakrøll, og annet. Jeg vil påstå at NextGenTel har Norges desidert dårligste kundeservice og totalprodukt uavhengig av selskap og bransje.
Skulle ønske jeg hadde lest omtaler før jeg prøvde. Et av de svakeste internettene jeg har vært innom på 20 år. Brukte flere titallstimer på å legge fram bevis på at de ikke leverte i nærheten av det jeg betalte for. Jeg burde ikke ha vært snill og løsningsorientert, men heller benyttet meg av angreretten innen 14 dager med en gang ting ikke virket.
Har hatt fiber i mange år nå. Den "originale" ruteren "havarerte, fikk ny raskt. Kablen ble gravet over i forbindelse med veiarbeide. Dette ble rettet iløpet av få timer. Inger erfaring med kundeservice, har ikke hatt behov for kontakt. Alt i alt svært fornøyd.
Tusen takk for strålende tilbakemelding! :)
Sier kapasiteten skal holde 3 personer inkludert diverse gaming. Nettet er utrolig tregt og fungerer nesten kun i samme rom som ruteren. Faller ut av nettet hvis jeg ser Netflix eller Viaplay, tar lang tid å bare refreshe Instagram. Føler meg lurt, og husker aldri at konsulenten som ringte meg nevnte bindingstid.
Nettet faller ut ofte, det er dårlig dekning, hakker iblant, leverer ikke hastigheten det skal.
Datter tok over mitt abonnement i november, men blir forsatt bombardert med mail og regninger og beskjed om å sende utstyr i retur, har ringt om dette jevnt og trutt, de er flinke til å beklage, men ingen ting skjer, de håper vel noen fakturaer blir betalt ved en feiltagelse, Hører med til historien at dattera også har fått masse trøbbel, kommer aldri til å verken bruke de eller anbefale de til noen.