NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ok, men dårlig erfaring med chatetjenesten på nett.
Hei Sigurd. Det er stadig flere kunder som ønsker å kontakte oss på chat og vi jobber med å forbedre denne måten å kontakte oss på. Jeg tror du får et bedre inntrykk neste gang du chatter med oss! Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Alltid hyggelig betjening, alltid blide. Og alltid god hjelp.
Hei Laila! Tusen takk for en fin tilbakemelding! Vi på kundeservice blir alltid glad for en kjekk tilbakemelding og jeg er sikker på at kundebehandlerene du har snakket med syns du er like hyggelig :). Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Først tar det lang tid å få ny ruter. Burde vært mulig å hente selv. Ny ruter virker ikke. Feil ligger i sentralen. Burde sett det med en gang. Tar for lang tid å rette feilen i sentralen. Ønsker 1 mnd fri bruk for tort å svie.
Hei Helge Det tar vanligvis ikke lengre enn 1-3 virkedager før du mottar ruteren på nærmeste postkontor. Hvis ruteren blir byttet først, er det som oftest en årsak til at vi mistenker feil på ruteren, men noen ganger kan det være feil både på ruter og linjen. Vi ønsker selvfølgelig å få rettet feilen raskest mulig og velger løsningen som vi mener er korrekt. Forventet rettetid ved innmeldt feil på linjen er 3-5 virkedager, men her spiller montør kapasitet og andre forhold inn om det går kortere eller lengre enn forventet. Vi ordner gjerne med at du ikke blir fakturert for perioden uten tjeneste fra oss. Dersom du ikke har fått dette, ber jeg deg ta kontakt med oss snarest for å fikse dette. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Satt uten TV/nett i 3 uker etter at abonnementet skulle ha trådd i kraft. Kontaktet dem og sa at jeg ønsket å benytte meg av angrefristen siden jeg ikke hadde fått noe som helst av det jeg hadde bestilt. Fikk da til svar at den fristen var gått ut! Om jeg fortsatt ønsket å trekke meg fra avtalen, måtte jeg altså betale et gebyr... for noe jeg skulle ha fått, men aldri fikk!! Frekt, useriøst og skammelig!!
Hei Rune. Jeg beklager at oppkobling ble utsatt i tre uker - det er naturligvis verken gunstig for deg som kunde, eller oss som leverandør. Perioden du var uten tjenesten skal du naturligvis ikke betale for. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Loven skiller mellom produkt og tjeneste. For eksempel om du kjøper et produkt som en mobiltelefon vil angreretten gjelde 14 dager fra du mottar telefonen, men når du kjøper en tjeneste som et mobilabonnement vil dette gjelde 14 dager fra mottatt ordrebekreftelse. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller en tjeneste har tjenesteyteren betydelige kostnader før du kan ta tjenesten i bruk i motsetning til en vare som kan returneres. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Hadde bra nett de første 2 ukene av avtaletiden. Etter dette bare tull med hastighet og stabilitet. Har vært i kontakt med de sikkert 15 ganger på noen mnd nå, og har nå vært uten nett i snart 2 uker. Ingenting skjer. Kontakter forbrukerrådet nå om å kunne komme ut av bindingstid og bytter leverandør. Nekter å betale for å ha ingenting. Bare bortforklaringer og løgn hele veien. Styr unna.
Hei Anne. Internettet skal helst bare fungere uten at du trenger å tenke på det - og det forstår jeg at dessverre ikke har vært tilfellet her. Uten å kjenne til hva saken gjelder, eller mulighet til å søke opp kundeforholdet ditt er det vanskelig å svare konkret. Vedrørende hastighet og stabilitet er det viktig å skille mellom et trådløst problem og en linjefeil. Ved linjefeil melder vi dette videre til netteier og montør og ved et trådløst problem forsøker vi å hjelpe deg så godt som mulig - men dette kan skyldes faktorer som er utenfor vår kontroll. Du skal ikke betale for perioden uten nett fra du har meldt inn feilen til den er rettet. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg og ta gjerne kontakt med oss igjen så vi får vi gått gjennom saken på nytt. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Latterlig å måtte betale for dekoder pr mnd. Og altfor dårlige rutere som blir sendt ut.
Hei Ronny. Takk for tilbakemeldingen. Ruterene vi sender ut er standard for bredbåndsleverandører. Det kan være behov for å kjøpe eget utstyr (som f.eks. Airties, eller extendere), spesielt for eneboliger da det er et større område som skal dekkes. Fordelen ved at du betaler leie er at du slipper en større engangskostnad og dersom det skulle oppstå en feil bytter vi utstyret kostnadsfritt. Jeg har tatt tilbakemeldingen din videre til markedsavdelingen vår. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Har fiber, og fikk levert 30-30-linje av Monsternett. Alt fungerte bra og Monsternett leverte det de lovte. Beklageligvis kunne ikke dette selskapet levere tjenesten lenger, og jeg måtte bytte til NextGentel. Nå, etter at jeg byttet til NextGentel, opplever jeg til stadighet (flere ganger i uken) ustabilt nett, noe jeg ikke gjorde da jeg var kunde hos Monsternett. Når jeg gjennomfører speedtester er hastighetene ofte nede i halvparten av den hastigheten jeg betaler for. Håpløst, tragisk og under en hver kritikk!
Hei Mattis Hvis du opplever ustabilitet på fibernettet ditt, er det viktig at du sjekker om det samme problemet skjer direkte koblet i fiberboksen din for å se om ustabiliteten ligger på fiberlinjen din eller ruteren. Dersom det ligger på linjen, må du gi oss beskjed slik at vi kan feilmelde dette for et nærmere feilsøk. Det kan være at problemet hovedsaklig gjelder det trådløse nettverket ditt, det kan bli påvirket av ulike faktorer som forstyrrelser fra andre trådløse nettverk i området, elektronisk støy, avstand fra ruter osv. Hvis du bruker en ruter fra oss, har vi mulighet til å kunne hjelpe deg med feilsøket. Ta gjerne kontakt på telefon, chat, kontaktskjema, sosiale medier eller appen vår om du ønsker at vi undersøker problemet. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel