⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 196 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no

Helt forferdelig dårlig service

Omtale av  William T

Det har gått 5 uker siden jeg la bestilling på bredbånd. Jeg signerte bort min angrerett for å fortere få installert det. Det ble da fortalt 10-12 dagers ventetid. Nå har jeg ikke lenger den angreretten, jeg har heller ikke noe bredbånd. Ingen har ringt meg og fortalt om forsinkelsene. Jeg har måtte gjør alt selv. Fikk til og med beskjed om at JEG skulle ringe til montør. Dette er uakseptabelt. Svindel med andre ord. Bli låst i denne situasjonen og måtte i fremtiden betale over 500kr mnd for denne slags service og middels hastighet bredbånd er forskrekkelig. Jeg håper det blir noe slags form for prisavslag, for dette er ikke greit.

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 20:27

Hei William. Jeg er enig i at dette ikke er greit og jeg beklager situasjonen. Vi har vært i en gjevn dialog med netteier vedrørende forsinkelsene som har påløpt for flere bredbåndsinstallasjoner og situasjonen er i ferd med å normalisere seg. Dersom du ikke allerede har blitt kontaktet av en montør vil du snart bli det. Installasjonstiden for bredbånd over DSL er som regel 10-12 dager slik du skriver, sett bort fra angreretten. Dette vil likevel kunne variere etter område, pågang og uforutsette hendelser slik som i dette tilfellet. Vi starter naturligvis ikke faktureringen før du er på nett og jeg håper at du blir fornøyd med tjenesten når den er levert. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Flott

Omtale av  Ingrid Å

Det lover alt og er helt topp, er veldig fornøyd med kvaliteten.

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 20:27

Hei Ingrid. Kjekt å høre at du er fornøyd med kvaliteten! Slik skal det fortsette å være. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Spekulativt

Omtale av  Jk

Elendig kundeservice, spekulativt selskap. Får ingen installasjonsdato før angrefristen har gått ut. Med andre ord om de da har 16 uker leveringstid så er det for seint å angre.

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 20:27

Hei, Vi reserverer port og bestiller oppkobling hos netteier etter angreretten har gått ut. Bakgrunnen for dette er at vi betaler mye i den forbindelse og dette beløpet fakturerer vi ikke kunde. Vi har ikke selv en angrerett videre mot netteier. Installasjonstiden skal ikke ta 16 uker slik du skriver. Forventet installasjonstid er 2-6 uker på DSL og opptil 10 uker for fiber. Dersom det har blitt forsinket i ditt tilfellet skal du ha mottatt informasjon fra oss vedrørende dette. Vi ønsker at du kommer på nett så snart som mulig. Jeg beklager det dårlige inntrykket du har fått av oss og jeg håper vi kan forbedre inntrykket ditt fremover. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Leverer ikke og fungerer ikke!

Omtale av  Alderi M

Leverer ikke nett som fungerer og har elendig rekkevidde. Må vente alt for lenge på at noe skal bli fikset, har nå ventet i 4-5 dager på dere og ingen å se.. Struper nett og greier ikke å levere nett til en vanerlige familie på 4. FORFERDELIG!!

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 20:27

Hei Alderi. Nettet fra oss skal være stabilt og vi tilbyr flere forskjellige abonnement tilpasset hver enkelt sitt behov. En familie på fire har gjerne behov for en høyere hastighet enn en enkelt bruker og til mange av våre kunder kan vi tilby høyere hastigheter enten over DSL, eller fiber. Vedrørende den trådløse tilkoblingen kan det i en større bolig være behov for å utbedre den trådløse tilkoblingen ved en trådløs repeater, mesh nettverk som Airties, eller en ekstra ruter. Normal rettetid ved feilrettinger for en enkelt linje er 3-5 virkedager. Jeg beklager ulempen dette medfører. Jeg håper og tror at feilen du opplever er snart rettet. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

For knapp kapasitet når mange brukere samtidig

Omtale av  Tore W. A

Har nå oppgradert til 10 mps, håper det gir litt raskere internett Responstid på ca 1 time for å få svar på min henvendelse er lite tilfredsstillende.

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 10:05

Hei Tore Oppgraderingen skal nok gjøre at du opplever at nettet blir raskere, men pass på at opplastingshastigheten. Dersom noen enheter står på i bakgrunnen og laster opp, kan dette påvirke hele nettverket og skape treghet. Ventetiden er noe vi er klar over og selvfølgelig ikke ønsker. Vi jobber med tiltak for å bedre ventetiden. Kan anbefale å ta kontakt på chat, facebook eller via appen vår om det er lang ventetid på telefonen. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

60 min ventetid på kundeservice

Omtale av  Audun G

Det tar for lang tid å komme gjennom til kundeservice. De burde ha flere kundebehandlere på kundeservice.

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 10:04

Hei Audun. Vi er klar over at ventetiden på telefon er lengre enn vi ønsker og vi jobber med tiltak for å forbedre dette. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Er levert et dårlig produkt.

Omtale av  Trond B

Etter en uke som kunde. Er jeg svært lite fornøyd med å ringe kundeservice (1-2 timer kø) elendig bildekvalitet samt en fjernkontroll som er løs innmat i og ser ut som den er fra et kinder egg. Fik også opplyst nå etter en uke at jeg hadde bindingstid på et år. Håper dere kan kansellere avtalen å la meg komme tilbake til Telenor

Svar fra NextGenTel
15.08.2019 10:04

Hei Trond. Her virker det til at du har fått en dårlig start på kundeforholdet og det er sterkt beklagelig. Bildekvaliteten skal være god, men på enkelte kanaler opplever vi utfordringer som vi jobber med å få rettet så snart som mulig. Innmaten til fjernkontrollen skal ikke være løs, så ta gjerne kontakt med oss for å få tilsendt en ny. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR