⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Leverer ikke i tråd med lovnadene om dekning

Omtale av  Gordon

Selger lovet at signalene fra bredbåndet ville gå gjennom mur og gi gode signaler i hele huset. Det er ikke realiteten. Det er betydelig dårligere tilgang enn forespeilet

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 11:57

Hei, Gordon Takk for din tilbakemelding. Å forespeile nye kunder noe annet enn hva vi kan levere er det siste vi vil! Hvis du fortsatt er misfornøyd med signalet hjemme så anbefaler jeg å se gjennom wifi-tipsene på våre hjelpesider på nextgentel.no eller å ta kontakt med opp på MinSide (app eller innlogget på nett), så vil en våre dyktige kollegaer med teknisk kompetanse hjelpe deg så godt som vi kan. Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

forferdelig kundeservice. Lang ventetid for absolutt alt.

Omtale av  Tien T. N

Etter å ha vært kunde hos NextGenTel i en periode, finner jeg det nødvendig å uttrykke min skuffelse over selskapets kundeservice og håndtering av tekniske problemer. Jeg vil gjerne gi et overblikk over mine erfaringer for å gi potensielle kunder et mer informert valg. Kundeservice: Jeg har flere ganger opplevd at svar fra NextGenTel's kundeservice har vært tregt, ineffektivt og utilfredsstillende. Når jeg har forsøkt å kontakte dem med spørsmål eller problemer, har ventetiden på telefonen vært lang, og svarene jeg har mottatt har ofte vært unøyaktige eller uklare. Det virker som om kundeservicepersonalet ikke alltid har den nødvendige kompetansen til å adressere de problemene jeg har støtt på. WiFi-problemer: Min største skuffelse har vært håndteringen av internettproblemer, spesielt med WiFi. Jeg har flere ganger opplevd at nettverket har vært ustabilt, noe som har ført til frustrerende avbrudd i arbeid og fritid. Etter å ha kontaktet selskapet for å få hjelp med disse problemene, har løsningen ofte vært treg og utilstrekkelig. Det har føltes som om problemene ikke blir tatt på alvor, og prosessen med å få dem løst har vært alt annet enn smidig.

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 11:49

Heisann Tien T. N, Takk for din kommentar! Konstruktiv kritikk er noe vi tar på alvor og som vi tar med oss videre i veien på å forbedre oss. Det er noen uker siden du skrev denne kommentaren til oss, så jeg håper du kan ha fått hjelp og at internettproblemene du har opplevd er blitt bedre. Har problemene enda ikke bedret seg så vil vi i NextGenTel gjøre det beste vi kan for å få orden på dette 💪 Vi har hjelpesider med gode beskrivelser på hva man kan gjøre hjemme for å forbedre og optimalisere wifi hjemme. Ta gjerne kontakt med oss via MinSide (på app eller innlogget på nett) hvis du ønsker hjelp av vår kundeservice. Ønsker deg en fin dag Mvh Jenny

kundeservice eksisterer ikke.

Omtale av  Kåre S

har vært kunde i over en uke er ikke oppe å går enda !! Tv har vært nede for det meste av tiden. Internett er nå oppe å går etter 1 uke. Fikk beskjed av selger at fotballkanalene var no problem. Får ikke inn tv2sport 1 og 2 engang. Flaut.

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 11:37

Hei, Kåre S Hos er det meningen at det skal være lett å bli kunde. Her høres det ut som at oppstarten av abonnementet ikke har gått knirkefritt! Hvis ting ikke har ordnet seg og du fortsatt har problemer på TV eller på internett så ta gjerne kontakt med oss via MinSide (app eller på nett) og en dyktig medarbeider vil hjelpe deg med dette. Håper vi kan gi deg en bedre opplevelse som kunde hos oss videre 😊 Mvh Jenny

Utmerket

Omtale av  Ivar S

Meget godt fornøyd med alt hva gjelder mitt nye kundeforhold med NextGenTel

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 11:30

Hei Ivar S, Helt topp at du er fornøyd - takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

Ny bruker

Omtale av  Tor

Det gikk fint å komme gjennom på tlf til dere, men deres samarbeidspartner RiksTV er det verste jeg har hvert ute for, ringte i 1 time og 40 min 2 dager på rad og ingen svarer

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 11:28

Hei Tor, Tusen takk for at du valgte fiber og TV fra oss og RiksTV! Kjedelig å høre at du måtte vente så lenge i kø, håper at du fikk god hjelp da du først kom i kontakt. Håper alt fungerer som det skal nå og at du er strålende fornøyd med tjenesten både på bredbånd og TV. Ønsker deg en riktig god uke 😄 Mvh Jenny

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Misfornøyd med fakturering

Omtale av  Ivar H

Da jeg takket ja til å gå fra Telenor til NextGenTel snakket jeg med en hyggelig selger. I følge han måtte jeg vente en stund til byttet skulle skje. Dette medførte at fakturaer kom da jeg var på ferie. Siden jeg bare hadde mobil, og ikke PC tilgjengelig, ble det litt mer problematisk å få betalt den ene fakturaen som det også kom purring på. Jeg fikk betalt en, men på mobilen fikk jeg ikke opp en rubrikk for KID-nummer. Jeg satte dette inn i rubrikken for "melding" i stedet. Jeg prøvde å ringe, men kom inn i en evig lang kø og gav opp. Til slutt gikk jeg inn og fikk sendt både en chat og opprettet en "SAK", der det stod at jeg skulle få svar. Har ennå ikke fått svar. Jeg vet at de fleste firmaer prøver å "skremme vekk" kundene fra å bruke telefon ved å henvise de til evig lange køer (det holdt på å klikke for meg). Det er derfor ennå mer provoserende å ikke få respons på verken "chat" eller "SAK". I sum har jeg blitt så pass irritert at jeg kommer nok til å gå tilbake til Telenor så snart dette lar seg gjøre.

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 11:21

Hei Ivar H, Vi skjønner godt at det er provoserende å ikke komme i kontakt med oss når du først prøver både på telefon, chat og sak! I perioder kan det være mange som ringer inn samtidig og det har dessverre hopet seg opp med kø på telefon. Vi ønsker absolutt ikke å skremme vekk kunder med lange køer og jobber kontinuerlig for å forbedre oss på og holde ventetiden nede. Jeg håper du har fått hjelp til å nøste opp i denne saken og hvis ikke så hjelper vi gjerne. Hvis du ønsker å snakke med oss per telefon så kan du velge å bli navigert til fakturaservice ved spørsmål om faktura. Håper du får en god opplevelse i hjelp fremover ved eventuelle spørsmål om abonnement fra oss. Ønsker deg en flott uke 😊 Mvh Jenny

Ikke like godt som de lover..

Omtale av  Kristoffer

Blir lovet like god dekning om ikke bedre enn det jeg hadde hos Telenor med samme linje. Blir informert av dørselgeren om at de har en wifi 6 ruter som skal være himla bra. Til nå så opplever jeg lagging og ekstrem lang nedlastningstid av spill, samt veldig ustabil nett da jeg gamer. Ruter står på samme sted og det samme gjør konsoll som spilles på. Angreretten gjeller også fra bestilling, og ikke fra du mottar nettet. Det vil si at siden nextgentel oppererer med bindingstid, så har du egentlig ikke mulighet til å si opp. Er veldig misfornøyd

Svar fra NextGenTel
05.09.2023 11:09

Hei Kristoffer, Takk for din kommentar! Dette er jo ikke sånn vi ønsker å fremstå. Vi leverer jo nett gjennom samme linje som Telenor, og skal tilby våre kunder fiberabonnement som er tilpasset det hastighetsbehovet man har hjemme ⚡ Hvis du fortsatt opplever problemene med lagging og ustabilitet så ønsker vi gjerne at du tar kontakt med vår kundeservice så vi får tatt en gjennomgang på om du har en hastighet som er tilpasset ditt bruk, eller om det kan være noe som er galt med linjen eller utstyr. Ta gjerne kontakt via MinSide (på app eller nett) og en dyktig medarbeider hjelper deg videre! Mvh Jenny

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR