Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Klage

Omtale av  Elisabeth S

Hei, ringte i kveld kl. 20.34 for å spørre om hvorfor WIFI, dvs boxen jeg leier fra Nx T faller ut. Ringte TV2, de stengte kl. 18.00 har abb. via Canal Digital./Allente. Uansett falt boxen fra Next G T. ut... dvs. den hadde problemer med å gjennomføre signal. Dvs WiFi falt ut. Dette skjedde spesielt da deg via TV2 Play så på Kompani L. Tropp 2 eller Farmen. Hvorfor skjer dette? PS: Jeg har selvf totalt av kobling til stikkontakt etc. som jeg har fått beskjed om å gjøre, inkl. restart av box. Med vennlig hilsen Elisabeth S.

Svar fra NextGenTel
16.11.2023 13:32

Hei Elisabeth! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 😊 WiFi er vi såpass avhengig av i dag - så jeg forstår godt at det er frustrerende når det ikke funker og du skal strømme TV! Jeg kjenner ikke til akkurat hvilket abonnement du har, eller hvilke ting som kan påvirke arbeidsforholdene for WiFi hjemme hos deg. Men jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979 slik at vi kan få en oversikt på problemet, og så finne en god løsning som passer til deg 🤩 Jeg håper at vi hører fra deg! Ha en strålende torsdag 🥰 Martin NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

For høy pris

Omtale av  Kjell R

Synes ikke hastigheten fungerer som den skal på 300, ut fra hastigheten så synes jeg det er forferdelig dyrt

Svar fra NextGenTel
15.11.2023 08:30

Hei Kjell! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 😊 Veldig synd å se at du ikke opplever god hastighet hjemme hos deg. I dag er vi jo veldig avhengig av en stabil og god hastighet. På fiber, som du har, skal hastigheten inn til boligen være ganske så konstant. Og med Fiber 300 skal 300 Mbps i hastighet være rikelig når det er flere som skal bruke nettet hjemme. Siden du har både fiber, og i utgangspunktet rikelig med hastighet inn til boligen, kan det virke som at utfordringen ligger i at signal og hastighet på trådløs WiFi ikke er helt optimalt hos deg. På WiFi er det mange variabler som påvirker signal, men fortvil ikke! Hos oss har du 100 % valgfrihet når det kommer til hvilket WiFi-utstyr du bruker, enten om du vil leie WiFi-utstyr av oss eller bruke ditt eget. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979 for en prat, så skal vi sammen finne en god løsning på utfordringen du opplever med hastighet 🤗 Jeg ønsker deg en kjempefin onsdag! Martin NextGenTel

Dårlig support

Omtale av  Reidar S

Byttet fra Telenor til Nexgentel på hytta da dette var rimeligere, må ha support for å få opp nettet men Nexgentel har ikke support utenom arbeidstid og i helger. Var vant med at Telenor ordnet opp så nå har jeg ikke nett på hytta.

Svar fra NextGenTel
15.11.2023 09:02

Hei Reidar! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no, og for at du har blitt kunde hos oss 😊 Aller først så vil jeg beklage for at oppstarten ikke har levd opp til forventningen din. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, så der har vi tydeligvis ikke klart å etterleve det slik vi ønsker. På tross av oppstartsproblemene håper jeg at du tar kontakt med oss når du har anledning, slik at vi kan hjelpe deg med å løse utfordringen med oppstarten. Du kan ringe oss på telefon 987 07 979, eller chatte via MinSide på nett eller app. Du kan også sende oss en sak via MinSide på nett eller app. Ha en flott onsdag! Martin NextGenTel

veldig dårlig nett og ingen sport

Omtale av  Kjell E. L

Føler at jeg er lurt av selger. Fikk beskjed om at jeg kom til å få alle kanaler som jeg hadde for den prisen jeg betalte, men alt av sport er vist betalingstv, ekstra betaling og da blir det dyrere

Svar fra NextGenTel
15.11.2023 09:10

Hei Kjell! Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her på Bytt.no 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du opplever å ha blitt lurt av selger hos oss. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, og derfor er jeg ikke fornøyd med at du sitter igjen med en sånn følelse. Dersom det er noe vi kan gjøre for å rette opp i inntrykket du har fått så vil jeg gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller chatter via MinSide. Det er mye sport som er inkludert i de fleste av pakkene til samarbeidspartneren vår RiksTV, så jeg håper at vi skal kunne finne en god løsning som passer behovet ditt. Håper at vi hører fra deg! Ha en flott onsdag 😊 Martin NextGenTel

Pris og service

Omtale av  Riar

For dyrt i forhold til hastighet på bredbåndslinjen Endel feil

Svar fra NextGenTel
14.11.2023 07:46

Hei Riar! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en omtale her på Bytt.no! Det er ikke noe kjekt å lese at du er middels fornøyd med både pris, hastighet og kundeservice hos oss. Bredbånd på ADSL-teknologien er på vei til å fases ut, og nettet i seg selv er mer sårbart for feil. Det er fordi nettet mange steder har hatt en levetid på langt over 100 år, først for fasttelefon, og så for bredbånd i senere tid. Siden det blir færre kunder med ADSL-bredbånd, og vedlikeholdskostnadene er minst like høye, så har både våre og andre leverandørers priser på ADSL gått opp de siste årene. Jeg tror likevell at vi skal finne et godt alternativ til deg 😊 Vi har de siste 19. månedene blitt kåret til både best og billigst på fiber og Trådløst Bredbånd. Kåringen er gjort av Bytt.no, og vi leverer fiber på Telenors fibernett, og Trådløst Bredbånd på Telias 4G- og 5G-nett. Jeg vil gjerne høre fra deg slik at vi kan sjekke hva vi kan levere til deg av enten fiber, eller Trådløst Bredbånd. Begge teknologiene har høyere hastighet enn ADSL, og har litt hyggeligere priser sammenlignet med ADSL 😊 Forskjellen er at fiber krever en fysisk fiberkabel i luft eller bakke inn til boligen, mens Trådløst Bredbånd kun krever en antenne som kan ta inn mobilsignaler på 4G- eller 5G. Ha en flott tirsdag! Martin NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skuffa

Omtale av  Gunnar O

Veldig skuffa, angrer mye på at jeg byttet fra telenor,,, prøvd å ringe dere,,, men svarer aldri,,, prøver å ringe dere i morgen igjen

Svar fra NextGenTel
14.11.2023 07:36

Hei Gunnar! Takk for at du legger igjen en omtale av oss her på Bytt.no 😊 Det er kjedelig å høre på at du angrer på byttet til oss. Da har vi ikke gjort jobben vår godt nok. Det skal være enkelt å være kunde hos oss, så vi ønsker selvfølgelig at du enkelt kommer i gang under oppstarten av abonnementet. Vi har svært kort ventetid på kundeservice, så dersom du ringer oss på telefon 987 07 979 så vil du komme i kontakt med kundeservice som kan hjelpe deg med det du måtte lure på 🤗 Jeg takker igjen for at du tok deg tid til å legge igjen en omtale, og håper på at vi hører fra deg slik at vi kan rette opp igjen førsteinntrykket du har fått. Ha en strålende tirsdag! Martin NextGenTel

Bra hjelp fra kundeservice

Omtale av  Aziz

Fikk bra hjelp fra kundeservice for å starte nettet

Svar fra NextGenTel
13.11.2023 10:49

Hei, Aziz Tusen takk for at du legger igjen din omtale her på bytt.no! Det er veldig hyggelig å høre at du opplevde bra hjelp fra vår kundeservice ved oppstart av ditt abonnement, jeg håper du fortsetter å være like fornøyd i tiden fremover 😀 Takk for at du velger Norges prispresser på bredbånd! Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR