NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk først ruter med for få utganger (NextGenTel oppfordrer til kablet kobling. Da må det være mulig) Andre ruter tydelig brukt (brunsvidd øverst etter høy varme). Tredje ruter ble lovet å ha tre utganger/ porter. Kom med tre inn/ utganger = bare to ut. MEGET tidkrevende å nå gjennom på telefon. Krevende også at man må kommunisere med to ulike steder når RiksTV og NextGenTel er atskilt. Vi bestilte alt som EN pakke... TV-sendinger hakker. Mulig det finnes løsning. Er ikke helt i mål her henda.
Hei, Else Så kjedelig å høre opplevelsen du har hatt med oss som leverandør. En produksjonsfeil på ruter kan dessverre skje, men at det har vært feil med ruterutsendelsene gang på gang er ikke godt nok. Vi bruker rutere om igjen av miljømessige hensyn, men da skal dette være rutere som er i topp stand og grundig gjennomgått før utsendelse! Så dette må vi bare beklage. Hvis du fortsatt opplever problemer med bredbåndet fra oss, må du gjerne sende oss en melding så vi kan hjelpe til. Vi takker for din tilbakemelding som er både informativ og nyttig for oss å ta med oss for forbedring på veien videre! Og så håper jeg at vi får endret ditt inntrykk og at du blir mer fornøyd som kunde hos oss fremover 😊 Mvh Jenny
Etter nesten 2 mnd fra ingåelse av avtalen sente NGT en defekt/feil boks som ikke virket. Ringt KS og der ble satt i kø på 38'de plass første gang, 58'de plass neste gang. Når kontakt ble det det konstatert av KS at boksen er defekt og skulle sendes en ny. Ventet 13 dager uten Internett, ingen mulighet å betale regninger eller foreta noe i nå værende samfunn, sa jeg opp avtalen. En dama fra NGT ringte og tilbud å sende en ruter til meg. Jeg sa 'Nei takk, jeg har sagt opp avtalen pga dere ikke klarte IKKE å levere.' Fikk melding senere at de hadde sendt en pakke til meg, antagelig ruteren som jeg sa nei til. NGT skulle levere Internett til meg den 27.07.2023 men i dag er 16.08.2023 og jeg er forsatt uten Internett fra dem, nesten 3 uker. I dag ringt og snakket med dem om hva som skjer om min oppsigelse. Han 'viste' ikke at jeg har sagt opp og ba meg å kjøpe en ruter sjøl! Ikke nok at fakturaer ramler inn fra dem, så vil han at jeg skal kjøpe ruter som dem skulle sende i følge avtale. I tillegg skal dem fakturere meg med en 'oppsigelse gebyr' siden jeg ikke brukt agreretten. Hvordan? Avtalen ble inngått nesten 2 mnd før levering. Hvordan skulle jeg vite at NGT skulle ikke klare å levere i følge avtalen? Etter samtalen med den personen fra NGT kom det en eMail hvor det står at avtalen var kanselert og det kommer en gebyr. Utrolig hva, først dem klarer ikke å levere i følge avtalen. Jeg venter 13 dager i håp om at NGT leverer. På toppen av det ser dem bort at jeg har sagt opp avtalen pga at NGT har brudd avtale vilkåren, nemlig levere Internett tilgang og etter, nå 20 dager har dem forsatt levert og i tillegg ber meg om å kjøpe ruter sjøl. Snakk om å behandle kundene som 'melkeku' og klarer dem ikke å levere så er det kundens feil og må betale. MITT RÅD TIL EVENTUELLE PERSONER SOM VURDERER OG BYTTE TIL NGT TIL Å TENKE SEG OM IGJEN OG IKKE FALLE PÅ NGTs LOVNADER. Jeg forstår ikke hvordan NGT kan være på 'TOP' i følge Bytt.no for 13 mnd i rad!
Hei, Så leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse i kundeforholdet ditt hos oss. Det høres for meg ut som om du hadde en rekke utfordringer i oppstarten av ditt kundeforhold, og vi beklager for at du opplevde at det var vanskelig å komme i kontakt med oss for å få løst de. Vi setter pris på tilbakemeldinger om hva som ikke har vert godt nok, og prøver stadig å forbedre oss for at kundene skal få best mulig oppfølging. Ønsker deg en fin dag 😊 Mvh Jenny
Det var utrolig vanskelig å komme I kontakt med dere på kundeservicen . Jeg er derfor i tvil om jeg skal fortsette hos dere. Dette bør dere ta på alvor! Vil ikke anbefale til andre!
Hei Terje, Kjedelig å høre at du ikke har hatt en helt optimal opplevelse hos oss. Vi er klar over at det er litt for lang ventetid til kundeservice i enkelte perioder, og det er noe vi kontinuerlig jobber med å forbedre. Så, jeg kan forsikre deg om at vi tar både din og andres tilbakemelding på dette punktet på aller største alvor! Jeg håper du har fått hjelpen du trengte, og at du fortsatt ønsker å være kunde hos oss fremover. Ønsker deg en fin uke videre! Mvh Christian
veldig stabil. jeg er meget fornøyd. lett å koble opp første gang og er mye mer stabilt en dem andre jeg har prøvd
Hei Vidar, Så fint å høre at oppstart hos oss har vært problemfritt! Det er jo akkuratt sånn det skal være 😀 Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd! Mvh Jenny
Ingen internett her, har etter 2 dg i tlf kø! fått sagt fra. Skulle sende ny boks men ikke fått enda. Har nå vært 1 uke uten nett…. Katastrofe da jeg jobber online hver dag. Dette er rett og slett elendig og jeg har selsagt fått faktura?? Hvordan går dette an?
Hei Refseth D. H, Takk for din tilbakemelding! Sånn skal det ikke være 🤦♀️ Vi er klar over at det til tider kan være kø på telefon, og jobber hele tiden for å forbedre dette. Jeg håper at bredbåndet fungerer knirkefritt nå ⚡ Hvis ikke anbefaler jeg at du kontakter vår kundeservice via MinSide, så får du hjelp av en dyktig medarbeider. Ønsker deg en riktig fin dag Mvh Jenny
Fikk problemer med oppkobling av IPad som senere løste seg etter hjelp av support. Da flyttet problemet seg over til Microsoft pc som faller ut etter kort tid på Wifi. Må da taste inn passordet for nettet igjen, men det varer bare kort tid? Mistenker endring av parametere? Venter på ny router. Bruker mest pc så opplevd support noe trøblete, da denne falt ut hele tiden og telefonsupporten ble sperret!
Hei, Aripeter Flott at oppkoblingen har vært ryddig og at du har god opplevd hastighet på nettet - sånn som det selvfølgelig skal være 😀 Håper problemet med PC som faller ut er løst seg med den nye ruteren, hvis ikke må du gjerne ta kontakt med oss så får du hjelp av en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice. Takk for at du valgte bredbånd fra NextGenTel! Mvh Jenny
Måtte vvente tre dager før jeg ble koblet på, ingen pålogginger på tv fungerte, bare et villspor. På telefon fikk jeg opplyst at det ville ta 2 - 3 dager før overføring ville skje. Tv box har bare en LAN UTGANG måtte få ekstra ruter.
Hei Kurt, Så kjipt at du fikk denne opplevelsen ved oppstarten av ditt kundeforhold 😰 Meningen er jo at det skal være enkelt å bli kunde hos oss! Håper at både bredbånd og TV fungerer som det skal nå. Hvis ikke anbefaler jeg at du kontakter vår kundeservice via MinSide, så får du hjelp av en dyktig medarbeider. Ønsker deg en riktig fin dag 😊 Mvh Jenny