NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Selger lovet at signalene fra bredbåndet ville gå gjennom mur og gi gode signaler i hele huset. Det er ikke realiteten. Det er betydelig dårligere tilgang enn forespeilet
Hei, Gordon Takk for din tilbakemelding. Å forespeile nye kunder noe annet enn hva vi kan levere er det siste vi vil! Hvis du fortsatt er misfornøyd med signalet hjemme så anbefaler jeg å se gjennom wifi-tipsene på våre hjelpesider på nextgentel.no eller å ta kontakt med opp på MinSide (app eller innlogget på nett), så vil en våre dyktige kollegaer med teknisk kompetanse hjelpe deg så godt som vi kan. Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny
Etter å ha vært kunde hos NextGenTel i en periode, finner jeg det nødvendig å uttrykke min skuffelse over selskapets kundeservice og håndtering av tekniske problemer. Jeg vil gjerne gi et overblikk over mine erfaringer for å gi potensielle kunder et mer informert valg. Kundeservice: Jeg har flere ganger opplevd at svar fra NextGenTel's kundeservice har vært tregt, ineffektivt og utilfredsstillende. Når jeg har forsøkt å kontakte dem med spørsmål eller problemer, har ventetiden på telefonen vært lang, og svarene jeg har mottatt har ofte vært unøyaktige eller uklare. Det virker som om kundeservicepersonalet ikke alltid har den nødvendige kompetansen til å adressere de problemene jeg har støtt på. WiFi-problemer: Min største skuffelse har vært håndteringen av internettproblemer, spesielt med WiFi. Jeg har flere ganger opplevd at nettverket har vært ustabilt, noe som har ført til frustrerende avbrudd i arbeid og fritid. Etter å ha kontaktet selskapet for å få hjelp med disse problemene, har løsningen ofte vært treg og utilstrekkelig. Det har føltes som om problemene ikke blir tatt på alvor, og prosessen med å få dem løst har vært alt annet enn smidig.
Heisann Tien T. N, Takk for din kommentar! Konstruktiv kritikk er noe vi tar på alvor og som vi tar med oss videre i veien på å forbedre oss. Det er noen uker siden du skrev denne kommentaren til oss, så jeg håper du kan ha fått hjelp og at internettproblemene du har opplevd er blitt bedre. Har problemene enda ikke bedret seg så vil vi i NextGenTel gjøre det beste vi kan for å få orden på dette 💪 Vi har hjelpesider med gode beskrivelser på hva man kan gjøre hjemme for å forbedre og optimalisere wifi hjemme. Ta gjerne kontakt med oss via MinSide (på app eller innlogget på nett) hvis du ønsker hjelp av vår kundeservice. Ønsker deg en fin dag Mvh Jenny
har vært kunde i over en uke er ikke oppe å går enda !! Tv har vært nede for det meste av tiden. Internett er nå oppe å går etter 1 uke. Fikk beskjed av selger at fotballkanalene var no problem. Får ikke inn tv2sport 1 og 2 engang. Flaut.
Hei, Kåre S Hos er det meningen at det skal være lett å bli kunde. Her høres det ut som at oppstarten av abonnementet ikke har gått knirkefritt! Hvis ting ikke har ordnet seg og du fortsatt har problemer på TV eller på internett så ta gjerne kontakt med oss via MinSide (app eller på nett) og en dyktig medarbeider vil hjelpe deg med dette. Håper vi kan gi deg en bedre opplevelse som kunde hos oss videre 😊 Mvh Jenny
Meget godt fornøyd med alt hva gjelder mitt nye kundeforhold med NextGenTel
Hei Ivar S, Helt topp at du er fornøyd - takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny
Det gikk fint å komme gjennom på tlf til dere, men deres samarbeidspartner RiksTV er det verste jeg har hvert ute for, ringte i 1 time og 40 min 2 dager på rad og ingen svarer
Hei Tor, Tusen takk for at du valgte fiber og TV fra oss og RiksTV! Kjedelig å høre at du måtte vente så lenge i kø, håper at du fikk god hjelp da du først kom i kontakt. Håper alt fungerer som det skal nå og at du er strålende fornøyd med tjenesten både på bredbånd og TV. Ønsker deg en riktig god uke 😄 Mvh Jenny
Da jeg takket ja til å gå fra Telenor til NextGenTel snakket jeg med en hyggelig selger. I følge han måtte jeg vente en stund til byttet skulle skje. Dette medførte at fakturaer kom da jeg var på ferie. Siden jeg bare hadde mobil, og ikke PC tilgjengelig, ble det litt mer problematisk å få betalt den ene fakturaen som det også kom purring på. Jeg fikk betalt en, men på mobilen fikk jeg ikke opp en rubrikk for KID-nummer. Jeg satte dette inn i rubrikken for "melding" i stedet. Jeg prøvde å ringe, men kom inn i en evig lang kø og gav opp. Til slutt gikk jeg inn og fikk sendt både en chat og opprettet en "SAK", der det stod at jeg skulle få svar. Har ennå ikke fått svar. Jeg vet at de fleste firmaer prøver å "skremme vekk" kundene fra å bruke telefon ved å henvise de til evig lange køer (det holdt på å klikke for meg). Det er derfor ennå mer provoserende å ikke få respons på verken "chat" eller "SAK". I sum har jeg blitt så pass irritert at jeg kommer nok til å gå tilbake til Telenor så snart dette lar seg gjøre.
Hei Ivar H, Vi skjønner godt at det er provoserende å ikke komme i kontakt med oss når du først prøver både på telefon, chat og sak! I perioder kan det være mange som ringer inn samtidig og det har dessverre hopet seg opp med kø på telefon. Vi ønsker absolutt ikke å skremme vekk kunder med lange køer og jobber kontinuerlig for å forbedre oss på og holde ventetiden nede. Jeg håper du har fått hjelp til å nøste opp i denne saken og hvis ikke så hjelper vi gjerne. Hvis du ønsker å snakke med oss per telefon så kan du velge å bli navigert til fakturaservice ved spørsmål om faktura. Håper du får en god opplevelse i hjelp fremover ved eventuelle spørsmål om abonnement fra oss. Ønsker deg en flott uke 😊 Mvh Jenny
Blir lovet like god dekning om ikke bedre enn det jeg hadde hos Telenor med samme linje. Blir informert av dørselgeren om at de har en wifi 6 ruter som skal være himla bra. Til nå så opplever jeg lagging og ekstrem lang nedlastningstid av spill, samt veldig ustabil nett da jeg gamer. Ruter står på samme sted og det samme gjør konsoll som spilles på. Angreretten gjeller også fra bestilling, og ikke fra du mottar nettet. Det vil si at siden nextgentel oppererer med bindingstid, så har du egentlig ikke mulighet til å si opp. Er veldig misfornøyd
Hei Kristoffer, Takk for din kommentar! Dette er jo ikke sånn vi ønsker å fremstå. Vi leverer jo nett gjennom samme linje som Telenor, og skal tilby våre kunder fiberabonnement som er tilpasset det hastighetsbehovet man har hjemme ⚡ Hvis du fortsatt opplever problemene med lagging og ustabilitet så ønsker vi gjerne at du tar kontakt med vår kundeservice så vi får tatt en gjennomgang på om du har en hastighet som er tilpasset ditt bruk, eller om det kan være noe som er galt med linjen eller utstyr. Ta gjerne kontakt via MinSide (på app eller nett) og en dyktig medarbeider hjelper deg videre! Mvh Jenny