⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 197 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 197 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 197 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
979
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 197 verifiserte omtaler på Bytt.no

Til deg som frasier deg angreretten

Omtale av  Andreas H

Jeg bestilte nett fra NextGenTel og klarte i steg 3 å klikke på "Jeg frasier meg angreretten 14 dager. Dermed kan installasjonsprossessen fremskyves tilsvarende". Jeg angret på dette abonnementet innenfor de første 14 dagene grunnet at jeg ikke fikk installerings-dato og at dem sa det kunne ta opptil 4-6 uker å få dette nettet installert og pga alle klagene som var skrevet på nett. Nextgentel ringte meg opp og sa at jeg ikke kunne angre og at det kommer til å påkoste meg store summer å si opp. Derfor kontaktet jeg forbrukerrådet og dem sa at dette er fult mulig å si opp innenfor disse 14 dagene. Vis til (https://www.regjeringen.no/contentassets/6d6b5195d1ee4133977bf5339d1623d9/veileder-angrerett-2017.pdf ) side 58 og $3 i angrerettloven. Jeg krysser fingrene for at jeg får angret dette abonnementet.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig

Omtale av  Christianna

Har vært uten internett i 6 uker uten ordentlig forklaring hvorfor. Fikk ny frist for retting 4 ganger i løpet av disse ukene og beskjed om at bytte av leverandør ikke vil ha noe å si. Betalt for internett under hele perioden selv om jeg ble fortalt jeg ikke skulle det. Idag ringte de og så at feilen blir for dyr å rette så de kommer ikke til å gjøre det likevel og jeg bør bytte leverandør..! På spørsmål om når jeg får refundert for tiden jeg har vært uten nett er svaret 5-6 uker! Veldig dårlig

Svar fra NextGenTel
20.06.2019 09:39

Hei Christianna Det var en uvanlig lang rettetid, forventet rettetid på slike saker er 3-5 virkedager. Det er vanskelig for meg å si hvorfor det er tatt så lang tid i ditt tilfelle uten å kunne se nærmere på saken din. Når det oppstår en feil på linjen og den meldes inn, vil det ikke hjelpe å bytte til en annen leverandør som bruker den samme linjen siden feilen fortsatt vil være der. Det er dessverre slik at netteier i noen tilfeller estimerer at kostnaden for å fikse feilen på linjen blir for dyr og vi må derfor terminere linjen siden vi kun leier linjen og ikke eier den. Du skal selvfølgelig ikke betale for perioden uten tjeneste fra oss og det som er betalt for mye vil bli tilbakebetalt. Fra dette legges inn, tar det maksimalt 4 uker før du får utbetalingen, men normalt tar dette ca 2 uker. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Misfornøyd med kundeservice

Omtale av  Bente H. O

Har hatt problemer med bredbåndet siden 6.6. Kontaktet KS første gang 8.6. Det ble da bestilt ny ruter. Fikk ny ruter etter 6 dager, men fremdeles problemer. Tok kontakt med KS 15.6, og kundebehandler skulle bestille montør - og si at det var en «hastesak» - så jeg oppfattet at montør ville komme mandag. Hørte ikke noe i går, så jeg tok kontakt med KS i går - og fikk da beskjed at montør kommer helt sikkert tirsdag. I dag er tirsdag, jeg ringte KS og fikk svar at de kun kan se at saken er under behandling - men at montør helt sikkert ville komme i dag. Jeg spurte om KS kunne kontakte montør for å få en bekreftelse, men fikk da beskjed om at jeg kunne ringe dem selv. (Litt forundret over den kundeservicen....) Jeg ringte Eltel - og de hadde en bestilling på den 19.6 - altså i morgen! Her er tydelig noen som ikke snakker sammen - siden ingen hos NGT KS visste dette.... Alle kundebehandlerne jeg har snakket med har vært hyggelige på telefonen, men jeg synes prosessen har vært dårlig! Synes NGT kunne anstrengt seg mer for å få status på saken og deretter fått fortgang i saken. PS. Etter anmodning lastet jeg ned appen deres i går, men det står jo ikke noen status på dette med montøren... så den kommer jeg sikkert til å slette.

Svar fra NextGenTel
20.06.2019 07:52

Hei Bente. Ved feil og mangler tilknyttet din bredbåndslinje sender vi saken inn til netteier og videre til montørselskapet - i ditt tilfellet Eltel. Vi skal fungere som et kommunikasjonsledd mellom deg og montørselskapet og her har det dessverre ikke gått slik det skal. Vi bestiller tidligst mulig rettetid ved en linjefeil og vi får en forventet rettetid som dessverre i ditt tilfellet ble utsatt. Jeg har forståelse for at enkelte ikke ønsker å kontakte montør selv. Bakgrunnen for at du ble bedt om dette er at vi av erfaring vet at det er enklere å gjøre en konkret avtale som begge parter overholder om du selv er i kontakt med montør. Per dags dato er det ikke mulig å se slike statuser i appen, men dette er noe vi jobber med. Appen er likevel nyttig for deg som kunde da den gir en rekke andre funksjoner, blant annet kan du få varsel om driftsmeldinger, kontroll på aktive produkter, fakturaoversikt, mulighet til å bestille, eller endre tjenesten din og du kan så klart kontakte kundeservice. Jeg håper vi kan endre inntrykket ditt fremover og beholde deg som kunde videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

God kundeservice

Omtale av  Lasse

Rask og henvende seg til på telefonen. God service 😀

Svar fra NextGenTel
20.06.2019 07:51

Hei Lasse Takk for din positive tilbakemelding. Vi er også lett tilgjengelig via chat, facebook, epost og vår nye kunde app. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Bytte av ruter

Omtale av  Sigurd

Ok, men dårlig erfaring med chatetjenesten på nett.

Svar fra NextGenTel
20.06.2019 07:51

Hei Sigurd. Det er stadig flere kunder som ønsker å kontakte oss på chat og vi jobber med å forbedre denne måten å kontakte oss på. Jeg tror du får et bedre inntrykk neste gang du chatter med oss! Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Blitt raskere, og er superfornøyd

Omtale av  Laila A

Alltid hyggelig betjening, alltid blide. Og alltid god hjelp.

Svar fra NextGenTel
20.06.2019 07:42

Hei Laila! Tusen takk for en fin tilbakemelding! Vi på kundeservice blir alltid glad for en kjekk tilbakemelding og jeg er sikker på at kundebehandlerene du har snakket med syns du er like hyggelig :). Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Retting tar alt for lang tid

Omtale av  Helge L

Først tar det lang tid å få ny ruter. Burde vært mulig å hente selv. Ny ruter virker ikke. Feil ligger i sentralen. Burde sett det med en gang. Tar for lang tid å rette feilen i sentralen. Ønsker 1 mnd fri bruk for tort å svie.

Svar fra NextGenTel
19.06.2019 14:19

Hei Helge Det tar vanligvis ikke lengre enn 1-3 virkedager før du mottar ruteren på nærmeste postkontor. Hvis ruteren blir byttet først, er det som oftest en årsak til at vi mistenker feil på ruteren, men noen ganger kan det være feil både på ruter og linjen. Vi ønsker selvfølgelig å få rettet feilen raskest mulig og velger løsningen som vi mener er korrekt. Forventet rettetid ved innmeldt feil på linjen er 3-5 virkedager, men her spiller montør kapasitet og andre forhold inn om det går kortere eller lengre enn forventet. Vi ordner gjerne med at du ikke blir fakturert for perioden uten tjeneste fra oss. Dersom du ikke har fått dette, ber jeg deg ta kontakt med oss snarest for å fikse dette. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

NextGenTel har 2 197 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR