NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Skulle ønsket at folk hadde advart meg mot dette selskapet. Da hadde jeg sluppet mye frustrasjon og dårlig Internett. De gjør det de kan for å kneble deg. Eneste grunnen til at jeg ble værende som kunde var at de sa at de ville slette e-posten min dersom jeg sa opp abonnementet. Nå er det mulig å beholde e-postadressen selv om jeg sier opp, så da er jeg endelig fri. Forvent 2 timer venting for å få hjelp fra teknisk ved montering. Forvent at du får gammelt ubrukelig utstyr. Forvent at de setter opp prisene underveis mens konkurrentene setter ned prisene. Vær oppmerksom på at de hele tiden lager nye navn på abonnementene. ADSL 10 ble til Bredbånd 10. Samme produkt, eneste forskjell er at prisen på det nye produktet er inkludert en avgift som plutselig ble lagt på ADSL 10. Tror de har brukt dette trikset 4-5 ganger de 12 årene jeg var fanget i systemet til NextGenTel. (Sitter du 1-2 timer i telefonkø og klager på dette, blir du flyttet over til det nye abonnementet, gjør du det ikke koster det deg 1000kr ekstra i året) Men i dag er jeg fri! Tar meg en velfortjent øl i kveld og feirer at litt frustrasjon er ute av verden! PS. Selvfølgelig klarte nextgentel å avslutte med stil. Etter at jeg hadde sagt opp abonnementet viste det seg at montør fra den nye leverandøren ikke kunne komme før den 5. Juni og jeg kontaktet NextGenTel for å utsette stengning av abonnementet med en uke eller en måned hvis det var eneste alternativ. Svaret var at siden jeg hadde sagt opp avtalen måtte jeg inngå en ny avtale med 12 måneders binding. Jeg takket nei til dette generøse tilbudet. Betaler ikke 4800kr for 5 dager med Internett fra NextGenTel. Men i dag er en gledens dag! Jeg er fri fra NextGenTel!
Hei Trond Det er dumt å høre at du har dette inntrykket av oss. Vi har i lang tid nå hatt kort svartid på telefonen og gjort oss enda mer tilgjengelig på en rekke andre kanaler som chat, facebook og via appen vår. Vi er veldig konkurranse dyktig på pris, men du kan nok ha opplevd at en kampanjepris du har hatt har gått ut som har medført økningen. Grunnen til at vi har endret navnet over tid er at rett og slett at teknologien har utvilket og endret seg, for 12 år siden hadde vi ikke fiber abonnementet for eksempel. Når du sier opp et abonnementet bestiller vi en nedkobling som skjer i slutten av oppsigelsestiden, men om du kontakter oss etter at selve nedkoblingen har skjedd har vi ikke mulighet til å utsette nedkoblingen. Hadde vi fått beskjed i minst en uke før nedkobling kunne vi utsatt nedkoblingen din. Eneste muligheten vi har når linjen er koblet ned, er å legge inn en nybestilling som medfører 12 måneders bindingstid for å dekke kostnadene det er å koble opp igjen linjen. Vi håper du blir fornøyd med ny leverandør og håper du får en fin sommer. Du er hjertelig velkommen tilbake ved en senere anledning om det skulle være ønskelig. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
NextGenTel er den verste leverandør. Jeg har ikke Internett i 2 måneder. Selvfølgelig betaler de ikke tilbake for privat data som jeg ble nødt til å kjøpe. Skylder på at montørene ikke kan løse feilen i 2 md. Det høres ut som tull. Jeg er ikke informert hvor lang tid igjen det skal ta siden de ikke vet. De pleier ikke å gi beskjed hva skjer. Det er nødvendig å ringe flere ganger til dem for å klage og sjekke status på saken. Jeg ANBEFALER IKKE og heller ikke forstår hvordan det er mulig at så uprofesjonelt firma fungerer fremdeles. Må søke etter en annen leverandør.
Hei Bartosz. Du skal selvfølgelig slippe å betale for en tjeneste hos oss du ikke får, men vi har dessverre ikke mulighet for å dekke indirekte kostnader som mobildata hos en annen leverandør. Forventet rettetid på slike saker er vanligvis 3-5 virkedager, men i noen få enkelt tilfeller tar dette lengre tid. Det blir vanskelig for meg å svare direkte på hva som er årsaken til at det har tatt alt for lang tid i ditt tilfelle når jeg ikke kan sjekke kundeforholdet ditt. Dersom en slik sak tar lengre tid enn forventet, skulle vi opprettet en personlig oppfølging sak for å sørge for at du blir informert underveis slik at du slipper å ta kontakt med oss men at det er vi som tar kontakt med deg. Jeg beklager at dette ikke er gjort enda, men håper at dette er blitt tatt tak i nå. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Den personlige service vi som brukere får når alt stopper, er meget viktig for oss brukere. Dere har hyggelige- og hjelpsomme personer som hjelper oss når alt stopper. Nettet er tregt og vi ønsker en hurtigere forbindelse.
Hei Olav. Vi ønsker alltid å tilby våre kunder høyest mulig internett hastigheter, men dessverre er det i noen områder begrenset pga linjekvaliteten og avstanden. Hvis du ikke har gjort det fra før, kan du ta kontakt med oss også kan vi undersøke mulighet for høyere hastighet på linjen din og hjelpe deg med å legge inn en bestilling hvis det er mulig. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Meget hyggelig kundebehandler, men han kunne ikke gi meg et bra tilbud. Jeg har vært kunde siden 2001, sa opp mitt kundeforhold i ca 1 måned og nå angrer jeg. Men nå får jeg et elendig tilbud. Og ønsker derfor ikke å tegne nytt abonnement. Kundebehandleren gav meg det beste tilbudet han kunne. Veldig leit
Hei Marita Kjekt å høre at du har vært kunde siden 2001, men dumt at vi ikke hadde et godt nok tilbud til deg. Vi håper at du ved en senere anledning vil vurdere oss igjen for vi står klar med åpne armer og hyggelig kundebehandlere. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
NextGenTel kunne av ukjent årsak ikke levere bredbånd på den eksisterende fiberkabelen fra Telenor. Dette ligner på en eller annen form for samarbeid mellom disse to leverandørene.
Hei Louis. Tusen takk for at du ønsket å bli kunde hos oss. Vi skulle gjerne hatt deg med oss videre så her håper jeg det har blitt gjort en feil. Telenor sin fiber er åpnet for konkurranse og vi kan levere til over nesten alle fiberlinjene til Telenor. Det finnes imidlertid et par unntak og det kan høres ut som du er berørt av det. Du kan dobbeltsjekke hvorvidt vi kan levere på Telenor sin fiberlinje ved å søke opp adressen din på hjemmesiden vår, https://www.nextgentel.no/ Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Det virker greit hjemme Men kunne vært enda Bedre Hvist NextGentel hadde en Mobil USB ruter som bare var å trykke inn på lapToppen og fungerte kostnadsfritt på Landsbygda uten signalproblema på Hytta. Når man har et abonemang så sku det også fungert på Hytta i tillegg til HjemmeAdressen. Å da må en Mobil USB Ruter være mulig å programmere for hyttebruk.
Hei Svein. Tusen takk for tilbakemeldingen. Vi har mobilt bredbånd som kan benyttes både hjemme og på hytta. Dersom du ikke bruker nettet så veldig mye kan dette være både en rimeligere og bedre løsning. Ta gjerne kontakt om du er interessert i dette. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Ved flytting ønsker jeg en smidig overgang, spesielt hvis fra/til flytting adressen bruker samme leverandør. Det viser seg at man likevel skal sende frem og tilbake nye bokser, selv om det handler om en administrativ endring. I tillegg er tilbudet mer en halvt lavere hastighet til en dyrdere pris....Jeg har også anbefalt NextGenTel til en ny innflytter på min gamle adresse. Jeg er ikke sikker om jeg har lyst til å anbefale dere her i etterkant.
Hei Peter. Takk for at du anbefalte oss tidligere. Jeg håper vi gjør oss fortjent til en anbefaling igjen, men jeg forstår at vi må gjøre opp for den negative opplevelsen du hadde da du sist meldte flytting. Om det er noe mer du lurer på håper jeg du tar kontakt med oss igjen så skal vi hjelpe deg på best mulig måte. Flytting av bredbåndsabonnement skal være slik du skriver - enkelt. Normalt sett kan du melde inn flyttingen i NextGenTel-appen og ta med deg utstyret til ny adresse. Det er gunstig både for deg og for oss. Slik har det ikke blitt denne gangen og det beklager jeg.