NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De krever penger og leverer ikke for varen. Stenger gjerne nettet på en fredag og er ikke tilgjengelige før mandag, men selv da er de vanskelige å nå. Ingen imøtekommelse, og lar det gå for lang tid uten nett. Jeg har siden jeg bestilte nett i mai vært uten nett i tre uker over to omganger. De krever mer penger enn avtalt og forlanger at man betaler for dager de ikke leverer tjeneste, denne avtalen går ikke begge veier. Hvis man prøver å si opp krever de mer penger for å ha sagt opp avtale uten å innse at det er pga deres inkompetanse i å levere avtale som gjør at man ikke ønsker å være kunde
Elendig service i disse koronatider hvor veldig mange er avhengig av et velfungerende nett for å få gjort jobben sin. Timesvis i ventekø uten noen form for reaksjon. Og hvis man benytter seg av funksjonen press 9 så ringer vi deg opp igjen så får du bare en SMS på slutten av dagen som sier - dessverre så har vi ikke anledning til å ringe deg i dag.
Kundeservice holder sine kunder for narr og opptrer med totalt manglende respekt for kundens problemer!
Uten tv/Internett hele mandag. Hjemmekontor ikke mulig.Uten tv/Internett nå onsdagskveld. Dette er ikke greit
Nettopp fått installert NextGenTel i sameiet vårt, og har ALDRI vært med noe så ustabilt nett.... Går igjen hos alle beboerne og kundeservice finner ikke ut noen ting. Har vært slik over en måned nå. Viktig med stor datapakke på mobilen hvis man skal gå for NextGenTel 👍
Har dei siste 12 månadane hatt dårlege kundeopplevingar med nextgentel. Gang på gang er nettet treigt og dett ut. Kundeservice er vanskelige å få tak i og ting tar tid før problem blir fiksa. Ikkje lat deg lokke av gode prisar, for det gjenspeglar seg i hastigheit.
Andre uke i februar i år ble vi oppsøkt av en fantastisk dyktig selger som overtalte oss ( min kone og meg og mange andre i distriktet) til å gå over til Nextgentel som leverandør av så vel bredbånd som TV-tjenester. Problemet var imidlertid at selgeren i tillegg til å være dyktig også var særdeles flink til å fortelle usannheter for å få firmaets produkter til å matche vår leverandørs produkt. Utstyret kom pr. post nesten en måned etter, noe som passet som hånd i hanske med at angrefristen med god margin var utløpt før vi fikk produktet i hende. Samme dag jeg fikk utstyret, koblet jeg det opp, og så med en gang at dette ikke fungerte som lovet; 1. lagring av opptak ble slettet etter 1 mnd, ingen adgang til NRKs tv-arkiver, og som det senere skulle vise seg, heller ikke stabilt bredbånd. En annen «morsomhet» er at alle som velger Nextgentel automatisk får Viken fylkes lokaltv i stedet for sin egen region sin lokaltv. Jeg ba om å bli løst fra kontrakten, men under henvisning til at angrefristen var utløpt fikk jeg avslag på dette. Etter å ha sittet i telefon i lange tider for å få «audiens» hos firmaets kundeservice fikk jeg som «plaster på såret» et prisavslag på kr. 150,- !! Som illustrasjon på hvordan vår tv-hverdag nå arter seg, kan jeg fortelle at jeg registrerte hvor mange avbrudd vi hadde under et halvtimes tv-program, og kom til 21 avbrudd på ca 20 sek.- til 40 sek. Varighet. Jeg har nå i to dager forsøkt å komme i kontakt med Nextgentel igjen på telefon, men dette har ikke lyktes. I går (16.11.20) forsøkte jeg å ringe ca kl. 16, og valgte at firmaet skulle ringe meg opp igjen. Nesten 5 timer senere fikk jeg en automatisk generert tekstmelding om at «kundesenteret nå er stengt» og at vi tydeligvis måtte greie oss selv så godt vi kunne. Jeg forsøkte på nytt i dag (17.11.20) fra ca. kl. 10, men etter 2 timer akkurat, ble jeg hivd ut av køen uten nærmere forklaring, og uten å få snakke med noen i firmaet. Vi ønsker ikke en slik kundebehandling, og heller ikke en slik tv-hverdag, og vil nå gå over til Telenor igjen, som vi opplever som en atskillig mer seriøs leverandør, om enn noe mer kostbar.