⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 196 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no

På grensa til katastrofalt

Omtale av  Henrik

Har dei siste 12 månadane hatt dårlege kundeopplevingar med nextgentel. Gang på gang er nettet treigt og dett ut. Kundeservice er vanskelige å få tak i og ting tar tid før problem blir fiksa. Ikkje lat deg lokke av gode prisar, for det gjenspeglar seg i hastigheit.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Noen refleksjoner før jeg sier opp mitt kundeforhold til Nextgentel

Omtale av  Gunnar H

Andre uke i februar i år ble vi oppsøkt av en fantastisk dyktig selger som overtalte oss ( min kone og meg og mange andre i distriktet) til å gå over til Nextgentel som leverandør av så vel bredbånd som TV-tjenester. Problemet var imidlertid at selgeren i tillegg til å være dyktig også var særdeles flink til å fortelle usannheter for å få firmaets produkter til å matche vår leverandørs produkt. Utstyret kom pr. post nesten en måned etter, noe som passet som hånd i hanske med at angrefristen med god margin var utløpt før vi fikk produktet i hende. Samme dag jeg fikk utstyret, koblet jeg det opp, og så med en gang at dette ikke fungerte som lovet; 1. lagring av opptak ble slettet etter 1 mnd, ingen adgang til NRKs tv-arkiver, og som det senere skulle vise seg, heller ikke stabilt bredbånd. En annen «morsomhet» er at alle som velger Nextgentel automatisk får Viken fylkes lokaltv i stedet for sin egen region sin lokaltv. Jeg ba om å bli løst fra kontrakten, men under henvisning til at angrefristen var utløpt fikk jeg avslag på dette. Etter å ha sittet i telefon i lange tider for å få «audiens» hos firmaets kundeservice fikk jeg som «plaster på såret» et prisavslag på kr. 150,- !! Som illustrasjon på hvordan vår tv-hverdag nå arter seg, kan jeg fortelle at jeg registrerte hvor mange avbrudd vi hadde under et halvtimes tv-program, og kom til 21 avbrudd på ca 20 sek.- til 40 sek. Varighet. Jeg har nå i to dager forsøkt å komme i kontakt med Nextgentel igjen på telefon, men dette har ikke lyktes. I går (16.11.20) forsøkte jeg å ringe ca kl. 16, og valgte at firmaet skulle ringe meg opp igjen. Nesten 5 timer senere fikk jeg en automatisk generert tekstmelding om at «kundesenteret nå er stengt» og at vi tydeligvis måtte greie oss selv så godt vi kunne. Jeg forsøkte på nytt i dag (17.11.20) fra ca. kl. 10, men etter 2 timer akkurat, ble jeg hivd ut av køen uten nærmere forklaring, og uten å få snakke med noen i firmaet. Vi ønsker ikke en slik kundebehandling, og heller ikke en slik tv-hverdag, og vil nå gå over til Telenor igjen, som vi opplever som en atskillig mer seriøs leverandør, om enn noe mer kostbar.

Ril tider Ustabil/treg linje.

Omtale av  Trond G

Opplever ikke linje som forventet. Barna klager på at spillene går tregt. Teams møter der 2 er på samtidig går tregt.

Aldri igjen

Omtale av  Monika

Holder ingenting av det de sier når de vill selge INGEN eller frekk og dårlig kundeservice Chatten blir disconnected når man kommer på plass 1 i kø epost blir ikke godtatt som oppsigelse Hastigheten er mye lavere enn det jeg betaler for

Dårlig kundeservice

Omtale av  Livia S

Har prøvd å kontakte kundeservice på tlf siden kl 09 i dag tidlig. Har endelig kommet gjennom på kundeservice chatten der jeg måtte vente 30 minutter i kø. Når jeg da får svar kan de ikke løse problemet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Tahera

Nettet vårt var nede, ringte dem og sto i kø i to timer uten svar, dag to ringer jeg igjen og står i kø i 30 min, velger da at de kan ringe meg tilbake når det er min tur. Ble aldri ringt opp igjen. Dårlig nett og kundeservice.

Klipping av kabel

Omtale av  Signe

For andre gang i løpet av 2 mnd er fiber kabelen klippet pga plassmangel i boksen. Dette er helt ulovlig og de bruker opptil 3 uker for og rette opp feilen.

NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR